Apró hibáit elnézem
Szöveges ítélet
Kezdem talán azzal, hogy miért került a látókörömbe a RAV4. Egyik szempont az, hogy párom szereti a magasabb ülési pozíciót, az előző két kocsija is egyterű és crossover volt. Dieselt a napi használat és az utóbbi évek tudatos visszaszorítása miatt nem szerettem volna. Tehát maradt az SUV paletta benzines hajtással hozzá tartozó magasabb fogyasztással. Itt lépett be a hybrid hajtás, és a Toyota megbízhatóságát olvasva került a választás a RAV4-re.
Az autóban most már több mint 9000 km van, ennek tükrében próbálom összeszed a pozitív és negatív tapasztalatainkat.
1. Utastér kényelem:
- A vezetési pozíció szerintem jól beállítható az ülés hosszabb vezetés során is kényelmes. A szellőzés nyáron nagyon jó, viszont télen a fűtés eléggé késlekedve érezhető és akkor sem mondható túlzottan erősnek. Más típusoknál ez jobb.
- Ami viszont érthetetlen, hogy a jobboldali ülés magassága nem állítható! Míg a vezetőülés elektromosan állítható memóriás, addig az anyósülés magassági állíthatósága extraként sem rendelhető. Hé Toyota mérnökök miért van ez? Azt sem értem, hogy a sofőrülés hátuljára miért nem került zseb.
- Az ajtózsebek mérete közepes, lehetne nagyobb is. Hiányolom még a hűthető kesztyűtartót, vagy könyöklőt.
- A csomagtartó mérete szerintem teljesen korrekt, lehetne több rögzítési lehetőség, táskák akasztására alkalmas fülek. A Skodákban ez pl. nagyon ötletes.
- Nincs síalagút! A helye meg van, a hátsóülés könyöklő lehajtása után viszont a csomagtér kárpit választ el. Talán ollóval kellen kivágni?
- Belső visszapillantó tükör digitálisra váltható, így a kamerával látott kép jelenik meg a mögöttes területről. Jó, mert szélesebb látókört láthatunk, illtve plafonig rakott csomagtartó esetén is van hátralátás. Zavaró, mert a szemnek a közeli visszapillantóra kell "átfókuszálni" ellentétben a hagyományos tükörben látható képpel.
2. Vezetés:
- A motor nagyon kulturált járású, ha nincs hirtelen gyorsításra kényszerítve kimondottan csendes. A normál vezetési üzemmód szerintem megfelelő. Sport fokozatban lényegesen izgágább, de szerintem a gáz itt túlérzékeny. Az ECO üzemmód halvérűeknek való, akik 70-80-nal haladva azon töprengenek, hogy a pillanatnyi fogyasztás vajon 4 liter alatt van-e.
- A CVT váltóval kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Tetszik, mert nincs késlekedés, nincs DSG-s rándulás. Nem tetszik, mert hirtelen gyorsításkor, hosszú meredek emelkedőn bőgeti a motort. Biztosan össze lehet szokni a CVT-vel, nyilván meg lehet találni optimális gázadagolást. Csak hát a céges autóm diesel, ahhoz képest óriási a kontraszt.
A hybrid rendszer nekem összességében nagyon tetszik, szinte észrevétlenül teszi a dolgát. Hajlamos vagyok a kijelzőn figyelni, hogy éppen mi hajtja a kocsit, az energia éppen merre áramlik. Igen valóban azon kapja magát a vezető, hogy már nem is akar annyira sietni, hanem élvezni akarja a steril vezetési élményt.
- A fogyasztása 5,6-5,8 l nyáron, 6,2-6,6 télen 80% külterületi 20% városi használat mellet. Autópályán 130-ig 7-7,5 l/100 km
- A futómú véleményem szerint jól hangolt, a gumik kellően ballonosak, ahhoz, hogy normál használat mellett a hazai utakon is élvezhető autózásban részesítsen. Nekem tetszik.
3. Műszerek, elektronika
Ha röviden akarnám jellemezni akkor azt mondanám káoszos, zavaros, de nagyjából minden meg van csak szokj hozzá. Olyan érzésem van, mintha a mérnökök a 10-15 évvel ezelőtti fedélzeti rendszert el kezdték volna fejleszteni a napjainkban megszokott/elvártra, csak aztán nem jutott idejük a befejezésre. Miért is mondom ezt?
- Fűtés panel logikus jól kezelhető, de kormányfűtés és a szélvédő fűtés kapcsolói már egy vezetésközben nem látható helyre a kormánytól balra a műszerfal aljára kerültek.
- A középső érintő panelre a gépjármű beállítások menübe nem került be minden, csak a világítás, ajtó, kézifék beállítások. A vezetés támogató rendszer, guminyomás, mértékegység,.... beállítások a műszerfalon a kormány előtti kijelzőn láthatóak, a kormány gombjaival lépegetve, okézva állíthatók. Miért nem lehetett ezt az egészet mondjuk az érintő panelre egy menü rendszerbe kitenni? Ez mondjuk a VW csoportnál nem okoz problémát.
- A kormány előtti kijelző maga az összevisszaság, minden meg van csak szokjál hozzá.
- Az információs figyelmeztetések szövegmérete betűtípusa kicsi, nehezen olvasható.
- A rendszer csak egy fogyasztási értéket tud mérni, a két nullázás közöttit. Távolságot tud többet is.
- Vigasztalásul,regisztálás után a Toyota nyomonkövet és a MyT appból kiolvashat sokkal többet a felhasználó. Ha valakit érdekel nézzen utána.
- Az Android autó viszont kiválóan működik.
- A gyári hangrendszer elfogadható, de sajnálom, hogy nem kértem bele a JBL-t. Igaz a 300 eFt extra költséget most is sokalnék érte.
Összegzésképpen ha nézem a pozitív és negatív élményeimet a kocsival kapcsolatban azt kell, hogy mondjam, hogy jól döntöttünk. Ha valakinek nem lételeme az állandó száguldozás, akkor egy takarékos, élvezhető autót kap, amellyel jó közlekedni.
A felsorolt menü rendszeri anomáliát ha megszokjuk, a hiányosságaival, hibáival együtt lehet élni.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 3008 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
