A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

AMB

Szöveges ítélet

2017 -ben vettem, gombokért, Sopronból. Hobbiautó. Gyerekkori emlékem a hátsó ülésről hallgatni a nyomórudas, oldalvezérelt négyütemű vízhűtéses négyhengeres zümmögésébe beleivódó Bony-M kazettát, majd apám hallgatni hogy most "rátolom a fűtést, hogy ne forrjon fel a víz". Persze épp 30 fok volt hazafele a balatonról. Életemben először ilyet vezettem 10 évesen, persze hogy belém égett, mint pirítósba a korom.

Nem szabadott volna megvenni... az eladó szerint "Ezzel simán hazamész lábon 180 km -t, tökéletes állapotban van!" Persze mikor odaértem már fogtam a fejem, láttam hogy nagy a baj. Hatalmas füstfelhő indításkor, ótvar-trágyagány világbajnokság aranyérmes tákolásai, szabadon fittyenő vezetékek, szigetelőszalag, minden lóg, csörög, búg, zörög, csattog. DE! A kasztni egész jó! Ezért vettem meg.. Hazáig csak másfél liter olajat evett, kb ugyanennyi hűtővizet, és a két első gumit, mert a kerekek úgy néztek előre mint a kaméleon szemei hátra.

Másnap már be sem indult. Mikor szétszedtem rá is jöttem miért; a motor belseje olyan volt mint egy kátrányozás utáni tető. Menthetetlen volt minden forgó-mozgó alkatrész benne. Milyen érdekes, hogy vérző torokkal is hazahozott.

Most már több, mint három éve újítom, karbantartom, szerelem, javítom. Ez a szerelem!

Nem sok olyan mozgó alkatrészt tudnék felsorolni, amit ne cseréltem volna ki.
A hibalistában leírtam...
És hogy milyen most?
Jó! Nagyon jó vele menni! Szépen be lett járatva, olaj lecserélve, szelephézag, gyújtás beállítva (100 -as benzinre!). A hengerfejbe került szelepszár-szimering is, így most 10w40 -es full szintetikus olajjal hajtom, és tettem bele prolongot is. Úgy szól és olyan szépen megy, mint újkorában. Szelephézag állítás után hallgattuk a ketyegését, és arra gondoltam, hogy némelyik injektoros modern benzines is megirigyelhetné a mechanika csodás, rendezett ütemeit és hangját.

Ez egy ritka pillanat egyike. Ugyanis mindig utána kell állítgatni, fülelni, előgyújtással játszani, takarítani a megszakítót, stb.

Ha figyelsz rá, és nem nyomod ki a szemét, nagyon hálás kis jószág a faros Skoda! Ha hiszed ha nem, Kőszeg-Tatabánya távot 5,79 liter/100 km átlagfogyasztással tettem meg! Ötsebességes váltóval, és 100 -as benzinnel, 90-110 Km/h körül.

Forralja-e a vizet? Nem. Ha jó állapotban van, nem fogja forralni, melegben, araszolva sem.

Ez egy hobbiautó, szóval nem használom csak jó időben, hétvégén, kirándulni. És nem feltétlenül leszel országúti forgalmi akadály. Lehet vele haladni, és kanyarodni is, de a hirtelen mozdulatokat nem támogatja.

Megbízhatóság? Felújítás után is folyamatos figyelmet és törődést igényel. Az idő bármely pillanatában bármilyen előjel nélkül tetszőleges alkatrésze kifeküdhet.
A jó hír, hogy egy kis doboz alkatrészzel és szerszámokkal bárhová el merek vele indulni. Egyszerű, szerelhető, szerethető:)

Értéke pedig egyre több lesz, ahogy telnek az évek... nem eladó:)
Videó:youtube.com/watch?v=0_OPG3L5NDU

Hibalista

- Komplett motorfelújítás: új dugók, hüvelyek, főtengely, hajtókar, hajtókarcsapágy, új(zsírpapírba csomagolt!) hengerfej, hengerfejbe szelepszárszimering helye bemarva, favorit szelepszárszimeringgel. Új szelepek, rugók, nyomórudak, vezérlés, vízpumpa, ékszíj, felújított generátor. Új gyújtótrafó, megszakító, rotor, kondenzátor, gyújtáskábelek, új gyertyák. Új benzincsövek, tank kitakarítva, új áthidaló benzincső. Karbi felújítás, váltó szétszedés, összes csapágy, fogaskerék új. Új váltórudazat, felújított váltókulissza, gumialkatrészek. Összes gumi fűtéscső, csőbilincs és hűtővízcső cseréje. Új fűtőradiátor. Összes fék, munkahengerek, fékdob, pofák, féktárcsák, fékbetétek újak. Új kuplungmunkahenger, friss fékolaj. Gázbowden cseréje, lámpák szétszedve, kipucolva, új izzók, búrák felpolírozva. Vonóhorog leszedve, lecsiszolva, lefestve. Összes kerékcsapágy búgott (mind a 4!), ezek cseréje is megtörtént. - Belül taposónál felületi rozsda lekenve rozsdaátalakítóval, lecsiszolva, újrafújva. - Új Barum 165/85R13 gumik, felújíott felnik. Első futómű rendbetétele, futóműállítás. - Bontott, felújított fordulatszámmérős műszercsoport, automata biztonsági övek beépítve. - Kasztni felpolírozva, waxolva.

Ide hordtam szervizbe

Én magam szerelem.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1988
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 227000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Edition 100 Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)