A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 2.0 Gli DOHC Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tepsiszamuráj - avagy a szárnyas fejvadász.

Szöveges ítélet

Egyszer már írtam erről a gépjárműről. Most úgy döntöttem, tiszta lappal kezdek, és az egy év alatt új tapasztalatokkal megtöltött agyam gondolatait újra leírom.

Igen, pontosan valahogy a napokban van meg egy éve a gép. Szülinapjára kap egy kis mosdatást, meg fényszóróbeállítást, remélem mások szemét nem folyatom a szép kárpitra.

Tehát, lendüljünk neki: a tepsiszamuráj titulus egyértelműen utal az unalmasan vidám szedánformára, a hatalmas hátsó lökhárítókkal, meg a nagy seggével. A szamuráj az eredeti japánságát hirdeti, ´92-es, J-s forgalmis, a távol-keleti szigeten összeszerelt masina. Állítólag ez jó dolog, és én hiszek is a pletykáknak, amíg hátrányát nem lelem - koppkopp.
Mindezt gyorsan kiegészítem a szárnyas fejvadásszal, ami a címben is látható, ennek bizony oka van: pont olyan, mint Harrison Ford: öreg, ráncos, kissé elavult, de ha kell, még be tud indulni. Már kérdés, szegény Fordnak ehhez lassan a CGI is kevés lesz. Igen, rettentő módon kétarcú lény ez. Kényelmes nagy dög, belefér a mami, meg a barátnő összes cucca (3 költöztetéssel a háta mögött - tudjátok, mennyi cucca van a bizonyos barátnőnek? Végítélet...) Lendületes utazógép, négy embernek mennyország a hely nagyon sok méteren át. És utólag szóba jön a szárny - és a fejvadász: a piros színe azért visz fiatalságot a showba, az a fincsi kis gyári szárny pedig nagyon rápasszentosan sportos. El lett találva, semmi pénzért nem kéne más. Kinézet, első tekintetre egy dögnehéz, ósdi japán pöcsköszörű. Ebbe a hibába sokan beleestek, köztük olyan, és hasonló emberek, akik még le is írják az ezer köbös autójukról a népítéletben, hogy bizonyára egyetlen lámpánál sincs ellenfelük, makszimum a nyolcgurigás drímhintók. De járt már pórul 130 lovas pédétédéi (komolyanmélyentisztelt, vicc nélkül) Passat is. Ó már érzem is, remeg a képernyő a sok felhördülőtől: benzines buzernyák - nyomaték kell - nem is nyomta neki - forgatás minek - benzines buzernyák. Nyomta neki, higyjétek el. Persze minden tiszteletem a sok Nm-nek, de az nem marad meg sokakban, hogy ebben a szutyok régi családi csótányban is ott van 133 szamár, és csupán 1100 kiló, vagy alig föle.
De azért elhelyezem magam térben és időben: egyértelműen vesztett helyzetből nem indulok csatába: külső sávban kullog orrotlógatva. Ez sokakból hiányzik. (Gúnyos kacsintás sokakra - kinek nem inge, ne vegye).
Szóval, menni megy. Étvágya persze van. Ki tudok akadni, mikor bárki is mondja, hogy az ő egynégyese városban néha, ha megy a klíma, és dugóban araszolt, megcsippenti a nyolc decit, de amúgy konvergál a nullához. Aha, ez hihető. Fásy mulató. Ez nyáron 8-9 literrel ketyeg, ha dinamikus, akkor 10, havasabb időkben pedig a normál használati fogyasztás 10-11 literre növekszik. Télen, hóban nincs vadulás, nincs száguldunkésfélünk szarduma. Télen óvatosság van, meg a kímélése egy tizenhat éves 16 szelepes ketyerének.
