A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér Mustang

Szöveges ítélet

Bevallom ?szintén sosem fordult meg a fejemben, hogy Skoda 120L típusú autót vegyek. Sok rosszat lehet róla hallani, úgyhogy meg volt bennem a rossz el? ítélet, pedig még nem is volt alaklmam kipróbálni, megismerni a gépet. Aztán egy szép napon keresztapám meglepett eggyel. Gondoltam "ingyé" mért is ne. Tisztán emlékszem, hogy az els? utam 15km volt, de 150km-nek éreztem. Els? alkalommal nem volt könny? vezetni az autót, hírtelen megijedtem, mikor visszapkoltam 2-b?l
1-be és nagyot reccsent a váltó. Hamar rájöttem, hogy az 1es fokozat csak álló helyzetb?l való indulásra
szolgál. Els?re a többi fokozat megtalálása is gondot okozott, valahogy nem találtam a sebességek helyét a kb. fél méteres váltókar segítségével, amely KAMA3 feelinget nyújt. Kis gyakorlással bele lehet jönni.
A motor nem túl izom, mindössze 1174cm3, melyhez 50LE párosúl. Dinamikusnak nem min?síthet? a motorka, talán inkább "nyomatékosnak" ,melyet a rövid váltóáttéleknek tudhatunk be.
A dízel motorokhoz hasonlóan 2000-3000n/min fordulatszám tartományban adja le a nyomatéki maximumot, ami nem több 64Nm-nél. 5000es fordulat fölé nem érdemes huzatni, mert ott elfogy a szufla!
Én Budapesten használom az autót, és itt a nagyvárosi tempót tartva még nem sikerült 10literes fogyasztás alá mennem. Fogyasztása vetekszik egy 2000cm3/1200kg/kb 120LE tulajdonságokkal megáldott autóéval. Ellenben az olcsó, néha nevettséges alkatrész árakon behozhatjuk a fogyasztási költségeket.
Hosszab utakra nem ajánlatos elindulni, utazósebessége 90km/h, melyet az (utolsó) 4es sebességi fokozatban 3000es motorfordulaton és talán 7 liter alatti fogyasztást produkálva érünk el. Minden megkezdett 100km megtétele után érdemes rápillantani a motorolaj nyomását ellenörz? lámpára, hogy tudjuk van még olaj a tekn?ben.
A futóm?ve valamennyire strapabíró, az összes kerék felfüggesztése független egymástól így viszonylag jól mászik terepen. Élesebb kanyarokat csak alacsony sebesség megválasztásakor tudjuk gond nélk?l bevenni, de még ilyenkor is figyelmet kell szentelni arra, nehogy az utasok
légvonalban helyet cseréljenek egymással az ilyenkori hatalmas d?lések, és himbálozások létrejöttekor.
A kanyarban maradás és keresztbe állás !ellen! segít az inteligens farmotor rendszer, mely a hátsó tengely mögött kapott helyet. A farmotornak köszönhet?en (hátúl van a súly) a fékút hosszú a fékhatás gyenge és el?l hamar blokkolnak a kerekek, nagyobb sebességnél pedig NE is próbálkozzuk bevenni egy kanyart.
A beltér nem túl felszerelt, csak a kötelez? dolgokat találjuk meg benne. 180cm magas vagyok, én el?l elférek, mögöttem már kevésbé, inkább 4 feln?t szállítására alkalmas.

A Skodák tipushibája, hogy felforr a h?t?vizük. Én ezen a próblémán úgy tudtam segíteni, hogy kicseréltem a termosztátot 1 újra (HQ a márkája,kb 3000Ft, és kapható a Bárdi Autóban,´2005) aztán bekötöttem egy kapcsolót a müszerfalra, mellyel bármikor el tudom indítani a h?t? ventilátorát. Ez a rendszert kipróbáltam és m?ködik. Amint nyári 40fokban dugóban találom magam, akkor egyb?l bekapcsolom a ventilátort (nem baj ha 80fokos a h?t?víz), mert a dugóban araszolgatáskor nem alakúl ki elegend? menetszél ami segítene h?t?b?l elvonni a h?t és ezt a menetszelet lehet pótolni a ventilátorral. Ilyen kör?lmények között eddig max. 95fok-ig emelkedett a h?t?víz h?mérséklete, ez egy nyomástartályos rendszerben még jó érték.

Mindent összevetve a (fogyasztáson kív?l) egy olcsó autót kapunk, rövid távon viszonylag kényelmes, jól vezethet?, szépen összedolgozik a motor és a váltó.
Ha odafigyelünk rá és nagyon szem elött tartjuk a rendeltetés szer? használat szabályait, akkor a primitív technológiája miatt
egy egészen jól használható,megbízható autót kapunk.
3 éve használom az autót, és egy indok van ami miatt megválnék t?le, az az, hogy nem megy, és ennek
ellenére benyeli a 10 lityó benzint.
Szerintem kezd? autónak nagyon is jó, ez az autó megtanítja a soförjét vezetni, ill átmeneti, tartalék autónak is nagyon megfelel. Egy jó állapotú Skoda már 100.000Ft-ért megkapható (´2006)


Hibalista

- Cserélt alkatrészek:
- termosztát, feszültség szabályzó, olajnyomás jeladó, kuplung munkahenger, els? fékbetétek, tompított világítás reléje, karter t?mítés, jobb els? stabilrúd bilincs gumi perselye
-
- Felújítást igényeltek:
- kormánym?, h?t?rendszer, karburátor, beltér világítás, hátsó lámpák testelése, bal els? ablakteker? mechanizmus
-
- A FENT FELSOROLT ALKARÉSZEK EGYIKE SEM KER?LT TÖBBE 5000FT-NÁL!!!

Ide hordtam szervizbe

Saját kezüleg javítottam az autót.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? - Következő autója? BMW 3/5 széria
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

120l

105, 120, 130 Csomó pénzt költöttem rá feleslegesen - 1986
2009.07.22 25000   1,0

1db skoda 120L brutale

105, 120, 130 1db skoda 120 brutale - 1988
2009.01.29 15000   3,0

20 évesen is még megbízható a Csoda

105, 120, 130 120 L - 1985
1999.11.30 75000   4,5

3 önzetlen szolgáló

105, 120, 130 120 l - 1982
2009.01.28 130000   5,0

424-es csatahajó

105, 120, 130 120L - 1987
1999.11.30 0   -

7 év tapasztalatai

105, 120, 130 120 L - 1987
1999.11.30 13000   -

? volt az els?, de még összejövünk!!! :)

105, 120, 130 105S - 1978
1999.11.30 40000   -

A 105-ös ördög

105, 120, 130 105 L - 1986
1999.11.30 78000   -

A 120 WRC

105, 120, 130 120 L - 1989
1999.11.30 15000   -

A 120-as csoda

105, 120, 130 1,2 - 1988
1999.11.30 150000   -

A Vörös Tájfun :)

105, 120, 130 120l - 1987
2007.09.29 0   -

A cseh ipar remeke?

105, 120, 130 ls - 1988
1999.11.30 120000   -

A cseh sör és a knédli finomabb, mint ...

105, 120, 130 120 GLS - 1986
1999.11.30 0   -

A csodálatos cseh legenda és a valóság - Félix, a Csoda

105, 120, 130 120L - 1987
1999.11.30 2000   -

A h?séges Skodri

105, 120, 130 120l - 1988
1999.11.30 100000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 18

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)