A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120l 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Az imádott tragacs

Szöveges ítélet

15 évnyi családi használat után végre én is vezethettem a fehér rakétát. Kisgyerekként el sem tudtunk képzelni ennél szebb, gyorsabb, királyabb autót, mindig a kilométerórát lestük mikor apám vezetett és alig vártam hogy én is száguldozhassak.

Teljesítmény:
(-) Nah hát ehhez képest döbbenet volt először vezetni (egyedül, hatalmas élmény volt), pláne a tanulókocsi után. Kiábrándultam a Skodriból, uis szokatlan volt a nyugati (na jó daewoo) tanuló autó után hogy ha hidegen ráléptem a gázra, le akart fulladni (itthon szét is kaptam a karbit :)) qrva gyengének tűnt, 2esbe csak vánszorgott. Aztán elmondtama bánatomat a szomszédnak, nagybátyámnak (autószerelők) és jöttek a kiábrándító válaszok: "Hát igen, ez Skoda...". Aztán kénytelen voltam megbarátkozni ezzel a gondolattal és a géppel. Töbé kevésbé sikerült, de ma is vannak "dolgai" amiket nem sikerült megszokni pl: kereszteződésbe érve nagy dilemma, hogy toljam, nyomjam, taszítsam, üssem, zúzzam bele a váltót 1-esbe, vagy égessem a kuplungot és vánszorogjak át 2-esben. Az előzés szintén egy borzalom. Egyszer belefogtam kanyar előtt, hosszú emelkedőn, hideg motorral megelőzni egy buszt. Sajna nem tudtam lendületet venni -ami kötelező- (röhej mi?) és így elég idegtépő volt számolni a centiket a busz orráig...
Tudni kell uis, hogy így 130000km után a motor főtengelyes és erősen kopott, a gyorsító membrán pedig csak néha nyitja ki a 2. torkot a karburátorban. Ez utóbbi miatt a gázpedál lenyomására elég szeszélyesn reagál: lehet hogy szokatlan mértékben meglódul, lehet hogy nem történik semmi, de akár még le is lassulhat az ótó.
(+) No de azért nem ilyen rossz a helyzet. Egy idő után az ember megtanul lendületből autózni, előre gondolkodni, érezni az autót. Emiatt sztem a legjobb első autó a 120-as. Mert ezt az autót érezni kell, tudni kell mit akar, viszont könnyű kezelni, a kormány olyan mintha szervós lenne, a pedálok lábra esnek, (nem úgy mint pl a 4ütemű Wartburgban, ahol kb 5 másodpercig tartott üresbe rakni a váltót és a lábamat a fékre tenni), szal olyan mint egy kicsinyített, harmatgyenge Porshe :). Városban simán megállja a helyét (pláne Nkanizsán), élvezet vele szlalmozni a sok 40-el tüttyögő idióta között. Ha pedig egyszer felgyorsult 100-120-ra akkor megállíthatatlan. A legjobb az volt amikor egy tuning E30-ast nyomtam le. 110-el elhúztam mellette, az meg csak feküdt tovább a váltón. Esélye nem volt :D whehehe. A hangja is tetszik, összetéveszthetetlen mély zúgás.
Télen pedig a Skoda az utak királya! (feltéve ha sikerül beröffenteni) -itt jegyezném meg hogy ha vki netalántán télen kinn merészeli hagyni a Skodiját annak esélye sincs hőlég-fúvó, akksitöltő és az AC pumpa pontos helyének ismerete nélkül útnak indulni- Nahszóval hihetetlen jókat lehet csúszkálni vele a hóban vagy akár esőben is (bár ekkor elég agresszíven kell bánni a gázpedállal és a kormánnyal).
A fogyasztás se vészes (korábban nem is volt az), de a kopott motor miatt sokat eszik: télen 10-12l, nyáron 8-10l (erősen "lábfüggő"). De jó állapotában átlag 7-7,5 literrel beéri. Ja és ólompótló adalék kell a motornak!

Úttartás:
(+) A futóművek egész jók, elöl keresztlengőkarok vannak és hátul is független felfüggesztés találhataó. Jó gumikkal, normál úton szinte lehetetlen kibillenteni az egyensúlyból. Mondhatni "fool-proof". A fékek is elég jók, majdnem mint egy újabb kocsié (persze ha nincs elhanyagolva)
(-) Viszont a Skoda védjegyeként leülő hátsórugók miatt az autó eleje felemelkedik és úgy műxik mint egy fordított spoiler, azaz mint egy szárny. Ez erősen rápakol az oldalszél érzékenységre és az alulkormányozottságra. Ha az eső elered szintén nem árt vigyázni, könnyen megcsúszik: az eleje azért mert könnyű, a hátulja pedig mert nehéz (jó mi? :)).

