Csak szeretni kell, és meghálálja
Szöveges ítélet
Amióta az eszemet tudom, fehér Skoda 120 L volt a családi autónk. Ennek már lassan 20 éve. A családban csak mi netezünk tesómmal ezért írok én az autóról. Amíg nem értettem hozzá, féltem hogy elrontom. Majd 12 évesen Surányi Endre "Az autó" c. könyvének elolvasása után már lehetett kérdezni a témából. Azért is írok, mert megígértem a Fenevadnak, ha elvisz Soprontól Mátészalkáig és vissza, hát fönn lesz az ítéletek közt. Azért volt kérdéses az út mivel nálunk 2 műszaki közt max az egerek a garázsban néznek rá, ha én nem megyek haza. Az utat megcsinálta, bár a kipufogórendszer fele lemaradt valahol.
Az első az orrát áldozta egy vétlen balesetben egy VW Transporterrel szemben anyukámért, köszönet érte. Amúgy még ma is fut a hátsó fele valahol. Csak párszor jártunk pórul a típussal (2 is kijutott nekünk).
A hibák: vizfelforrás-egyszer nem volt benne viz, öninditó: biztos elfáradt, a gyújtás az emlitett szaki miatt döglött meg,-csak le akartuk mosatni a motorját műszakira és szétmosták a kondenzátort meg a transzformátort. Majd ők "javitották meg" csak épp kitalálták, hogy a trafót forditva kell bekötni a kondi pedig jó. Na ekkor értem haza az évzáróról. A trafót visszakötöttem a kondit meg egy másik helyen kicseréltettük. A gázbowdentartó is letört egyszer: szivatóval befejeztük az utat. az ajtózárban a kilincs húzódrótja pattant le(5 perc sem volt a javitás). Az ablakfűtés 1 éjszaka alatt szivta le az akksit nullára. Hiába toltuk volna be, csak adtunk volna egy pofont a sz*rnak, másnap újra megtette volna. Végtére is én nagyon megszerettem, mivel hálás kis dög, még vezetni is jó: nem éppen szimulátor, érezni lehet, de igazán.
Nemrég kapott pár kiegészitőt:
rádiósmagnót, teljesen elektronikus irányjelző vezérlőt, 3-15 sec-ig fokozatmentesen állitható ablaktörlő intervallumkapcsolót, akkumulátor feszültségjelzőt, LED soros fordulatszámmérőt, LED soros olajnyomásmérőt, központi zárat, műszerfalról kapcsolható/külső hőmérséklettől függően automatikusan működő hűtőzsalugátert. Szóval már sokkal több mint volt. Egy élmény barkácsolni rajta. Akit nem érdekelnek a műszaki dolgok az messze kerülje el, mivel meglehetősen trükkös jószág. Remélem sokáig tesz még jó szolgálatot nekünk.
Hibalista
- Főfékhenger, gyújtáskondenzátor, gyújtáskapcsoló, önindító,
- 2xkipufogódob, ajtózár elöl, szivató, gázbowden-tartó, hátsó ablak fűtésének reléje ( leragadt ).
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd faluba egy igazi szakemberhez, meg mi otthon.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Az utcánk végébe egy "mesterhez", igen tré szaki.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
