Folyton valami kis hiba egy összességében egyszer?
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
Nagyon kellemes, városban 7,7-es fogyasztás nyáron, országúton 6 körül. Télen felment 9 literre a városi fogyasztás.
Hatalmas volt a csomagtartója, kellemes a hátsó lábtér, jó úton az utazási komfort se volt rossz.
Kihúzatva a motort egész jól ment, de a rossz szinkrongy?r? ráer?ltette az emberre az öregurasabb haladást és váltást.
Olcsó alkatrészei voltak: olajsz?r? 800 Ft, légsz?r 1500 körül, 10 W40-es olaj megfelelt neki. Láncos volt a motor, így legalább vezérm?szíjgaliba nem volt vele.
Negatívumok:
Annak ellenére, hogy küls?re egy újszer? állapotúnak kinéz? 3 éves autó volt, minden hónapra jutott valami kis hiba, aminek az okát nyomozni kellett. Hol a h?gomba, hol a h?t?vízfelforrás, hol a szinkrongy?r?, hol a folytószelep. Egyszer?en nem t?nt megbízhatónak, mert folyton hibakereséssel ment el az ember ideje, pedig eladáskor is csak 4 éves volt. Emellett a márkaszervízek drágán dolgoztak, egy termosztátcserére pl. a 25 ezer Ft-os ár nekem horrornak t?nik.
A dolgokat enyhítend?, az ismer?sömnek van egy 6 éves 55 lovas Feliciája 45 ezer km-el, azon nincs ennyi hiba.
Hibalista
- A h?gomba nem m?ködött mikor megvettem, de légh?téssel is eljártam vele 1 hétig a mínusz 5 fokban, mire felt?nt. (1500 Ft javítás)
-
- A h?t?víz h?fokmér?je 110 fokot mutatott, amikor a ventillátor bekapcsol. S szerel? szerint 82 fokos volt a motor, amikor bekapcsolt a venti, így a mutató volt a rossz.
- Ennek ellenére városban nyáron a dugóban, folyton f?teni kellett, mert a h?fok nem állt meg a 110 foknál, a ventillátor folytonos m?ködése ellenére sem. Stabli 150 km/h-s sebességnél fel is forrt a víz egy kicsit, de ez nem volt vészes, csak egy hét múlva t?nt föl, hogy rózsaszín h?t?víz borítja a motortér egy részét. A szerel? szerint a termosztát jó volt, ennek ellenére termosztáthiba volt a legtöbb ember szerint a hiba. (márkaszervízben 25 ezer Ft lett volna a termosztátcsere)
-
- Szinkrongy?r?je ki volt kopva a 2-es sebességnél, így csak lassan lehetett váltani vele. (a márkaszervíz szerint 35 ezer Ft körüli javítás lett volna a szinkrongy?r? csere.)
-
- Egyszer fékezéskor elkezdett lefulladni. Végül folytószelep tisztítással megoldódott a dolog (5000 Ft volt)
-
- Az önindító nem éppen pöccre indította, kellett pár fordulat, de ez lehet, hogy mindegyik felicián ilyen.
-
- Kellett egy h?t?víz, fékfolyadék és gyertycsere is, ez anyaggal munkadíjjal 25.000 Ft-ba került)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Palota Automobil (gyertyacserét ?k csinálták. A h?t?víz leereszt? csavart rosszul tették vissza, így folyt a h?t?víz. Kijavították mikor visszavittem, de tönkretették egy délutánomat, így csak 8-as az eredmény)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Folytószeleptisztítást a Bihari autóklinika csinálta. Jól dolgoztak és nem volt drága sem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Toyota Corolla |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
