A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2017)

Octavia 1.6 CR TDI Style kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sudárka

Szöveges ítélet

Skoda Octavia III. FL 2020-as gyártású 1.6 dízel 115LE 250NM motorral még senki sem írt jellemzést,gondoltam az első 4.000 km megtétele után én elkezdem,és idővel mindig frissítek az írásomon,ahogy tettem az ezelőtti ítélkezéseimben is.Idővel biztos hasznos lesz ha valaki majd 3-as ráncfelvarott Octaviat keres.

2008-tól egy akkor "0" km-es vásárolt Skoda Superb 1.9 PD TDI, szintén 115LE 250NM-es motorral szerelt autót vezettem,közel 200.000km-t beletekerve,gond nélkül!
Különböző okok miatt,az autó kora,az egyre magasabb új autó árak miatt cserét akartam,és mindenképpen Skodát. Megbízhatósága volt a fő szempont!Meg hát Simply Clever :)
Ahhoz képest hogy fehér színben,sedan-t szerettem volna,fekete lett és kombi.
Későn kapcsoltam,már konfigurált modellre nem lehetett rendelést leadni,jött az új Octavia IV.Így maradtak a raktári,és szalon autók.Így került a látómezőbe ez a fekete kombi.Az új autó illata azonnal elvarázsolt,valamint az a 2.000.000ft kedvezmény amit kaptam magánszemélyként!1 hét alatt el is tudtam hozni a szalonból az autót,június 29.-én forgalomba is lett helyezve.

Külsőleg sok a vita,hogy mennyire szép vagy sem a megosztott lámpáival az autó,inkább megszokták az emberek mintsem tetszene nekik,persze ez alól én kivétel vagyok mert nekem kifejezetten tetszik hogy megosztották a lámpáit.Az autó méreteit fotóval mellékeltem,Superb-hez viszonyítva lehet látni mennyivel kisebbek a paraméterek,de azt el kell mondanom,hogy egy kategóriát lejjebb vettem autót,az Octaviában még így is bőven van helykínálat,nincs fullasztó hiány a Superb nagy tere után.
Style felszereltség, nem sorolom fel,plusz hozzá extrák,mint ülésfűtés,vagy a 8colos Bolero középkonzolra stb. 2 dolog hiányzik nekem:a sötét üveg hátulra,valamint a LED fényszórók.Nappali menetfényem LED-es valamint a hátsó lámpák,de halogén izzók vannak,melyek Bi-Xenon után hirtelen furcsa,de azt el kell mondanom,hogy sokkal rosszabbra számítottam,egész frankó és vállalható a halogén megvilágítás!
Belül minden nagyon "finom"tapintású,kellemes anyagokat használtak fel,a bőrkormánytól kezdve a kapcsolókon keresztül a műszerfalig.Minden kézre esik(nekem),194 cm 115kg-val megáldva is kényelmes az ülés,hosszú úton eddig nem tudtam még menni vele.
Smartlink alkalmazás és a Bolero jól teszi a dolgát.Nem fagy le,szinte azonnal rendelkezésre áll a rendszer,remekül működik.
A sok apró megoldások,a pontos összeszerelések(nem zörög semmi,nem nyikorog semmi)teszik még szerethetővé az autót.Már a hazaúton partnerek voltunk az autóval,imádom,nagyon jó,egy kiforrott technika,talán ezért is megbízható.
Kézi váltós,5 sebességes,pontos,kicsit nekem a Superb után "karcos",keményebb,de ez nem hiba,ez ilyen.Fogyasztása átlagban 4,5 liter,de volt már 3,3 és 5,5 liter.Attól függ hol mennyire nyomjuk a gázpedált.50 literes tank mellett ez kb 950-1.100km levezethetőséget jelent.A Superb 60literes tankja mellett 5.5-5.6 átlag mellett 1.100-1.200km levezethetőséggel bírt.
AD BLUE rendszerű,még nem kellett feltankolni belőle,10.000km-t ír még,rugalmas szerviz igényű,vagyis 2 év vagy 30.000km.Ez azt jelenti,hogy két szerviz között 1x legalább rá kell tölteni majd belőle.
Ez a CR TDI sokkal kulturáltabb,mint volt a PD,halkabb,csendesebb.Részecskeszűrős,ami azt jelenti hogy kb 400-500km-ként(600km-ként) regenerál,ilyenkor segíthetünk a rendszernek a kézikönyv leírása alapján 4.-5. fokozatban 1.800-2.500 fordulat között tartani a motort 10 percig.Aki ilyet akar ezzel számolni kell,és hiába tankolom a prémium gázolajat,ez attól még előjön.
Ami különbség még,hogy nincs rakéta érzése az embernek,mint volt a PD TDI esetében,itt nem egyből adja le a nyomatékot a motor,és kezd el húzni őrült módjára,hanem fokozatosan,és egyenletesen kerül leadásra,érzetre nem annyira vagány,de ettől még nyomatékos,szépen lódítja az autót.
Amíg nem butítják le a márkát biztos Skoda mellett teszem le a voksomat,a belső megvilágítás nagyon hangulatos a fehér fényekkel,a motor hangja nem hallatszik be,kicsit feszesebbnek érzem a futóművét,mint volt a Superb-nek,nem úszik annyira az úton,pedig azon 17-es kerekek voltak,ezen 16-os de ez aki nem vezetett ezelőtt ilyen autót észre sem veszi.
A klasszikus értelemben vett motorféket el kell felejteni.Itt hiába kapcsolsz vissza egy fokozatot,a motor felpörög de nem lassul!Gurul tovább.Vagy sokkal előtte kell visszaváltani,vagy ezt a fajta gazdaságossági tényezőt el kell felejteni.Én előzőleg használtam a motorféket itt ez már elmarad.Valami a környezetvédelemhez és az Euro VI-os motorkhoz van köze.
Star Stop rendszer.Full marhasságnak tartom.Annyit sehol nem áll az autóval az ember hogy legyen haszna.Ez az első dolog amikor beülök az autóba:kikapcsolom :)
Ki merem jelenti,hogy ez egy jó autó,megvan minden ami kellhet az embernek,családias,nagy csomagtér,isofix gyerekülés már az autóban,így biztonságos.
Ami a spórolást illeti:a motorháztető kinyitásával nem teleszkópos megoldással tartja meg,hanem kitámsztani kell,ami nem egy olyan nagy dolog,de ezt már 2008-ban alkalmazták,most 2020-ban meg nem.Ez visszalépés.
Első körben hirtelen ennyi,még folytatom a tapasztalatokkal amiket gyűjtök az idők során.