Essék szó fontosabbról: szerintem ezzel az autóval valami nincs rendjén. Jó, nyilván vannak öregkori gondjai, kicsit roppan a tengely fele, kicsit nyikognak az ablakok lehúzáskor, kicsit akad a zár, de a wd40-nel hónapokig megint kiváló tud lenni. De az apró, filléres hibákat, vagy a használatot és a biztonságos vezetést nem kizáró dolgokat tekintve szinte semmi. Állandóan elindul. A szemét. Adrenalinszintem csak akkor van, ha adok magamnak pár tized géerőt, hideg téli reggeleken semmi izgalom. Pöccent, és forog a négy henger. Itt valami csapda van. Azért ennél az autónál is igyekezni kell a kopó dolgok cseréjét nem túl gyakran elhalasztani, a váltóolajra tudomás szerint érzékeny. (Persze illik a komolyabb alkatrészeket beszerezni, gyárihoz hasonló minőséget, gagyi összetevőkből csakis gagyi lehet a szumma is.) Hoppá egy dolog mégis akadt időközben, a váltóm tényleg egy kicsit érdes. Négyből háromba ha visszatenném, és nem üzemmeleg a rendszer, recseg. De beveszi. Ezt mondjuk el tudom kerülni, ha hidegen óvatosan teszem mindezt, élni lehet vele.
Van benne egykét aranyos okosság, mindenképpen a perverz, szekszuálisan aberrált japók eszméletlen szakmai precizitásmániájának tudható be. Egy év után - ma - vettem észre, hogyha az utasok ablakait letiltom (a karfámon lévó Windows Intézőben), akkor azok kapcsolóin kialszik az irányfény, tekintettel az inaktivitásukra. Minő fényűzés, szó szerint. Jó a kulcslyuksegédfény is, bár sok időt nem ad beszállás után. A csomagtartó kiválóan alkalmas bármely, csomagtartóba pakolási tevékenységet végző személy lefejezésére. A legkisebb szellő is gulliotine-tulajdonságokkal ruházza fel. Szerencsére ezt a hibát tudtam orvosolni pár, utólag beszerzett teleszkóppal, melyek beszerelése fél napig tartott, szerintem a szomszédoknak se sok kellett volna, hogy megnézzék, kié ez a két láb, ami az autóból lógott ki egész délelőtt. A kesztyűtartót számomra ismeretlen kulcs nyitja, a slussz az nem. Még jó, hogy nem bezárva vettem.
Az autó amúgy a magyarországi közlekedési és moralitási struktúrájában nem foglal el feltűnő helyet, beengednek, nem szorítanak le, de ha nagyon jövök, a belső sáv is takarítható. Alapvetően nem létezik hasonló megítélése, mint a nagy németeknek. Ez egy időben odáig fajult, hogy kísérletezni kezdtem: hangos countryrock (Creedence Clearwater Revival, ha valakinek mond ez valamit), drága napszemüveg (Polaroid, én biztos meg nem vettem volna, még jó, hogy az embernek van szülinapja meg barátnője), körszakáll, kaján nőkutánnyávogós vigyor, meg lehúzott ablakokon kitaszított előzőestealaposan megedzett bicepszek. Majdnem semmi. Az emberek nagyon kis százalékánál figyeltem meg azt a bizonyos "apád se lakatos, fiam" tekintetet. Szóval, semleges maradtam így is, viccnek jó volt.
Parkolni azt iszonyatosan lehet vele tanulni. Ha ezzel betudsz, akkor szerintem gyakorlatilag a szakma csínjabínja benned van. Jó magas, puccos feneke van, néha még a szárny ad támpontot. Van amivel viszont, folyamatos szopásban vagyok: az a műszerfal világítás. A gyári izzók ugye sima fehérek, amin van egy zöld, lágyműanyag kupak, amit a használt, sokszor felforrósodott izzókról szinte lehetetlen visszafejteni. A teszkós zöld izzók jók bele, csak valamiért nagyon gyakran feketednek. Ezért persze a színárnyalatuk is más lesz. Nembaj, elmentem, vettem egy másikat. Műszerfal kiszed, csere, visszatesz, mire kiderül, hogy ezeknél a nyomorultaknál minden héten más árnyalatú a zöld, ezért, ha valamelyik befeketedik egy egész garnitúrát kell venni. Apropó, el ne felejtsem: valami kis bukfenc van a kerekeknél, mióta a téliek vannak fenn, mintha húzna oldalra.

