Találtam egy újszerű, gyönyörű Avensist
Szöveges ítélet
Teljesen véletlenül toppant az életembe, eredetileg eszembe sem jutott, hogy T22-es Avensist vegyek, de a sors így akarta.
Előző autómat egy V6-os 406-os kombi Peugeot hirtelen elég jó áron megvették alólam. A kollégám épp mesélte, hogy másnap megy megnézni egy egyterűt, mert nekik az kényelmesebb és be foga számíttatni a Toyotát. Épp olajcseréről hozta vissza, amikor kértem mutassa meg. Megnéztem, ennyi idősen ilyen egyben lévő autót nem sűrűn lát az ember. Tulajdonképpen 1 perc gondolkodás után megegyeztünk, reggel a pözsóval mentem dolgozni este a Toyotával mentem haza. Ami nálam szempont volt, hogy 5 ajtós, nagy csomagtérrel, és férjen be három ülésmagasítós gyerekülés, befért.
Az autó magyarországi forgalomba helyezésű, 2008-ig vezetett szervízkönyv, akkor volt benne 108ekm, csillogó metálfekete fényezés, kopás és teljesen újszerű belső tér, minden gyári tartozékkal, 4 kulccsal, az elmúlt évek szervizeléséről igazolt számlákkal, téli és nyárigumikkal vettem meg.
Limited Sport Edition kivitel, ez a 028-as sorszámú. Ez a Sol felszereltségen felül, ami az akkori csúcs volt gyári Toyota Motorsport rugókkal 3cm-t ültetett futómű, 16-os Toyota OZ Racing felnik, metálfekete fényezés, és sötétített hátsó ablakok, króm kipufogóvéget jelentette. Tulajdonképpen csak a bőrbelső és az automataváltó hiányzik belőle, de nekem ez így bőven elég, igaz közel 8 évnyi automatázás után visszatérni a kuplungnyomogatáshoz bizonyos szempontból visszalépés, de szerencsére nem fenyeget Demoklész kardja, hogy mikor dobja be a váltó az unalmast.
Elég jól megy ez a 3S-FE 2literes 128le-s motor, nyomatésos már alul is, és 4400-nál éri el a nyomatékcsúcsát, japános de nem kell leforgatni, hogy menjen, 2000-es fordulatnál váltva is dinamikusan lehet vele közlekedni a mindennapokban. Nagyon jó kompromisszum, mert alul sem gyenge, és ha kell megy, de mivel ez egy Avensis nem kívánom, hogy nyomjam neki, Nyugalmat áraszt még ezzel a sportos külsővel is.
Remélem beválik hosszú távon is, mivel ismert előéletű volt, rendszeresen szervizelt a vételkor szokásos dolgokra sem kellett költenem, pl. épp aznap kapott friss olajat, szűröket amikor megvettem. A típusra jellemző anyósülés előtti műszerfal tetején lévő szellőzőrepedés ennél is megvan, de más hibája nincs.
Eddig csak az derült ki, hogy két felnit görgőztetni kell, ez rázta be az autót 120 felett, de 15 éves felnikről beszélünk, és szereznem kell hozzá négy felnikupakot, mert azok elvesztek. Ennyi az összes hibalista eddig.
Update:
Bő két hónap után sem tudtunk összebarátkozni, egyszerűen nem illettünk egynáshoz, így meghirdettem és még aznap el is vitték. Jó autó volt a maga nemében, de nekem túl gagyi hatást tükrözött, amolyan fapados érzés.
Hibalista
- Toronycsapágy csere
Ide hordtam szervizbe
Anti a világ legmegbízhatóbb és legkorrektebb autószerelője, XVI.kerület
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 406 V6 Break | Következő autója? | egyelőre pár évig ez marad |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
