Vidám autó, vidám embereknek
Szöveges ítélet
Hogy miért kangoo? Nézzük a konkurenciát! (2008. Július-szeptemberi árakról van szó)
Kezdjük a Forddal. Pécsen szerettük volna megnézni, de személyautó verzió nem volt belőle (egy pécsi szalonban...). Ráadásul körülbelül le sem szartak minket, meg az áraknak is utánanéztünk, szóval nem nyert.
Ford Tourneo Connect Fresh 1.8 CDTI 110Le – 5 471 000
Aztán megnéztük az Pug teepe-t is, de ellene is sok kifogásunk volt. Először is harmonikában csukódik a hátsó ülés, amég a kangooban le lehet hajtani vízszintesbe, nem beszélve az első ülésről. A kedvesemnek a műszerfala nem tetszett, ugyanis akkora böszme, hogy kitakarja előle jobbra a kilátást. Igaz formásabb kicsit, de a kangoo vidámabb. Aztán ott van a remek hátsó ülés. A baj csak az vele, hogy a szélső helyre ülve a 187 Cm-el nyomta a vállamat az ajtó. Ő is kiesett.
Peugeot Partner Tepee Premium 1.6 HDi 110Le – 4 860 000
Aztán ott van az Opel Combo. Az még csak egy dolog, hogy az ez előtti corsa belseje fogad elöl, amin talán semmit nem változtattak, de az eladók a Pécs pláza melletti Opel szalonban annyit tudtak az autóról, amennyit a prospektusból is el tudtam olvasni. Ötletten belső, drága pénzért, köszönjük nem.
Opel Combo tour 1.7 CDTI 100 Le - 4 869 000
Megnéztük a Fiatot is, mivel olasz autóból ülünk át. Hát... Fantáziátlan, erőtlen, teherautós, kopogós. A hátsó ülés is harmonikába csukódnak. A 8 személyest nem lehet kérni leghátsó ülés nélkül, az 5 személyesbe meg nem lehet kérni az 1.9-es 120 lovas mocival. Kiesett.
Fiat Dobló 1.9 JTD 120 Le – 4 860 000
A fosvágenárainak nemis voltam hajlandó utánanézni. Bementünk a szalonba, megmondtam, hogy 5 milla a plafon. Erre azt mondja nekem az értékesítő, hogy van raktáron egy caddy hátsó üléssorral (nem life, csak kombi), klímával, és rádios magnó ELŐKÉSZÍTÉSSEL 5 800 000 Ft-ért!!! Köpni nyelni nem tudtam. Ki az a fosvágen, hogy ennyi pénzt el mer pofátlanul kérni ezért a szutyokért? Aztán ahhoz képest, hogy nincs pénz az országban, minden második ilyen kategóriás autó VW caddy... Hát, ha szarabb is a renault, két teljes motorgenerál ára van a két autó között... Nem néztem meg a hasonló felszereltségú Caddy-t, de hogy 2 millával hosszabb, az is biztos, aztán még az olajat is eszi a híres PD TDI...
2008.10.13. Még is csak utána néztem a Caddy árának, 6.7 miller. A 3-4 éves ilyen Caddy-k 3-3.5 körül mennek. Erre mondja azt a vak fosvágenes, meg az értékesítő, hogy az Ő Caddy-je jobban tartja az árát, mint a franciák, amik 2 millió körül mennek most hasonló futásteljesítménnyel. De számoljunk csak! Mindkettő a felét éri az eredeti árnak... Kis fejszámolás... Hoppá! Akkor most melyiken is bukunk nagyobbat?
Aztán végül a kangoo mellett döntöttünk. Először is, mert a hátsó ülést nem kell kicibálni, csak ledöntöm, és már kész is a vízszintes rakodó tér, amire nekünk nagy szükségünk van. Aztán az sem utolsó szempont, hogy a renaultnál voltak a legrendesebbek velünk, akármelyik szalonjukban jártunk. Persze nem ezért vesz autót az ember, de nem is hátrány a márkára nézve. Aztán ott van a belső tér. Nem veszik el a rakodótér térfogatát mindenféle rakodókkal, de ugyanakkor a két üléssor közötti fejtérbe raknak egyet. Nagyon ötletes. Hatalmas könyöklő alatti rakodó rekesz, és még sorolhatnám, amit az interneten is olvashatnak. Ültem mindegyik kategória társban, de ennek volt a legkényelmesebb a vezető ülése. Kívülről bár nem szép autó, még is ez tűnt a legszerethetőbb, legvidámabbnak. Kicsit szokni kell, de mi már megszerettük. Lehetne az is a jelmondat, hogy "Vidám autó, vidám embereknek". Jah, és ez volt a legolcsóbb mind közül. :) Még is ezt tűnt a legjobbnak is. Remélem nem okoz csalódást, bár sok alkatrész ára belefér a preztizs konkurensek árkülönbözetébe (és akkor mi van, ha még is csak elromlik a német csoda...). Az értékvesztés meg annyira nem érdekes, évi 20 ezer kilométerrel 200 ezerig szeretnénk használni. Addigra már csak 2-300 ezerFt különbség lesz a két használt között...