Kényelem:
(+) 190 centi magas vok, de így is elég kényelmes vezetni. A helykínálat egész nagy a mai hasonló méretű autókhoz képest + van 2db csomitartó -ennyi a pozitív :)
(-) Az ülésnek oldaltartása nincs, ezért egy erős kanyarban az ember kénytalen a kormányba kapaszkodni, amit ugye forgatni is kellene. Szal nem egyszerű. 20 év után az ülés leginkább egy madárfészekre hasonlít (apám 110 kiló), mind kinézetre mind érzetre. Hosszú távon sehol sem túl kellemes üldögélni (főleg hátul). A +1 csomagtartó hátul pedig sovány vigasz a pakolhatatlan első miatt. Ha vki vmit szállítani is akar vele akkor egy hátsó és egy tetócsomagtartó kötelező kellék. De egy kis rafinéria mindent +oldhat ;)

Megbízhatóság:
Asszem ha vki ilyen autót akar venni talán ez az első kérdés ami felmerül az emberben. Tudomásul kell venni hogy ez egy 20 éves szoc. autó és nem lehet tőle elvárni hogy évekig csak tankolni kelljen (bár a mai autóktól sem, sőt...)

(+) Sztem kevésbé érik az embert meglepetések ha egy ilyen régi kocsit vesz meg. Ha oda van rá figyelve, abszolút megbízható és ha elromlik vmi (akármi!) nem egy anyagi csőd megjavítani/ttatni. A miénkhez sajna mindig akkor lett hozzányúlva ha már életveszélyes volt, vagy ha nem indult be. Hát ez az ami az autó halálához vezet. Emiatt sx7 lassan a kasztni a rozsdától, emiatt főtengelyes a moci és eszik 10 litert... De ha minden meg van javítva rajt időben, teljesen üzembiztos és talán jól is megy. Ami úgy spontán elromolhat rajt az mind apróság, könnyen meg lehet vele barátkozni és betudható az autó korának (meg lehet rajt tanulni gépészkedni :)) Ami pedig nagyobb dolog az kiszámítható, kopásból adódó hiba és nem nagy cucc megcsinálni. Ezért is van az, hogy egyszerűen nem tudom elképzelni , hogy egy autón vmi csak úgy elromoljon. Még a miénk is teljesen üzembiztos (bár most az egyik zárban el van szakadva a bowden). Este leparkolom, reggel beindul. Soha nem hagyott ott minket, igaz volt pár hűtővíz felforrás(-> termosztát, iszapos rendszer miatt)) de mindig tovább tudtunk menni. Még Horváto-ba is lemerészkedtünk vele 2x (Zadar, Baska). Egy kopott gumi miatti megpördülést leszámítva nem volt semmi gond vele! (jah de: leesett at ablak az anyósülés mellett és hazafele nem lehetett lehúzni :P).
(-) Talán a kasztni rohadása. 5 éve fel lett újítva, le lett festve, amit akkor nem cseréltünk ki az mára gyakorlatilag megsemmisült (hátsó sárvédő, taposólemez). Ezenkívül mostanra minden el van rajt fáradva, ki van kopva, szal még a nyáron roncstelepre kerül :(

Összességében én csak első autónak vennék 120-ast, mert annak kiváló, hatalmas fíling! Esetleg ilyen munkásruhában ide-oda elugrós verdaként lehet még hasznosítani. Vagy hobbi autóként x)

Hibalista

- Apróságok:
- -zárak néha bekrepálnak
- -ablakemelő néha bekrepál (eddig 3x)
- -fűtőcső, fűtőradiátor
- -hűtő
- -indexkar
- -fékbetétek, fékdob deformált, rohadt, kopott
- -üléshuzat
- -hasonlók
-
- Nagyobb dolgok:
- -rohadó kasztni
- -generálra szoruló motor
- -defekt (ezért van rajt új gumi:))
- -kuplungtárcsa
- -szétrohadt kipuff (most már jó és nagyon király hangja van ;))
- -a váltó szarakodik mostanába (de lehet h a kuplung miatt)
-

Ide hordtam szervizbe

Apám, én:
Sötétben tapogatózás, kontárkodás, idegeskedés este 10-ig. Ez betudható annak, hogy az egyedi konstrukció miatt (farmotor) olyan nyakatekert helyen vannak bizonyos csavarok, hogy nőgyógyász legyen a talpán aki kicsavarja! De vhogy mindig összeraktuk :)

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Nagybátyám (autószerelő és Skodája van):
Egyből jó helyre nyúlás, pillanatok alatt szét- összerakás.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (7) Használati időtartam 16 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? tekerős gokart Következő autója? vmi nagy (mondeo vagy zafira)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)