Csendestárs
Szöveges ítélet
Az vegye meg, aki olyan autót akar, amivel szinte alig kell foglalkozni, mégis mindig csönben és profin teszi a dolgát.
Már a beülésnél az az érzése az embernek, mintha köré építették volna az autót. Minden tökéletesen kényelmes, hihetetlen méretű beltér elöl-hátul. 500 liter fölötti a csomagtér, az ötajtós Liftback esetében az egész hátulja felnyílik, könnyű pakolni. A futómű maga a tökély: nem túl kemény városban, de nagy temtónál is tökéletesen stabil.
Na és a lényeg: 1.6-os motor, de még a 95-ös változat. Ez azért fontos, mert 96-tól Angliába tették a gyártást, és valami idegbeteg norma miatt vissza kellett venni a teljesítményt. Na de ez a japán eredeti! 107 ló. Német pályán 4-5 fővel csomagokkal a 190-es utazót vígan viszi, abszolút partiban van a 4-szer 5-ször annyiba kerülő német "csodákkal". Ilyen tempónál kétszer mértem a fogysztást: 1) rossz időben 2000 km 2 nap alatt, full terhelés fölött, 8 l/100 km... 2) ideális idő, 5 fő, Bp-Hannover és vissza egyben (sietni kellett, 180-200 tartósan): 7,1 l/100 km (!). Nem, nem felejtettem el egy tankolást hozzáadni :DDD.
Általában a feleségemmel és 3 gyerekkel főleg városban használjuk: klímával is nagyon rugdosni kell, hogy 8 fölé menjen a fogyasztás.
Ha 0,5 M-ból gondolkodunk, abszolút ez a legjobb vétel: ennyi pénzért nem lehet jobbat venni. Aki viszont valaha akar még más típust venni, az bele ne üljön! :)
KIEGÉSZÍTÉS
Eltelt mégegyszer másfél év, eladtam. Már nem gondolom, hogy mindenkivel partiban van (a dízel-technológia most előrébb jár), de ár-érték arányban verhetetlen. Azóta többször megjártam vele Németországot, 1x Hollandiát oda-vissza egyben, és - bár 234e km van benne - nyugodt szívvel el mernék indulni újra. Mondták az egyik szervízben (nyugi, szűrőket vettem olajcsréhez), hogy hozzájuk máig hordanak taxikat ebből a típusból, 500e km-rel, komolyabb gond nélkül.
Hibalista
- Hátsó kanyarstabilizátor szilent csere 2-3 e /db.
- Első rugó (csak párban szabad cserélni, gyári db-ja huszonezer, utángyártott 15 körül).
- Főfékhenger melegedés után tartotta a nyomást, emiatt enyhén mindig fékezett az autó. Kb. 8 e lett volna a tömítésgarnitúra, és huszonegy-kettő az egész gyári henger. Kicseréltettem.
- Olajfogyasztás, ami a felső tömítésgarnitúra cseréje után teljesen megszűnt (szelepszár szimering lehetett a hunyó).
Ide hordtam szervizbe
Iszonyú profi és olcsó maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort Turnier 1,8 D | Következő autója? | Avensis D-4D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