Renault Kangoo Privlége 1.5 dCi 106 Le - 4 400 000
2008.10.15.
Átvettük az autót, már mentünk vele 350 km-t. :) Az Én összehasonlítási alapom egy Alfa 145 1.6 TS 120 lovacskával, egy 100 lovas Opel Vivaro CDTI, és egy pug Boxer 2.8 HDi 127 pacival. Az Alfa kényelmes volt, meg erős, de abszolút nem volt praktikus, nem tudtam benne még a CDimet sem elrakni normálisan, hogy az ásványvizes palackról már ne is beszéljek... Ráadásul az éjszakai világítása nagyon gyér volt. Az Opelunk már kényelmes, és praktikus is, de nem érzem teljesen kiforrottnak, nem használták ki okosan a helyben rejlő lehetőségeket. Beraktak két üléssort, és ennyi. Ezenkívül, bár 6 sebeséges a váltó, az 1.8 tonnához nagyon kevés a 100 lóerő. Gondolkodós gázpedál, stb... A Peugeot? Nagyon megy, hatalmas a nyomaték , de írtó kényelmetlen, és csak 5 sebességes, pedig a 4-5 közé nagyon kellene még egy fokozat. Ezeket a dolgokat azért írtam le, mert minden, ami az eddig használt autókban nem tetszett, az tökéletes a Kangooban.
Majd még írok... :)
2009.NOV.11
Nézegettem a régi kangoo-t. Az új sem nagy szám, de személy autó vonalon a régiek mindenképpen gyerekcipőben jártak még. Minden szempontból tetten érhető a Scenic rokonsága. Jó ötlet volt a clioról erre a padlólemezre pakolni... Szerintem eleve így kellett volna kezdeni. Az új kangoo mindenképpen más kategóriát képvisel, mint az elődei, ahogy ez divat lett mostanság.
25000 van az autóban. Egy kicsit rövidebb, tömörebb összefoglalót írnék róla, mint ami itt volt. Sokan azzal vannak bajban, hogy nem tudják mit várjanak az autójuktól. Ez nem egy gyors valami, nem is kifejezetten erős, nem is egy kanyar vadász, belülről sem nyújt semmilyen luxus érzést, és nem is fordulnak utána leesett állal az utcán.
Viszont nagy hely van benne 5 embernek is. El tudom benne pakolni a CD-ket, az újságokat, könyveket, amiket várakozás közben olvasgatok hallgatok. Van hely a 1.5-es ásványvizes üvegnek, a pohár kávénak, meg a dobozos energiaitalnak. A fejem fölé el tudom pakolni a 2. leggyakrabban kezem ügyébe kerülő dolgokat, meg az elsősegély dobozt. A repülős dobozba pedig elfér minden más kacat, ami kell egy autóba. Ezen túl még mindig marad mindegyik tárolóban hely, és a csomziban még nincs semmi. Az utasok talpa alatti minimális rekeszben a láthatósági mellény van. Ezeket a dolgokat tessék beleképzelni bármelyik hasonló árú személyautóba. Szerintem az ásvávizes palacknál megáll a tudomány... Szal hely, az van.
A hátsó ülés a választáskor sarkalatos pont volt. Őszintén szólva nem tudom, hogy a harmonikás módszer mennyiben korlátozza a vezető ülés hajtogathatóságát, de szerintem mögöttem nem lehetne rendesen felcsukni a hátsó üléseket. A kicibálás szóba sem jöhet. Értem Én, hogy egyszerű, meg csak "pár pillanat", de hova rakjam addig őket? Másrészt ha Én reggel elindulok "teherautóba", de délután szeretnék elmenni moziba a haverokkal, akkor menjek haza az ülésekért? Szóval a legjobb a Kangoo megoldása. Ha kell, lehajtom vízszintesbe. Egyébként lehajlik az első ülés ülőlapja vonalába, tehát ha nagyon hátul is van az ülés támlája, kicsit kell csak előrehajtani, amég lecsukódik a hátsó, utána megint hátra dőlhetünk akár teljesen is. Nem tudom hogy kisebb-e a belmagasság a többiekhez képest, szerintem nem. De ilyen magasságú személyautónál, ahol emberből bármilyen magas bőven elfér, nem hiszem, hogy ez gondot okoz.
