Életem második szerelme
Szöveges ítélet
Előljáróban csak annyit, hogy a jogosítványom meglehetősen friss, tavaly augusztus 10-én kaptam kézhez ( hát, nem kapkodtam el: betöltöttem az ötvenkettőt...). Viszont kölyökkoromtól közlekedem, először motorral, később rendszeresen kerékpárral, városban és országúton is. A vezetői vizsgákat tavaly mésfél hónap alatt megcsináltam.
Az első autónk egy 15 éves Toyota Corolla XLi 1,3 volt; szerettem, nem is nagyon akartam egyelőre újat. Az lett a vesztem, hogy autószalonokba kezdtem járogatni és az újdonságok varázsa hamar "megfogott". Történetesen épp a nyíregyházi Toyota Titánnál kezdtem tavaly ősszel és az Auris már akkor lenyűgözött!
Természetesen más márkák is szóba kerültek, pl. Honda Civic 1.8-as (sajnos nagyon drága - "bérből és fizetésből" élünk...), Seat, Skoda, Fiat 500 (nagyon tetszett!), de a Honda kivételével szerintem egy sincs partiban az Aurissal.
Februárban, teljesen véletlenül belefutottam a Neten a Titán akciójába: egy ezüst 1.4-es Aurist hirdettek Luna felszereltséggel alapáron, azaz 350 ezer kedvezménnyel (persze csak a hitel jöhetett szóba). Egy óra mulva le volt előlegezve az autó!
Március 7-én vehettük át és eszméletlen érzés volt először vezetni (habár azóta is az!). Mindenekelőtt egy üveg pezsgővel vártak, és a kocsihoz Pirelli téligumik, csomagtértálca, 4 db gumiszőnyeg, eü.csomag, izzókészlet járt ajándékba. A Luna tartalmazza az ABS-t, 9(!) légzsákot, bőrkormányt, bőr sebváltógombot, első-hátsó elektromos ablakemelőket, manuális klímát,kormányról vezérelhető MP3-as, hathangszórós audiót (ami nem is szól rosszul - igaz az itthoni másfél millás hifi cuccot nem éri el, dehát ez nem is lehet cél), kormány- és vezetőülés variálhatóságot stb... És (számomra) eszméletlenűl szép kívül is de a belseje a mai napig lenyűgöz.
Amitől féltem, hogy "csak" 1.4-es motor van benne. Azt hittem lomha lesz, de nem az. Persze nem sportkocsi, de a saját szintjén igazán jól teljesít. Kb. 11 nap alatt beleraktuk az első 1000 km-t, jelenleg 2700-nál tartunk, de nem tudom megúnni. Kezdetben szokni kellett az előzéseket, mert 90-100 as tempónál is inkább harmadikba ajánlatos visszakapcsolni, mint negyedikbe, és akkor megindul mint a golyó! Viszont városban már 50 körűl "kéri" az ötödiket. Ennélfogva a számítógép lecövekelt a 6.3-as átlagfogyasztásnál vegyes közlekedésnél (város-országút kb. fele-fele). Volt olyan 200 km-es utunk (igaz főleg országúton), hogy 5.7 jött ki - még a bejáratás alatt! A sebváltó precíz, bár előfordul, hogy a hátramenetet csak másodszorra sikerül megtalálnom. A fék jó, igaz, először nekem is hátborzongatóan csikorgott, ez a jelenség azonban a kilométerek növekedésével csökkenő intenzitást mutat.
A kényelem ebben a kategóriában szerintem elsőrangú. Nem szeretek a kormányba bújni, a nejem meg még jobban hátratolta az ő ülését, de hátul is is nagy hely van. Az ülések jók, órák múlva sem vagyok fáradt. A középkonzol átkozottul dizájnos, a fedeles tartóba rengeteg CD befér, egyedül a "híd" alatti rekesz érhető el nehezen menet közben. A kapcsolókat könnyű volt megszokni, még a számitógép két gombja is jól kezelhető menet közben.
A futómű stabil, először még kissé keménynek is tűnt ( a Corolla némiképp himbálódzott), most már nem. A kilátás hátra kissé valóban nehézkes a "C" oszlop miatt, de a tükrök mindenéret kárpótolnak: nagyon jó képet adnak.
A motor csendes - alapjáraton alig van hangja és még 100-nál is élvezhető a hifi, sőt még 140-nél sem éreztem tolakodónak.
Száz szónak is egy a vége: álmaim autója (ennyiért mindenképp!).
Hibalista
- Semmi !
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla XLi | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