2022.10.19
Megvolt az első kötelező szerviz,az autó 2 éves korában,mivel nem értem el a 30.000 km-t,26500km után vittem el kötelező szervizre.Minden szűrőt cseréltek,átvizsgálták,olaj csere,mobilitási garancia stb stb,ez 100.000ft-ba került,ami elő volt írva ilyenkor azt megcsinálták.
De a következő szerviz nem 2 év vagy 30.000km múlva esedékes,ahogy az régen volt,hanem beiktatnak egy közbenső szervizt ami 1 év vagy 15.000km múlva esedékes,az autó majd szól és vinni kell.Állítólag átvizsgálják,de nem cserélnek semmit,csak ha én azt külön kérem.Nos,ez azért már lehúzás szerintem,de ha már így alakította a gyár az előírásait,akkor bizony legyen értelme már ha elautókázok 45km-t,úgyhogy mindent cseréltetek,előbb mint kellene,de ha csak az autót nézem akkor nagy bajt nem okozok.
Az autó 2 év után is pont olyan(nem csak belülről az illata),mint amikor elhoztam a szalonból,minden a helyén,semmi sem zörög,nincs meghibásodás,teszi a dolgát,szóval szeretem.
Keszthely-Pécs 4,1 liter lett az átlagfogyasztás.
Pécs-Tapolca 3,8 liter,szóval nincs panasz.
Továbbra is állítom,hogy a 3-as octi pont azt,és pont annyit nyújt amennyit az autó képes.Se többet,se kevesebbet.Én továbbra is jó választásnak mondom.

2024.06.29

4 éves lett az autó.Megvolt a kötelező szerviz,és műszaki.Hiba semmi!

Hibalista

- Semmi(még! és remélem így is marad) - Még mindig semmi: 2024.07.31

Ide hordtam szervizbe

Veszprém Skoda Piedl,olyan amilyet elvárok.Számomra megfelelő.Az árak meg olyanok amilyenek,ez van.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8
Megbízhatóság (10) Vezetett km 52660
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Superb Következő autója? Octavia RS vagy Superb
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2017 (2017)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1.6 CR TDI manuális - csak őszintén

Octavia 1.6 CR TDI - 2018
2021.11.29 150000   -

A racionális döntés

Octavia 1,4 TSI DSG Style - 2017
2017.09.25 42000   -

Az erős családi

Octavia 2.0 TSI DSG Style - 2018
2019.10.28 22000   -

Családos férfiaknak tuti tipp

Octavia 1.5TSI ACT Style - 2018
2019.10.01 14000   -

Cseh svájci bicska

Octavia RS TSI DSG - 2019
2022.05.02 95000   -

Egyszerűen imádom! :)

Octavia 1,4 TSI - 2018
2018.09.07 11500   -

Jó autó

Octavia TSI 1.4 Style, manuális váltó, 6 sebességes - 2017
2021.04.12 82000   -

KIváló használati eszköz, de nem igazán több

Octavia OCTAVIA III Combi 1.5 TSI ACT Style - 2020
2023.04.09 60000   -

Komoly technika

Octavia 1,8 TSI 4x4 DSG - 2017
2017.10.19 4000   -

Megbízható barát.

Octavia 1,6 CR TDI - 2019
2021.01.02 231000   -

Nagy hűhó nem sokért.

Octavia 2.0 tsi vrs dsg - 2018
2020.11.12 38000   -

Nem-nem, ő nem James Bond, ő egy Octavia, a szürke eminenciás.

Octavia 1,5 TSI Combi Style - 2019
2020.04.15 25000   -

Nyugodt, családi bálna.

Octavia 1.4 - 2017
2018.02.01 18000   -

Optimális választás, de nagyon nem olcsó fenntartani.

Octavia 1.6 TDI 116Le - 2017
2024.12.02 17000   -

Praktikus közlekedőedény némi fürgeséggel

Octavia 1.4 TSI kombi Style (110 kW) - 2018
2021.07.28 10000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)