A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 Xli 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hőskori japó csatahajó, öregsége vizein

Szöveges ítélet

Nemrég volt egy Carina E teszt a TC-n Csipszer Máté blogjáról ahol az írás tárgya egy drága szobor volt. Érdekes írás, de szerintem nem annyira hasznos, az én autóm közelebb van az átlagos Carina-E hez.
A Carina E új korában egy kiemelkedő kispolgári autó volt. Amit a 90-es évek elején tudtak a japánok attól Európa is nagyon messze volt különösen motor-hajtáslánc tekintetében.
A legendák e kor japán autóiról szerintem sem alaptalanok, de egy dolgot ne felejtsünk el ez a korszak 25 éve volt.
A kiemelkedő kispolgári autó 10 éves korára megbízható japán klasszikus lett, de azóta még eltelt 15 év. Azóta több százer kilométer és sok tulajdonos után bármi lehetett velük.
A Carina E-knek presztizsük sosem volt. Praktikusságukat talán még őrzik, az enyémen is minden gomb, elektromos extra működik.
Csak egy kicsit már elfáradt az autó. Most az van, hogy megveheted 300k forintért és 1-2 évente ráborítasz 300k forintot javításra s közben így mindig lesz egy max 300k-t érő autód.

+/-
A motort én szeretem. A japán 1.6 116 LE volt valamikor. Mára nyilván kevesebb, menni még tud. Ahogy Csipszer Máté is írta, a japán verziók olajlehúzó gyűrűi kicsit silány anyagból készültek, ezért 300 000 km környékén már jelentős olajfogyasztással, vagy egy kiadós szervízzel kell számolni.
Én szeretem a 90-es évek alul lomha, felül forgatható japán motorjait, de a mai autók között kicsit kilóg már. A nyomatékosabb motorokkal szerelt modern autók egyszerűen más ritmusban közlekednek. Lehet vele előzni, meg autópályázni, de a ritmusa már lomhább mint a mai turbós autóké.

A futómű kényelmes. Tehát kicsit billegős, hajós. Kanyarokban nem ijesztő, de érezni, hogy nagyon nem erre van. Cserébe a pesti utakon sem kellemetlen. A kormányzás az én ízlésemnek kicsit agyonszervózott. A forduló kör kicsit nagy, de nem vészes. Parkoláskor inkább az tűnik, fel mennyire nehéz kilátni hátra. Hát ebben is megelőzte korát.

A csomagtér és a belső tér elképesztően tágas. A mai autók között külsőre inkább már kicsinek számít. Belül mégis hatalmas terek tátonganak. 190 centim ellenére is bőven elférnek mögöttem a térdek. Öt ember egy heti csomagját is elnyeli a csomagtartó. A belső tér anyagai elég egyszerűek de nem kellemetlenek és elég tartósak. Nincs kirepedt műszerfal, nem zörög, nem nyekereg belül semmi. Ez persze lehet, hogy az én autóm előző gazdáinak köszönhető.
A kasztni az enyémen egész jó állapotú. Csipszer írásának megfelelően az enyém sem korrodál különösebben, láttam alulról is már többször. Alapvetően szép. Ez alól kivétel volt a két hátsókerék feletti ív. Az enyémen elnyíló rózsaként virágzott a rozsda. A szélvédő környékén is herpeszként domborodott az oxid.
A javítóívek, a lakatolás, alváz/üreg védelem, a fényezés összesen 270 000 forint lett.

A fékek kicsit gyengék. Elöl tárcsa, hátul dob. Az enyémbe nincs ABS. Az átlagnál nagyobb fékúttal kell számolni. Régi swifteseknek ismerős lehet.

Én 270 000 forintért vettem. Egy év alatt többszörését ráköltöttem a lista pedig majdnem olyan gyorsan nő mint ahogy én az ügyeket kezeltetni tudom. Vannak típus hibák és meglepetések mint ahogy az első néhány hét után derült ki, hogy kidobálja az ötödiket 120 km/h körül, a hazai toyota fórum szerint nem egyedi eset.

Összességében annak ajánlom, aki szereti a 90-es évek japán autóit, tudja hogy nincsenek csodák, felkészült hogy mint minden autóra erre is kell költeni hiába hőskori toyota. Munkás autónak tönkretenni lehet hogy alkalmas, én a mindennapokban BKV-t használok az autót ritkán használom olyankor az erős számlák ellenére is mosolyogva vezetem. Nekem tehát érzelmileg "éri meg a pénzét", semmiképpen nem pénzügyileg.

Hibalista

- - vásárlás után olaj, szűrők, vezérlés csere - - két első fényszóró (egy korábbi baleset miatt sérültek voltak a tartó fülek) utángyártott új, 2 db 24000 Ft - - Klíma feltöltése 19500 Ft - - A váltó kidobta az ötödiket fokozatot. Bontott váltó (35000 Ft, munkadíj 35000 Ft). - - 2019-ben sem a lakatos, sem a komolyabb szerelési munkák szakemberét nem merem megnevezni. Tele vannak melóval így is. Nyilván én elégedett vagyok velük.

Ide hordtam szervizbe

Olaj-szűrő csere: Kontor szervíz kft. jól kommunikáltak, gyorsan, kedvező áron dolgoztak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Gumi cserék, javítások: Papp János Autógumi centrum: Kicsit családi vállalkozás, gyors készséges, lelkiismeretes munka, kedvező áron. Bátran ajánlom mindenkinek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1995
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 350000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Arosa 1,7 SDI Következő autója? vmi japán a 90es évek második feléről
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)