Még egy méltatás
Szöveges ítélet
Elsokent megemlitem, hogy a járgány muterom tulajdona, de ahhoz képest én is sokat használom, hogy alig 1 éves a jogsim. Ha röviden kéne jellemeznem, szerintem ez a tipikus családi autó. Elsosorban veszettül megbizhato. Akarhanyszor is indultunk útnak, mindig abszolut biztosak lehettünk benne hogy célhoz érünk, pedig ez nem kevés esetet takar. A csomagtere tágas, egy hetes nyaralásra 4 személynek untig elég férohelyet biztosit. Én megjártam vele Prágát, Olaszországot, többször a Balatont, Zalaegerszeget, de amikor még csak utasként funkcionáltam, jópár hasonló uton volt huséges szállítónk. A teljesítménye 110 LE körül van, ehhez képest kicsit lomha, nem üvöltve-bömbölve adja le az erőt hanem megfontoltan, de érezni lehet azért hogy ott van. Alacsony fordulaton sztem elég vértelen, autópályán emelkedon muszaj 3000 környékén tartani ha nem akarunk útakadályként funkcionálni, de a fentebbi tartományokban már jól húz, 5-ben is. A váltóról: 5 fokozatú, manuális, és nem a legjobb, amit el tudok képzelni. Pontos és határozott, érezni lehet ahogy a helyére kattan a váltó, férfias súlya van. 130-nál kb 3800-at pörög a motor, 160-nál 4500 körül, ezt a tempót nagyjából lehet is vele tartani, de ekkor már nagyon hangos,tehát ha lehetne, egy 6. fokozatot el tudnék viselni. Ellenben a gyors váltásokat el lehet felejteni, a sportosságot abszolut nem támogatja ezen a téren, ezért maradt bennem némi ellenérzés. A plüssüléseknek oldaltartása nincs, de szerintem kényelmesek, a vezetoülés állítható fenék-és deréktámasza mindenki számára karosszékké varázsolja az ülohelyet. Közel 250 000 km van benne, tehát érthető módon a bal oldala már kezd kikopni. A fékekről nincs nagyon mit mondanom, eddig még mindig sikerült megállnom vele, de szerencsére sose kellett vészhelyzetben tesztelni őket. A futómu inkább kényelmes mint sportos, gyors kanyarokban billeg, de a kátyúkat egész jól tompítja. Igazábol nem tudtam nagyon szeretni, a parkolás vagy más kis helyen történo manoverezes nem egy élmény vele, a segget nemigen lehet látni, csak érezni, az meg ugye nem tévedhetetlen :) Mostanában elkezdte enni az olajat is, remélem semmi komoly probléma nincs emögött.
Összességében nagyon jó vétel volt, szüleim imádják, az átlagos munkanapokon huseges társ muteromnak, nyaraláson hasznos segíto. És amit még mindig nehezen hiszek: a megbizhatosag. Elképzelni se tudom h mien érzés lehet ugy beülni egy autóba, hogy na vajon kibirja-e a következő 100 km-t. Remélem ez így is marad :)
Következő autórol nincs infóm, de szerintem nem cseréljük le egy jó darabig.
Update: Azóta megtettem vele 2600 km-t egy olasz túra alkalmával, és néhány tapasztalattal gazdagabb lettem. Egyrész megerositem, hogy a futómu nem az eros oldala a kocsinak, iszonyatos billenéseket produkált a kicsit hirtelenebb kormánymozdulatokra, keményebb kanyarokban pedig egyszeruen dolt. Nade ez mondhatni csak egy kellemetlenség, a lényeg: konvojban utaztunk az autopalyan, felvezetonek egy 7es BMW aki takaritotta nekünk a belso savot, és egy szinte zsír uj Audi A3, akikkel abszolut partiban voltunk. Értsd: az agyonhasznált japán konkurált a talán 1 éves némettel. Nem mondom hogy jelen állás szerint jobb autó a Carina, de azért megnézném azt az Audit 200 000 km megtétele után. Odafele, megfelelo korulmények között 8 óra volt az utazás, tehát pihenőkkel és néhány lassabb szakasszal együtt kb 100 km/h-ra jött ki az átlagsebességünk. A hegyi szakaszokon se igen lassultunk 150 alá, itt jöttek ugye a billegések, és a motor se igazán örült a terhelésnek. Az olajfogyasztás is megnőtt, majdnem egy litert megevett az úton, a benzinfogyasztást sajna nem tudtam lemérni mert nem irtuk hogy mikor mennyit tankoltunk. Egy kicsit problémás volt, hogy semmi presztizse nincs a gyorsan közeledő Toyota emlémának, sokan vágtak ki elénk azzal a felkiáltással, hogy ugyan, ez a régiség ugyse jön gyorsan, vagy maradtak bent elottunk tarósan a belso savban. Ugyanezek a BMW, vagy az Audi agresszív hutorácsa elol szinte menekültek. Node ez a legkevesebb, az autó tényleg jól teljesített, büszkék voltunk rá az út végén :)
Hibalista
- Csak olajcsere, illetve néhány kopó alkatrész
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma - protekcióval ugyan, de esetünkben jól dolgoztak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