Hát a beltér minősége olyan amilyen. Egy hasonló árú személyautóval nem lehet összehasonlítani. Persze úgy is fel lehet fogni, ahogy Én. Könnyen tisztítható, nehezen karcolódik, minden kézre esik és tulajdonképpen kellemes is ránézni. Ami a kezem ügyébe kerül, az ugye nem bőr, nem puha műanyag, de végül is jó fogni, lassabban is kopik, a műszerfal kopogtatás meg úgy is csak parasztvakítás... Teherautósnak a legkevésbé sem teherautós, valahol a kettő között. Viszont a Bravo, Megane, stb hasonló árú autókkal szemben kárpotól a fent említett sok hely, és bár mindenki retteg a nagy autóktól, ezt százszor könnyebb vezetni, mint az említett típusokat. Eleve legalább 1.5szer akkora a függőleges látószögünk. A kangoo belső tükre magasabban van, mint ahol egy átlag szélvédő már véget ér. A tükrök méretéről nem is beszélve... Tetejétől az aljáig belátni a hátsó fertályt. Aki nem vezetett még ekkora, vagy ennél nagyobb autót, nem is tudja mennyivel könnyebb ezekkel hátrafelé manőverezni. Egy szó, mint száz rendesen belátunk mindent a kangooból nincsenek sötét, de még csak szürke foltok sem.
A külső már tényleg teljesen szubjektív. Van aki vesz egy alapból semmit mondó autót; Pl Caddy, de arra felpakol mindenféle 16+os felniket, esetleg más lökőst, jel nélküli rácsot, ilyesmit. Ez a többség. Nekem meg azok nem tetszenek. Én a gyári szépség híve vagyok. Nem hiába volt Alfám, és nem mondjuk Hondám. Szerintem a Kangoo ha nem is nevezhető kifejezetten szépnek, de mindenképpen jópofa, egyedi, és szerethető forma. Ennél a 15" keréknél, ezzel a 6 küllős nem "alufelniutánzat" dísztárcsával komolyabb kerék nem kívánkozik rá. Sőt, nem is állna jól neki egy nagyobb alufelni. Ahogy semmilyen más csicsa sem.
A futóműről nincs mit beszélni. Kényelmes, nem dülöngélős, nem elpattogós, úthibákat kisimítós. Szerintem tud annyit, mint egy 4 milliós személyautó. Amit akár nagy számnak is nevezhetünk 1.4 tonna, és 2 méteres marmagasság mellett, de az Alfám után nem hoz lázba. Az mondjuk érdekes, hogy hiába a 2.5-3 mázsa a csomziban, meg a 800 kg-os utánfutó, még nem volt gumibakon. Ez nem tudom jó-e, vagy rossz, de szerintem inkább jó.
Pár szót az ablaktörlő is érdekel. Tudom, hogy hülyeség, de nagyon frankón el van találva. Nem tudom, hogy más autókban is van-e 6 fokozatú, de ebben kifejezetten praktikusan lett kitalálva. A legkisebb esőre is van egy nagyon lassú fokozat, és bármilyen körülményre találok egyet, aminél nem kell piszkálni állandóan.
Aztán van benne egy fasza 6-os váltó, ami garantálja, hogy mindig legyen egy ideális fokozatunk. Ez a hétköznapokban is jól jön, de mikor terhelve van, még jobban kijön a különbség az 5-ös, meg a 6-os váltó között. Ezt nem verik nagy dobra renaulték, pedig tehetnék, mert a konkurenseknél többnyire 5-ös váltóval adják. Egyébként nagyon kellemesen pontos kapcsolgatható normális használat mellett. Szoknya felhúzós lüki nem nagy dolog annak, aki nem vezetett 5-ös alatti lükvercel rendelkező autót. Ez is jó dolog.
