Nagy test, nagy élvezet ???
Szöveges ítélet
Az autó nekem tetszik kívül és belül, de ezt persze embere válogatja.
Technika VAG konszern építőelemei, semmi meglepetés.
Csomagtartó számomra valahogy nem hat 660 liternek, eltűntek azok a térfogatok valahol a pótkerék és a mélynyomó helyén...De mégis elég nagy az biztos.
Összehasonlítva az Octávia 150 le DSG változatával, egy dolog szembetűnő volt. Az Octavia országúti kigyorsításoknál sokkal fürgébbnek érződött, ami előzéseknél problémás tud lenni. Ennek oka a többletsúly, amit az autó cipel magával ( 150-200 kg saccra), valamint a 6 fokozatú DSG váltó fokozatkiosztásában találhatóak. Ennek a váltója hosszabbra van áttételezve, magyarul ez 100 km/h -nál úgy 1600 ford./perc 6. fokozatban(az Octavia kb. 1800 ford/perc). Ennek következménye, hogy az autó országúton gyakran kapcsol 5. fokozatba vissza, ami majdnem az Octavia 6. fokozatával egyezik.
Városban a váltó 2. és 3. fokozata között nagy az ugrás, 3. fokozatba kapcsolva a motor sokszor kelletlen fordulatszám tartományba esik vissza.
Ehhez a motor-autó pároshoz szerintem illene az új 7 fokozatú DSG nagyon, megfelelően áttételezve.
Autópályán 140 km/h felett viszont kellemes és rugalmas egészen 180 km/h -ig.Itt jól jön a hosszú váltókiosztás.
Másik furcsaság számomra, hogy a fedélzeti elektronika beindításnál néha fennakad és emiatt hol a klíma menűben nem működött valami pl. űlésszellőzés, vagy a tolatókamera nem látható, vagy a xenon maradt legalsó pozícióban, vagy átkapcsol jobboldali közlekedési módba vagy a legrosszab azt volt, amikor az autó nem indult csak az önindító forgott. Ilyenkor mint egy rossz Windows PC teljesen kikapcs és újraindít. Közben úgy tapasztalom, hogy amikor beíndítom az autót és közben már egy-két dolgot kapcsolnék, amikor a rendszer még nem teljesen tért magához, akkor történnek ilyen dolgok, de ez a nem indul témára sem ad magyarázatot. Talán a jövő heti szervíz tud valamit (szoftver frissítés, de nincsenk illúzióim). Bár a szervíz kapcsán el kell mondjam, hogy az autó beüzemelésével volt egy kis gond. Otthon tapasztaltam, hogy a fedélzeti menűben történt beállításokat ( sávtartó vagy holttérfigyelő bekapcsolás)a rendszer nem tárolta el és újbóli beíndításnal megint előlről kellett kezdeni az egészet.Ennek a neten(német oldalakon) utána olvasva jöttem rá, hogy a szervíz az úgynevezett trasznport üzemmódot nem iktatta ki teljesen helyesen a beüzemelésnél és nekem kellett elmagyarázni ennek a mikéntjét egy extra szervízlátogatásnál.
Másik észrevételem a kocsival, hogy a futómű felől a hangszigetelés számomra nem az igazi (235/45 R18) kerékkel hangosnak hat, vagy az egyéb motoroldali csöndesség miatt ez hallatszik jobban ki.
Magyar utakon a kisebb (215/60R16) téli gumival sokkal komfortosabb és halkabb persze, teljesen más karakter lesz tőle az autó.
Az állítható futóműnek semmi értelmét nem találom, a normál módban használom. A komfort beállításban tengeri beteg lesz az ember, a sport mód pedig itthon feleslegesen (utak miatt)kemény.
A tolatókamera és a holttérfigyelő kitolatásnál nagyon hasznos. E nélkül ilyen hosszú autót nem is szabad árulni.
Fogyasztás teljesen vegyes tempóban, de jellemzően országút és autópályán 6,4 L/100 km alakul eddig.
Hosszútávú utazó autónak szerintem ideális, sajnos árban már nem tekinthető kedvezőbbnek, mint a konkurencia, hasonló felszereltségű Passat ugyanez az ár lett volna.
Hibalista
- Fedélzeti elektronika néha indításkor lefagy
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
