A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1.3 LXI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Garabonciás, avagy a "Majdnem Autó"

Szöveges ítélet

Előtte egy 1990-es "A" Corsánk volt, amit el kellett adnunk, mert teljesen szét volt rozsdásodva. Ahelyett, hogy azt rendbe tetettük volna, inkább megvettük őt.
Kimentünk a Fővárosi Autópiacra, mert megláttuk a hirdetését. 2009-ben gyanús lehetett volna egy 385.000 Ft-ért árult 11 éves Felicia, de hagytuk magunkat elvakítani a gyönyörű és friss festéstől, a metálzöld színtől, ami a mai napig nagyon tetszik egyébként.
Kívülről és messziről nézve tényleg gyönyörű volt. Amikor közelebb mentünk hozzá, akkor tűnt fel, hogy bizony itt van egy-két bibi. Például az átvizsgáláskor derült ki, hogy nincs rajta hátsó fék. Ezt azonnal le is alkudtuk az árból. Ez már elég kellett volna legyen ahhoz, hogy lelépjünk, de úgy gondoltuk, hogy nem lehet vele nagy baj, mert friss NKH-s vizsga volt rajta. Úgy árulták, hogy ez a legszigorúbb vizsgafajta.
Az előző autóból kiindulva azonban (amiről megpróbáltak minket lebeszélni, de mégis megvettük, és jól jártunk vele) úgy döntöttünk, hogy kell nekünk. Elvittük, de már az átírásnál nem stimmelt valami, és csak hosszas utánajárás után tudtuk átíratni. A sebességváltó kar gombját nem is említeném, ami csak úgy fityegett a helyén. A vonóhorog papír szerint a kocsin volt, valójában a csomagtartóban pihent arra várva, hogy valaki felszerelje.
Két kulcs volt hozzá, az egyik az ajtókat nyitotta, a másikkal a gyújtáskapcsolót lehetett vezérelni. :-)
Hülyék voltunk, na!
Hülyeségünk némi pénzzel is társult, amit szorgalmasan el is kezdtünk rákölteni. Fényszórókról kiderült, hogy angol verziók voltak, vagyis pont a szembejövők szemébe világítottak. Ködfényszóró nem működött, meg kellett szereltetni. Hátsó harmadik fényszórót még jóval előttünk szedte ki valaki, vettünk helyette másikat. A műszerfal világítását is meg kellett szereltetni.
Vonóhorgot felszereltettük, mint kiderült vezetéket is kellett húzni hozzá. A generátor kimúlt, mire hazaértünk, úgyhogy másnap már nem is akart elindulni. Javíttattuk.
Az első nagyobb utunk Erdélybe vitt a Skodával. Út közben valami baj kellett történjen. Egy kőfelverődés következtében elkezdett szivárogni az olaj a szűrőnél. amikor kivilágított az olajszintjelző, szerencsére éppen Korondra értünk. mint kiderült, a faluba bevezető út mellett rögtön van egy szerviz. Szerencsénk volt, volt nekik olaj és szűrő is.

Aztán vidékre költöztünk, itt következett a Skoda életének nálunk töltött második szakasza.
A rossz utak miatt először a futómű, vagyis lengéscsillapítók és fékek, szilentek és egyebek kerültek cserére. Ezután következett a kormánymű hasonló okokból.
Mivel a fűtés búgni kezdett, azt is cseréltettük.
Végül tavaly előbb a hátsó kerékjárati íveket, utána az első sárvédőket cseréltettük, utóbbiak alá dobbetéteket is tetettünk. utána egy helyi sráccal színre fújattuk.
Önsorsrontás? Naná! :-)
A tanulság: Nagyon nézze meg az ember, mit vesz meg. Vigyen autószerelőt, jogászt, TEK-est magával, de előfordul, hogy az Úristen is kevés a magyar nepperekkel szemben.

Az autóról magáról:
A motorja a 68 lóerős 1.3-as benzines. Hozzá kellett szokni az országúti és autópályás 6 l-es fogyasztáshoz az előző dízelhez képest. Budapesten egyébként 8 l. a fogyasztás. Cserébe egészséges és erős ez a motorverzió. Fulladásra nem hajlamos, 1500 fordulattól egyenletesen húz.
A beltér szerintem kritikán aluli, ami azért gáz, mert a viszonyítási alapunk az "A" Corsa volt. Hát ezért majdnem autó...
Kicsit kényelmetlen az üléspozíció, de nem vészes. Különben átgondolt autónak tűnik. Az egyetlen hiba a rövid 5. fokozat. 100-110 a legmagasabb sebesség, amivel szívesen mentünk, utána már kínzás a zaj miatt.
Az útfekvése szerintem jó, de kellett, hogy rendbe tegyük a lengéscsillapítókat és a szilenteket, meg a fékeket, hogy tényleg jó legyen. Kicsit ugyan billeg, de nem csúszkál, amit a "C" Corsáról, amit rendszeresen vezettem, nem mondhatok el.
Egész jól elfértünk benne 2 felnőtt+2 gyerek felállásban. Igaz, hogy mindig plafonig pakolva mentünk, bárhova indultunk, de dolgozott rendesen az autó, bármikor indult, jött-ment, tette a dolgát. Egyedül kormányozni volt embert próbáló a szervó hiánya miatt.
Ami miatt mégis mennie kellett, az a harmadik gyerekünk érkezése volt. Így már képtelenség benne elférni, kellett egy nagyobb.
Az új jövevényünk egy Citroen Evasion lett.

Hibalista

- generátor, gyújtáskapcsoló, rádió+antenna, műszerfal-világítás+kilométeróra-spirál, lökhárító, lámpák szerelése, gumik-felnik cseréje, termosztát, vonóhorog felszerelése és elektronikája, lengéscsillapítók és fékek cseréje, kormánymű, fűtés-ventilátor cseréje, lemezek átrozsdásodtak, cserélni kellett, színre fújás, olajteknő javítása, kalandos olajcsere Erdélyben - több is volt, de felsorolni is sok... :-(

Ide hordtam szervizbe

Kistarcsa, Határ út 5, 2143Pontos, dolgos népek, csak ajánlani tudom őket. Millió apró vagy éppen nagy hibát kijavíttattam velük, csak jókat tudok mondani róluk. Otthagytam egy nagyobb összeget apránként náluk, de mindig bőven megdolgoztak érte.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

NagybörzsönyMindenhez tudott olcsón alkatrészt. Gyorsan és megbízhatóan dolgozott. És végül, de nem utolsó sorban olcsón.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (2) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa "A" Következő autója? Evasion
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)