A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 1.6 S 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Kék szamuráj :)

Szöveges ítélet

Közel egy éve van használom az Avensist. 2014.04.04-én vásároltam :) érdekes egybeesés, remélem szerencsét hozó dátum ez. Nagy motor eladása után döntöttem úgy, hogy szükségem van egy saját autóra, az ELSŐRE. Fontos volt, hogy megbízható és japán legyen (még ha nem is japán gyártású). Hondában illetve Toyotában gondolkoztam, de végül az Avensisnek az 5 ajtós típusa hamar a szívembe lopta magát. (Hatalmas csomagtartó, főleg, hogy a lehajtott hátsó ülésekkel 2 bringa is elfér benne, mellesleg ha kiveszem a kalaptartót akkor a kutya is tud hátul utazni).
Végül elmentem és meg is vettem ezt a gépet, első látszatra nem tűnt jó választásnak, látszott, hogy inkább csak használták az autót, keveset foglalkoztak vele. Volt törve az eleje és a küszöbök is sérültek, néhány helyen dolgozott a rozsda is (feltehetően hanyag volt a mester aki javította) és a klíma se működött. Az előző tulaj már egy kereskedésből vette, elmondása szerint ő megadott neki mindent, foglalkozott vele, ami szemmel látható is volt. A motor, a futómű, a fékek és a beltér rendben voltak.
A családban van egy másik Toyota, még hozzá egy '96-ös Camry, hatalmas cirkáló, kényelmes fotelekkel és rendkívül halk beltérrel na és persze az még echte Japán és a "soha el nem romlós" fajta. Nos a Camryből átülve az Avensisbe mit is mondjak, nagy csalódás ért. Az Avensis is közel olyan halk és kényelmes volt hosszabb távon mint a Camry (kivéve az automata váltót :P). Valamint a megbízhatóság terén sem vall szégyent a nagy testvérre.

Vissza térve az Avensisre. Avval a szándékkal vettem, hogy a nyár folyamán bele rakatom a gázt Jánoshalmán. Sajnos nem volt időm soha elmenni. Majd jött az ősz és elkezdett csökkenni az üzemanyag ára, kivilágosodott a kép, hogy a gázzal nem kell többet foglalkozzak mert óriási bukta lenne. Így hát teljes mértékben le tettem róla.
Ahogy megvettem az autót 2 hónapra rá sikerült kicsit lezúznom, jobb első lámpa + sárvédő, a lökös hál istennek pár karcolással megúszta így azt nem kellet lecserélnem. Saját magam végeztem a javítást, többnyire jól sikerült, viszont a festéket elkeverték, de nem kicsit. Világosabb lett a festett sárvédő mint az autó többi része. Nagyon idegesített és bántott a dolog, de úgy voltam vele, hogy majd megcsináltatom egy profival tavasszal és addig is gyűjtöm a rávalót.
A nagy javításnak következtében kaptam az alkalmon, hogy szét volt szedve az autó, könnyebben hozzá fértem a vezérléshez így azt is lecseréltem a szimeringekkel együtt, valamint a váltóolajat. A vezérlés alatt a tömítések siralmasak voltak szikla kemények és szépen szivárogtatták az olajat.

Az 2014 ősz folyamán kijött egy nagyon nem várt probléma. Az autó rohamosan elkezdte enni a motor olajat kb. 1500 km/l. Mikor először észre vettem el sem érte a nívót. Már fogtam a fejem, hogy ajaj a csapágyaknak. Hetente ellenőriztem és öntögettem hozzá mindig. Az első gondolat ami eszembe jutott, mint bárki más autószerelőnek is, hogy cseréljük ki a szelepszár szimeringeket. Volt alapja a feltételezésnek, ugyanis a vezérmű tengely és a főtengely szimeringje is halott volt. Majd december elején kicseréltem a szelep szár szimeringeket és leszedtem az olaj teknőt is. Ami ott fogadott az elképesztő volt, az autóban óra szerint 188e km volt, valójában sztem vagy 300e. A teknő még az életbe nem volt leszedve, gyári tömítő paszta volt rajta és a belsejében krémes állagúra lerakódott olaj és persze apró csapágy fém reszelék....A hajtókar csészéket is leszedtem, karcosak voltak a benne lévő csapágyak, látszódott rajtuk, hogy egyszer kevés olajat kaptak. Működés szempontjából megfelelőek voltak, de nem bíztam a véletlenre és ha már így szét szedtem akkor szántam rá pár ezer forintot (9000FT) és kicserélte az össze hajtókar csapágyat.
A nagy műtét után, kopogjam le, teljesen megszűnt az olajfogyasztásom, közel 1500 km megtétele után egy csepp sem hiányzik belőle!

Természetesen mint az összes többi Avensisnek ennek is tönkre ment a gyújtás kapcsolója, Valeo gyártmány mit vár tőle az ember... Egy percig sem gondolkodtam a cseréjén, egyből gombot instaláltam a műszerfalra. Ebayről pár ezerért szép és esztétikus gombot lehet kapni relével együtt.
A szemüvegtartó is letörött de házilag ez is orvosolható nem kell belőle újat venni.

Szereltem fel egy pár nappali fényként szolgáló Led reflektorokat előre, és az örökké kiégő műszerfal világításokat is kicseréltem ledesre.

Összességében eddig:
Meg vagyok elégedve az autóval, az említett problémáival együtt megbízható és alacsony fenntartási költségű autónak tartom. Szerelni való mindig lesz is rajta egyrészt a rendszeres karbantartás végett, másrészt pedig mindig lesz olyan része amin változtatni akarok vagy megakarom újítani.
Ha esetleg ilyen autó vásárlásában gondolkozol én tiszta szívből ajánlom, valamint azt javaslom, hogy nem szabad kispórolni azt a pár százezret amivel némely egyed többe kerül, hisz az mind az állapotában fog megjelenni, illetve abban, hogy a tulajdonosa igen is foglalkozott vele.
Másrészről olyan autó nem létezik melyre egy fityinget sem kell költeni és soha nem kell szervizbe vinni, akár legyen japán vagy koreai vagy akármilyen más autó. Minden autóra energiát pénzt és időt kell szánni, hogy hűséges társa legyen a használójának.
2014.02.26 189542 km

Hibalista

- Szerviz és karbantartásból adódóan: - -Olaj csere ( benzin,- üzemanyag,- levegőszűrő, olaj) ~ 10k - -vezérszíj + PK szíj (3db) +vezérmű tengely szim. + Főtengely szim ~20k - -szelepszár szimering ~ 9k - -hajtókar csapágy készlet ~9k - -Váltó olaj 2l ~5k - -Fűtő motor ingyen kaptam - -irányjelző kapcsoló feltudtam újítani - -indító gomb 3k - - Balesetből adódóan: - -jobb első sárvédő 20k - -jobb első lámpa 15k - -jobb első index 3k - -szemöldök lemez 4k - -festékek és javítási anyagok 20k

Ide hordtam szervizbe

Szakmabeli révén saját magam javítom az autót.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 179335
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Toyota v Honda Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)