Nagy hirtelenjében ennyi jutott eszembe, ha valami még megfog menet közben, pótolok. Mindenkinek csak ajánlani tudom az autót, nagyon jó kis masina. Én 292k kilóméterrel vettem (ha ennyi volt benne, mennyit csavarhattak rajta?). Ha a bármilyen festék alatt nem a taxisárga sejlik fel, jó beruházás. Én nagyon szeretem.

Utóírat: a legszarabb, amikor a 25 éves rozsdás, elhanyagolt Mergán vagy Kadetten azt a feliratot látom, ez legalább ki van fizetve. Mintha csak bontógyanús, talicskagyári szökevények, rozsda és szúette korompörkölt szívódé-k lehetnének kifizetett autók. Én is kifizettem, a saját, megkeresett pénzemből, nem apám adta (oszt´?), nem a kettes átlagért, nem céges, nem a banké.

(Ebben volt egykét dolog, ami tényleg népítélet, elnézést! :) )

A jó autó az vajon Carina-e?

Hibalista

- Műszerfalvilágítás - állandó probléma
- Ablaktörlők motorja - WD40
- Jobb oldali ablakemelő szerkezet - tönkrement a bowden (19.000 Ft ablakemelő szerkezet, gyári, motor nélkül)
- Bal oldali ablakemelő kapcsolója
- Belső világítás
- Akkumulátor saruk
- A féltengelyek kopognak...
- Vezérműszíj+két görgő (35.000 Ft, Gates Powergrip)
- Kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy (Daikin-Exedy, Sachs, szereléssel együtt 70.000)
- Első féktárcsa, fékbetét (Brembo, Ate, asszem olyan 40 körül.)
- Váltó, hidegen reccsen
- Felfüggesztéssel is lesz valami
- Középkonzol háttérvilágítás
- Esős idő után egyszer rettenetbüdös volt, olyan tiniizzadtságszag. A probléma azóta nem jelentkezett, talán kiesett kocsiba döglött egér.

Ide hordtam szervizbe

Benke Szervíz, Győr. Kiváló fiatalember.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nagyfater. Jólelkű szakmai zseni, aki elfelejtette, hogyan is kell összerakni a jobb ablakemelőt. Még jó, hogy én nem. :)
Viszont állandóan basztat a köbcentik miatt...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 292000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? Camry, vagy a kisöccs Avensis. Illetve ha találok GTI CarinaE-t akkor az.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ezeknél más fogalom a kopóalkatrész

Carina E 1.6 Gli - 1997
2015.12.25 50000   -

A 2 évesnek hitt 12 éves

Carina E 1.6 - 1993
1999.11.30 0   -

A Carinák szégyene

Carina E Toyota Carina-e 1.6glx - 1996
2011.05.17 25000   1,8

A Hűséges

Carina E 1.6 Gli - 1997
2017.12.02 210000   -

A Kék Hercegem

Carina E 1,6 XLI - 1996
1999.11.30 75000   -

A MEGBÍZHATÓ VÉDELEM

Carina E 1,6 - 1994
2009.10.26 50000   -

A Megbízhatóság Királya

Carina E 1.6 XLi - 1992
1999.11.30 15000   -

A barátnőm, Karina, aki jól kijön a feleségemmel is

Carina E 1.6 XLI - 1997
1999.11.30 15000   4,0

A család hajója

Carina E 1,6xli - 1995
1999.11.30 25000   -

A család kedvence

Carina E 1.6 XLi - 1997
1999.11.30 50000   -

A családapák leghűségesebb társa

Carina E 1.8 GLI - 1998
2009.01.14 280000   4,0

A csúcs

Carina E 1.6i - 1997
1999.11.30 7000   -

A filigrán vénasszony, imádom!

Carina E 1.6 GLi - 1994
2009.05.27 22000   3,0

A hamisítatlan japán

Carina E 1,6 XLi - 1993
1999.11.30 30000   -

A hatalmas csatahajó.

Carina E 1,6 XLI - 1996
1999.11.30 35000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)