Az 1.5 dCi 106 pacijától nem gondolhatunk semmi kimagaslóra. És nem is nyújt semmi kimagaslót. Ha csak az nem kiugró teljesítmény, hogy ezzel a váltóval 1800-2200 fordulat tartománnyal teljesen békésen, sőt dinamikusan el lehet vele járni 100-110-ig, ami a motor élettartamára vonatkozóan elég hálás dolog. Tulajdonképpen megy is, de inkább csak a nyomatékot érezni. Ami megint csak furcsa dolog, mert nem kéne, hogy nyomatékos legyen ennyi köbcentivel. Vezetek Én 2 literes dizelt is, igaz 400 kg-val nehezebbet dehát egész más világ a kettő... Pedig az 1.5 dci-ből kiindulva nem kéne erőtlennek lennie. És most jöjjön a lényeg. Az 1.5 dci ebben a kasztniban a 6-os váltóval civilben 5.5-el eljár, ha vigyázunk a lábunkra 5, ha meg rágyúrúnk a fogyasztásra szerintem le megy 5 alá is, de Én ezért nem fogok 70-80-al autókázni. Az 5.5-t pl 4 motorossal együtt konvojozva produkálta, de mentem vele 5.2-t Pécs Dombóvár között 90-100-al is. A 110 feletti fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, de szerintem ott rohamosan nőhet. Majd egyszer megírom, ha felszédülök valami autópályára. A másik lényeges adat a terhelt fogyasztás. Durván 1 tonna utánfutós plusz súllyal 6.5-7-t kér. Én ezt nem tartom soknak. Aki annak tartja, az próbáljon meg 7 literből 2.4 tonnát eljuttatni A-ból B-be.
Tehát összességében nagyon megszerettük. Praktikus, nagy, jó érzés beleülni, és tudja azt, amit egy átlag ember elvárhat egy autótól. Ha lemondunk a nagy betűs Minőség érzetről, akkor dinamikailag egy hasonló, kényelmileg vagy inkább praktikumilag meg egy fényévekkel jobb autót kapunk, mint a többi hasonló árú autó. Ettől kezdve mindenki döntse el maga, hogy a parasztvakítás, meg a szomszéd véleménye a fontos, vagy a mindennapos funkcionalitás.
2010.10.18.
Átléptük az 50 ezredik kilométert. Eddig hibátlan, csak olajat cseréltem benne, meg tankoltam. Olvasgattam a hozzá legközelebb álló Berlingo/Partner ítéleteket. Azért érdekes, hogy mennyi baj van velük. Még ennyit sem mentek, aztán már gariban cserélni kellett a kuplungot? Ehh... Persze a tulaj elégedett, mert gariban cserélték, de az a garancia előbb utóbb lejár. :) Kicsit azért ijesztő, hogy akkor Én mire számíthatok. Mondjuk most már egy-két kisebb hiba, meg kopóalkatrész csere nem zavarna, de azért kuplungot ne kelljen még cserélni. :) Amúgy kb 5-6000 km-t mentem a MOL Evo dieselével, amolyan tartós tesztként, és meglepődve tapasztaltam, hogy rugalmasabb, dinamikusabb lett az autó. Vidámabban pörög fel, mint a sima gázolaj használata mellett. Ráadásul a váltáskor le is nulláztam az átlagfogyasztást, és jelenleg 3-4 decivel kevesebbre jön ki, így 5.9-t mutat most. Ebben sok utánfutózás, és sok város van. Nagyjából ellenőrzöm is, hogy jól számol-e, és úgy tűnik, hogy igen. Nem mellesleg az Evo diesel kénmentes, ami sokkal jobb ezeknek a motoroknak, úgyhogy azt hiszem ezt fogom ezentúl használni.
Másik tapasztalat, hogy egy darabig kivagdalta sorban az izzókat. Felváltva egyik, majd másik oldalt, de kb 2 hetente. A megoldás az, ha nem Tescosat veszünk, és mikor az egyik kiég, akkor mindkettőt kicseréljük. Erre kb 30 ezer km-el ezelőtt jöttem rá, azóta nem kellett izzót cserélni.
Jelentem a helykínálat csillagos 5-re vizsgázott. Nemrég haza vittem egy 6 elemes konyhaszekrényt. :) Igaz, hogy az anyós ülést is le kellett hajtani, de épp ezért praktikus annyira a Kangoo módszere.
2011.05.30.
