mások elégedettebbek evvel a típussal
Szöveges ítélet
226.000 Km-t muatott az óra, amikor megvettük 2006-ban.
Szerintem még ennyit hozzáadhatunk a belső kárpit és kezelőszervek kopottsága alapján.Ehhez tettem én még 150.000-et, tehát amit a hibajegyzéknél írtam, az egy kb. 450-600.000 km -t futott kocsira igaz mint ráköltés.
A kocsi mostanra tehát kb. 600.000 Km-t futott.
Amikor megvettem a motorház tető és a jobb sárvédő volt újra festve.
Nem tudom megítélni, hogy egy ilyen futású autónál ezek a hibák, csereigények normálisak-e.
Ezen autó elött volt már egy Hiacem, amit 60-as tempónál Gántnál törtem gazdasági totálkárra fekete jégen új téli gumikkal.Ezt az autót azért vettem, mert azt hittem jó lesz hozzá sok alkatrész a régi (1991-es) Hiacéból.
Nos, a generátor (feszszbályzót át kell rakni a csati miatt) és az önindító az tényleg jó, egyébként semmi.
Ha jól számolom 1.300.000 Ft alkatrészt vettem a kocsihoz a kötelező szervízeken, és a 10 db gumin, akkumulátorokon kívül.
Az autó vételára; 2,6 millió Ft volt.
Lehet osztani, szorozni.Nekem úgy tűnik, igen drágán fut a Toyota, és rácsodálkozom a legendára ami körbe lengi e típust.
A vezető ülés 300 Km útán hátfájást okoz.Elől a középütt ülő felnőtt 50 Km után, inkább busszal jönne.A tető búgó hangja állítólag típushiba, ugyan úgy mint a generátor szétrepedése a szoros illesztés miatt.
Az első kardán nem szerelhető, csak csere jöhet szóba.Elől a fölső göbfej a lengőkarral együtt cserélhető, aminek darabja 77.000 Ft volt.
A lengőkarok, gömbfejek cseréje után a futóművet újra kell állítani, de a tuppen csavarokat gáz oxigénnel lehetett levágni.Az új csavarok 55.000 Ft-ba kerültek.
Itt olvashatsz a legutóbbi Toyota élményemről;
http://bartospeeter.nolblog.hu/archives/2009/02/06/Vannak_meg_csodak/
Mi a véleményem.Barkasom, majd Peugeot J9-esem volt a Toyoták elött.
Lényegesen szebb, komfortosabb a kocsi amivel ma járok.
Van olyan nap, hogy 700 km-t levezetek, ami korábban szóba sem jöhetett a Barkas üzembiztonsága, vagy a Peugeot lassúsága miatt.
De!
Soha nem gondoltam, hogy ennyibe kerül egy autó fenntartása.Ilyen távon.
a Peugeot J9-et 5 évig hajtottam, és vételárával együtt 600.000 Ft-ba került a fentartása 200.000 Km-re.
A régi Toyota Hiaceét 950.000 ért vettem és gumikkal , szervízzel együtt sem került többe (200.000) km-t futottam vele) 1,5 milliónál.
Ez a Toyota (GLY-541) 2,6-ba került, és csak alkatrász oldalon költöttem rá 1,5 milliót.
Mit mondjak?
Csalódtam?, vagy csak keveset keresünk a fenntartásához?
bartospeter@freemail.hu
Hibalista
- Munkadíjak nélkül csak alkatrész ár
- hengerfej (440.000 Ft)
- Gömbfejek, lengőkarok (300.000 Ft)
- Első-hátsó kardán (300.000 Ft)
- Generátor(felújított 50.000 Ft)
- Önindító (felújított 50.000 Ft)
- Teljes kipu csere (100 körül)
- Első lámpa beázik
- Fűtő radiátor csere dugulás miatt (40.000)
- A tető bizonyos sebességnél berezonált, ezért síboxot tettem föl.
- Tartós max sebesség amin használom; 100-110 km/óra
Ide hordtam szervizbe
haramdik tulajok vagyunk, a szerelő a mi telephelyünkön szerelheti.
(egyszer 1 db csavart kihagyott valahonnan)
Egyszer a jobb oldlai lengőkar alsó csavarját nem húzta meg, útköben kellett pótolnom a kisesett csavart.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
nincs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 226000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 2,4D | Következő autója? | talán Ford Transit |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
