Ideálisan praktikus közlekedési eszköz családoknak
Szöveges ítélet
Sokáig kerestem azt az autót,amelyik nagy,kényelmes,keveset fogyaszt,gazdaságosan üzemeltethet?,olcsó és nem nagyon lopják.
Amikor ezt bárkinek mondtam,szelíd sajnálattal nézett rám.Na persze,nagy meg olcsó meg gazdaságos,mi?!
Néha már én is kezdtem elveszíteni a reményt,hogy létezhet ilyen autó,pedig mindennap láttam bel?le egy tucatot.
Csak sokáig nem esett le,hogy ez egy autó.Persze,mert nem is az.Sokkal inkább egy négy keréken guruló kredenc vagy kocka,amin id?nként lecserélik az orrot,modellfrissítés címén.
Nekem a mostani bulldogpofa jobban tetszik,mint az el?z? kacsacs?r.A kasztni maradékáról legfeljebb a kubizmus rajongói beszélnének szuperlatívuszokban,mi többiek rezignáltan annyit mondunk csak,"igen,ilyen egy kocka".
Belülr?l azonban mindez nem látszik.Itt furcsa elegyét találjuk a teherautós igénytelenségnek és a franciás stílusérzéknek.A textilkárpitozás zöld színben pompázik a padlón is,míg a m?anyagok kellemes vajszín?ek.Csak egy cseppet kopogósak és sok van bel?lük mindenfelé,viszont így megvan az az el?nye az autónak,hogy a gyerekek után egy vödör víz bezúdításával könnyedén takarítható.A kilátás egyszer?en pazar.Mindenki magasan ül és óriási üvegfelületeken át nézi a sok szerencsétlent,akik elméletileg ugyanakkora autókban küzdenek a klausztrofóbia kezd?tüneteivel.Hátul simán elfér három feln?tt egymás mellett a teljes érték? üléseken.
A raktér egészen elképeszt?.Most olvastam az S40 tesztjét,ahol a kolléga leírta,hogy alig tudta bepaszírozni a babakocsit a csomagtérbe.El kell mondjam,én is jártam már így.Miután beraktam a gyerekek 16" bringáit,komolyan el kellet gondolkoznom,hogy a maradék 2 sporttáskát,2 nylonzsákot és 1 kisb?röndöt hová is tegyem az ülések lehajtása nélkül.Aztán azok is befértek.
A húgom 140X170 sarokkádjához viszont már le kellett hajtani a hátsó ülést,gondolkoztam is,hogy írok egy méltatlankodó levelet a gyárnak,de ezért többen lehülyéztek,így letettem róla.
A motor a jó öreg els? generációs PSA HDi,90 lóval és 205 Nm-rel,amit 1900-as fordulaton ad le az autó.Nem egy rakéta,de ez már ránézésre is látszik rajta,így az embernek nincsenek túlzó elvárásai a menetteljesítményt illet?en.Ahhoz képest viszont,hogy egy kerekeken guruló bulldogpofájú kockában ülünk,több mint kielégít?.1500-tól húz egészen 3500-ig,alatta és fölötte nem túl nagy kaland.
Egyszer kitapostam bel?le 170-et,de azt már nem szerette.120-130-cal viszont a világból is ki lehet menni vele.A fogyasztása autópályán 120-ig 5 liter ,efölött 7,5 liter,mint a városban.
A futóm? kellemes,talán egy kicsit túl puha,lágy f?leg a budapesti utakra.A váltó a leggyengébb láncszem.Teherautósan hoszú rúd,ami hosszú úton,pontatlanul,akadozva jár.Nem egy élmény.
Ez az autó ideális választás azoknak,akik A-ból B-be kényelmesen,gazdaságosan akarnak eljuni.
Hibalista
- Egyel?re semmi(7000 km)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Berlingo 2.0 HDi:-) | Következő autója? | Japán autóm még nem volt.Honda FRV? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