Megtettük 70000. km-ünket. Eddig csak fékbetéteket cseréltem elöl hátul. Van olyan autó, amelyik alatt többet is kibír egy pár betét, de hát még is csak francia autó. Tisztában voltam vele a vásárláskor, hogy nem japán minőséget veszek. Nem is fizettem érte annyit. Tavaszi állapotfelmérésen nem találtak semmi hibát, úgy néz ki van még pár tízezer gondtalan kilométerem. Ha 100'000-ig nem kell semmihez nyúlni, az már nagyon jó eredmény ilyen igénybevétel mellett. Strapabíró kis autó. :)
2011.09.05.
77000 km. Megjelentek az első problémák... :) Kiderült egy típushiba. A klíma kondenzvízének kivezetése eldugult, ezért a volán oldalán lévő lábtérbe folyt. Elég sok vízről van szó. Fél óra munkadíjért takarították ki. Ráadásul a klíma gomb közepe is lekopott. Remélem még nagyon sokáig nem kell küzdenem ennél nagyobb problémákkal. :)
Egy észrevétel. A futómű meglepően jól bírja a strapát. Pedig azért kap súlyt, meg rossz minőségű utat is vastagon. A Peugeot Boxerünk elég ingatag lábakon áll, ami az első futóművét illeti. A Kangoo meg közelítve a 80 ezerhez, nem adja semmi jelét annak, hogy bármelyik lengőkar, csapágy, szilent, vagy bármi kezdené megadni magát. Igen masszív szerkezetnek ígérkezik.
2012.05.11. 95000 km.
Továbbra sincs semmi probléma. Semmi nem zörög, semmi nem nyiszog. A futómű csendes, mint új korában. Semmi csattogás, morgás, és hasonló. Motorikusan sem észlelek semmi változást. Szóval gyakorlatilag még mindig olyan, mint átvételkor. Még mindig nagyon szeretjük.
2013. 02. 04 115000 km
Mikor tél elején elvoltam átgumiztatni az autót, gondoltam a márkaszervizbe viszem, akkor már állíttatok a futóművön is, mert volt hogy olyan kanyarban is felsírt a hátsó gumi, ahol korábban nem szokott (szerpentin). Be is jelentkeztem 2 órára. 3-kor még az udvaron volt az autó, szóltam, hogy dolgom lenne. Akkor beálltak vele végre. Maga az átgumizás max 10 perc egy gumisnál, meg a beállításra számoltam 20 percet, kis ráhagyással az egésznek el kellett volna készülnie 3-ra. Nah 1 óra alatt sikerült is átcserélni a 4 gumit (wtf?), majd még kb 20 perc tanakodás, és rázópad után közölték, hogy a futóművet nem tudják beállítani, mert lóg a kormányösszekötő gömbcsukló. Persze kicserélik kici-ócón, de nekik ezt már nem kell kicserélni. Ez a gömbcsukló még akkor is kibír 5-6 ezer kilométert, amikor már van hangja, én meg még nem is hallom. Jó az úgy, hadd lógjon. Majd kicseréljük, amikor megérik rá.
Az ablaktörlő kapcsolója olykor szokott rendetlenkedni. Ha rossz napja van, nem mindig azt csinálja, amit én szeretnék. Lehetne orvosolni egy másik karral, de ezzel is együtt tudok élni.
Tehát több mint 4 év, és 115 ezer kilométer után, csupán annyi választja el a gyári állapottól, hogy a kormányösszekötő gömbcsukló lóg egy picit, és az ablaktörlő vezérlő kar néha napján rakoncátlankodik. Jó kis autó ez. Nagyon nagyon örülök, hogy annak idején őt választottuk!
Hibalista
- Még nincs gondja. Remélem így is marad. Eddig fékbetét csere elöl hátul. A belső betét nem úgy kopott, mint a külső, ezért kapott egy kicsit a tárcsa is. Nyilván nem japán autó, nincsenek illúzióim. De az eddigi 70000-t elég olcsón autóztam le.
Ide hordtam szervizbe
Már nem járunk a márkaszervízbe. Már többször is volt, hogy egy pár perces munkára 1.5-2 órát kellett várnom, de utoljára 2 órára bejelentkeztem, 3-kor még az udvaron volt az autóm, és majdnem fél 5 volt, mikor közölték, hogy amiért odamentem, azt tulajdonképpen meg sem tudják csinálni... Amúgy egy maximum fél órás munka lett volna, nekem meg kismillió dolgom. Ez volt az utolsó csepp.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 145 1.6 TS | Következő autója? | Valószínűleg Renault, ha ez nem dől szét 150 ezernél. :D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
