Racionális választás
Szöveges ítélet
Céges autó. Szerencsés helyzetem volt: választhattam a Passat (B8) és a Superb3 közül. Sokan ezt hallva azonnal lehülyéznek... 10.000 km után tudom, hogy nem döntöttem rosszul. A Passat egy remek autó, pazarul összerakva, de nekem érzelmileg semmi több mint pl. egy mikrohullámű-sütő. Az új Superb számomra ad valami design-t. Nem mondom, hogy a stílus csúcsa, de karakteresebb a VW-ek jelen arculatánál.
Hozzáteszem egy Superb2-ből ültem át, amire sok mindent lehet mondani (pl.: nagy, nagy, nagy), de hogy szép azt nem. Az érzelmi oldal mellett inkább a racionalitás vezérelt a választásban: a rendelkezésre álló összegből ilyen felszereltségű Passatot nem tudtam volna kihozni. Van bent: 180 Le, 7 fokozatú DSG, holttér figyelő, start-stop, tábla figyelő, tolató kamera, sávtartó, adaptív tempomat, elektromos csomagtér ajtó, bi-xenon, 3 zónás klíma, 4 ülésfűtés, elektromos- memóriás ülések, 220 Volt, nagy navi stb stb... Meg a sok-sok "Simply Clever"(esernyők, lámpa, jégkaparó...) Egy hasonlóan felszerelt VW ca. 1,5 millával került volna többe (végigjátszottam...)
A cég támogatta a benzines váltást (eddigi autóink kivétel nélkül dieselek voltak), így a 150 Le-s 2.0 TDI helyett ez 180 Le 1.8 TSI. Mivel ezzel együtt több TDI Passat jött a céghez, volt összehasonlítási lehetőségem. A közlekedés kulturáltsága nem összehasonlítható! Csendes, rázkódásmentes, finom suhanás. Hátrány egyértelműen a fogyasztás! Nem tudok 7,5 alatt járni, ha sok a város + sietek 8,5 benyából!
Az előző Superb hátsó lábterére szerintem még rátettek, ezzel gyermekeim a fenyíthetetlenség messzeségébe kerültek... Elveszett a dupla csomagtérajtó nyitási funkció, de az elektromos gomb hamar feledtette + egy pár litert még a csomira is rátettek.
Eddig semmi panasz (10.000 km-nél ne is legyen).
A szerviznél a régi-új szervizt értékeltem ahová eddig is jártam az előző Superbbel.
Frissítés (2019.július):
65.000-en túl vagyunk. A fogyasztás javult :). Hosszútávú utakon 6-tal kezdődik...
Az autó hozta az elvárásokat, ellemes családi limuzinként. A sok apró ügyes megoldás között nagyon bejött a KESSY (autómatikus nyitás-zárás, kulcs nélküli indítással). Nagyon meg lehet szokni: nemrég egy e nélküli Passatot vezettem, egész nap a kulcsot keresgéltem. A kesztyűtartó elég lapos, de a nagy és hüthető középbox kárpótol + a nagy ajtózsebek. Kicsit sérülékenynek érzem a szélvédőt: karcosodik, kis kő is nyomot hagy... A Skoda Connect egy jól hasznélható app., mellyel hiba nélkül kommunikál az autó (like!). Az egyetlen zavaró momentum, hogy ca. 35 e km-től hallok jobb előlről (müszerfal széle-kesztyütartó-ajtó) egy rezonanciát. Ez mindig 1700-1800 fordulaton jön, felette elmúlik, melegben erősebb. Szakszervízben nem bírtak vele... Most majd egy ismerő autószerelőre bízom... Ennyi. Nagy gondok nincsenek.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
SKODA Végh Szombathely
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Superb 2 | Következő autója? | Superb4? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |