Családi tank.
Szöveges ítélet
Szóval Németország -Magyarország ingázásra néztünk ki egy gyerekszállító, Isofixes példányt. Direkt benzinest az alacsony szervizelés és a német Dízel tiltások elkerülése végett. Tudom, magas benzinköltség, nem alkalmas ingázásra stb. De megy az autó, tudja a 130-at, és eddig elvitt mindenhova. Igazi pakolós dög, belefér 3 bőrönd, babakocsi, gyerek lomok, asszony lomok, meg tucatnyi apróság. Van benne maffiózó koffer a hátsó sorban, oda lehet elrejteni a titkos gyerekcuccokat :) Az autó Magyaroszágon nem annyira ismert, meg is nézik, hogy mi ez a dobozos csoda. 1.6 8V, ami ritka, cserébe nem is fog bedögleni, mert nincsen benne kettős tömegű lendkerék és vékony motorblokk sem jelelzmi. Elektronikája faék a motornak, ezért is vettük őt. A K4M motorszériáról lehet bővebben olvasni. 400.ezer km-ig elvileg jónak kell lennie, ha adunk neki olajat időben (10.000 km). A gyári csere 15-18 ezer km, ami azért sok lehet. Nekünk nem eszi az olajat, tehát intő jel lehet másoknak, ha enné. Német tulajtól vettem, eladási oka az volt,hogy kellett a hét személyes, ezért vett VW csoport autót. Azóta is szidja az új autóját :) Amit imádok benne: Nagy, magas üléspont, eszméletelenül jó lámpák xeon nélkül. Síkba dönthető hátsó üléssor, azután egy 2,3-as Ikea Pax befér.Rendkívül pontos és jó fékek. Sok-sok tároló bizbaz. Tolóajtó. Amit nem, szeretünk benne: Közvetlen kormányzás, szélben imbolyog (persze,mert nagy az autó), hidegben pontatlan váltó (olajcsere vár a váltóra). Rossz fordulókör. Miért nem német vagy más dobozos lett végül? Rövidebb,mint a többi dobozos az orra végett, így jó parkolni vele. 4 csillagos törésteszt, iszonyatosan kébnyelmes ülések, nagy lábterek, magas embernek és idősnek sem gond beülni. Síkba dönthető hátsó és jobb első ülések. Trükk,hogy sokáig velünk legyen az autó: Vásárlás után vegyünk bele 0w-40 olajat, menjünk vele 100km-t és cseréljük le utána 10w-40 -re,mert azt szereti. Cserébe kimosod a régi olajat és ezt 100 ezrenként tegyük meg. Írok még, ha már relvánsan több ment bele.
Hibalista
- -Gyújtó trafó egy iszonyatosan rossz időben: Megrepedt a hideg-meleg külöbség miatt Ausztriában tankolás közben. Két-három hengerrel 130 km-en át, havas-jeges úton hazavitt. - - -10fokban a hűtő vész módra kapcsolt. Hőszonda csatlakozó WD40-ezés után helyretette.
Ide hordtam szervizbe
Németországban Abai Roland, hallásra, ránézésre megmondja mi a baja :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hudi Renault Szervíz: Nagyon sok jó tanácsot kaptam, hogyan oldjunk meg ismert hibákat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift I | Következő autója? | Kangoo vagy hasonlo dobozos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
