Remek kilátások
Szöveges ítélet
Volt már néhány autóm. Kb. 800-900 ezer km-t vezettem. Most Volvobol ültem át Suzukiba. Nem ugyanaz a kategória belátom, nem is azt vártam el tőle! Ami miatt az SX4-re esett a választásom, elsősorban a várható alacsony fenntartási költségek, megbízhatóság. Az előző autóm tulajdonságai erősen közrejátszottak a döntésemben. A Volvo S40-be beleszerettem mikor megláttam! A bőr, csilli villi, meg minden! Odaléptem, bepréselt az ülésbe. Lehet, hogy csak nekem nem volt szerencsém vele, de kizabálta a zsebemből a pénzt. A szerelő azt mondta, hogy akinek Volvoja van nem a fogyasztást nézi! Hát én azért néztem. Ha valamit javítani kellett rajta, vagy cserélni az maga a katasztrófa. Egy relé az irányjelzőbe 15e. Nem tudom más típusba mennyi, de a nyakam rá, hogy töredéke.... 8 éves korától mindig volt valami baja. NEM SZERETTEM és Ő SEM ENGEM!!
Most az SX4-el kapcsolatos eddigi tapasztalataimról:
Jelenleg csak 450 km van benne, kímélem néhány ezer km-ig. A kényelem elfogadható, elég kemény de mondjuk pár száz kilométer fáradság nélkül levezethető benne. A kanyarokba nagyon jól "beáll"! Az ülést nehezen találtam benne, de végül is sikerült nagyszerűen beállítani, próbálgatni kell. Nagyon tetszetős külső (ez persze szubjektiv), normális karosszéria illesztések, szép festés, kellemes felszereltségi szint. A belső kopogós műanyag, mint a hasonló kategóriás autókban, elfogadható kinézettel. Minden kényelmesen a helyén van. Megvásárlás előtt nézegettem az 1,4 G Astrát is, de a motor hangos volt és nagyon lomhának tünt. A GC felszereltséggel azonos áron tudtam volna megvenni, siralmas belsővel. A másik amivel kokettáltam az a Ford Fiesta diesel volt 3 milla alatt, elég jó felszereltséggel. Viszont nem számolták volna ott be az autómat és kisebb is mint az SX4. Ugyanakkor mindét említett tipus gyártását az idén befejezik, az SX4 viszont 2006-os modell.
Az úttartás véleményem szerint lehetne kicsit jobb, középen korrigálgatni kell azért néha, a kanyar után nem teljes mértékben áll vissza középre a kormány! Persze két nap alatt hozzászoktam. A fogyasztása 7,5 l most a próbálgatások alatt, de igyekszem takarékosan vezetni. Ebben az átlagfogyasztásban van város és több mint fele részben autópálya, ahol 100-120 km/óra sebesség között mentem, három személlyel, nagy ritkán huzatva 130-ig. Állítólag a fogyasztás néhány ezer km után javul. Kiváncsi leszek!
A gyári audio egység és a 6 hangszóró szép hangzást biztosít. MP3-al is elfogadhatóan szól, ha magasabb a bitráta. Jó minőségű audio CD-vel szebb a hangja. Nem audiophil, (otthon én is Marantz-ot hallgatok) de akinek nincsenek magasan kiemelkedő igényei és nem akarja az út többi közlekedőjét szórakoztatni, nagyon megfelelő. A beállításoknál ügyelni kell arra, hogy nem kell mindenből a maximumot beállítani. A magas mehet, de basszusból én kettővel a vége előtt megálltam, így nincs puffogó műanyag hangja. A jó ítéletemet úgy hoztam meg, hogy a kategóriát figyelembe vettem és, hogy az érzésem szerinti ár érték arány legyen az irányadó. Egy jól felszerelt autót kaptam téli gumi garnitúrával és gumiszőnyegekkel, elsősegély csomaggal és izzókészlettel elakadásjelző háromszöggel. Kedden megrendeltem, pénteken vihettem, jó hitellel és olcsó biztosítással. Nem tartozik a presztizs autók közé! Az ismeretségi körömben többen is viccesen cikiztek a választásom miatt, de nem vagyok hajlandó tovább fizetni a presztizs autókkal járó plussz költségeket! (Volvo, Peugeot, VW), amikhez nekem volt szerencsém. Amennyiben új és főleg az eddigi véleményemnek ellentmondó tapasztalatok érnének, korrigálni fogom az itt leírtakat.
Továbbra sincs semmi gondom. A fogyasztás 80% város és 20% országút mellett 8,5 l. 50% autópálya (4 személlyel 130-140 között) és 50% város mellett 7,6 l volt. Ez meglepően jó, míg a városi fogyasztás kicsit soknak tűnik, még ha rövid utakra is mentem.
4100 km-nél:
Az átlagfogyasztás 7,5-ről 8-ra nőtt köszönhetően a folytonos kizárólagos, városi, rövid utaknak. Semmi hibajelenség nincs még, de hát ez még csak 4100 Km.
A csomagtér világítással kapcsolatban olvasott megjegyzésekre reagálva (kézzel kell ki-be kapcsolni)! Az enyémben is van kézi kapcsoló, a lámpa működtetésére, vagy lekapcsolására! Viszont bekapcsolt helyzetben lekapcsol a lámpa az ajtó bezárásakor. Ha leveszi valaki a kalaptartót, úgy csukja be, leellenőrizheti!
10 000 Km-nél:
Nincs hibajelenség, sem zörgés sem egyéb zavaró tényező. Talán egy kicsit javult a fogyasztás, most hosszabb utakon járok, kb 20% város és 80% országút, ritkán autópályával. A fogyasztás 7,7 l, de tél van és a párásodás miatt viszonylag sokat járatom a légkondit, viszont nem pörgetem, igaz "tuttyogni" nem szeretek. Utálom, hogy a legszarabb öreg autóval is folyton le akarnak "nyomni", nem tűrik meg a Suzukit maguk előtt. Néha szerzek nekik "meglepetést", főleg mikor beállnak elém izzadságszagú előzésük után és oda a sebességkülönbség, zavarnak a tempómban (persze hagyom egy kicsit örülni :). Tisztelt Uraim! Szeretném felhívni a más autókkal közlekedőket, hogy aki Suzukival jár, nem biztos, hogy hülye, béna és balfék, valamint sebességiszonyban szenvedő! Nem szeretem, hogy a sebességmérő csal! 50-nél 54-et mutat, és 100-at megy mikor 110-et mutat. GPS-el kimértem, kb 5%-al kevesebbet fut a kocsi, mint ami a sebességmérő számlálóján megjelenik, tehát 100 km-t mutat, 95-öt ment. Ugye nem mindegy a fogyasztás számolásnál ez a dolog! Apróság, az utóbbi időszakban minden autóban kényszeresen ellenőrzöm (amihez szerencsém van) a km órát. Pontosnak csak egy Fiat furgont találtam (Scudo 8 éves típus).
Továbbá nagyon irigylem az az SX4 tulajdonos kolléganőmet, akinek az autója (fél éves, 24 000 Km) a fogyasztásmérő szerint átlagosan 6,4 l-t evett meg. Erősítsenek meg az SX4 tulajdonosok. Létezik ilyen? Akkor megyek a szervizbe és ezt fogom követelni!
Egyébként még mindíg nem bántam meg, de várjuk ki a következő 10-15 e kmt-t!
Hibalista
- Még semmi, izzót sem kellett cserélni!
Ide hordtam szervizbe
Győri Autóközpont
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Volvo S40 | Következő autója? | Egyelőre nem aktuális |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
