Megbízható utitárs
Szöveges ítélet
Ahogy a rokonom mondaná: "Ha nem taposod szét, a világból is kivisz...és vissza is hoz!" és tényleg még sehol sem hagyott ott.
Légbeömlővel és ültetve a világ egyk legszebb autója a homorú odalával.
Hátránya: a napfénytető miatt csökkent - az amúgy sem jelentős - belmagasság és én a 183 cm-mel volt már, hogy bevertem a fejemet.
2008.05.30.:Az ismerősömnek a most kellett motort cserélnie a 405 1.9D Peugeot-jában, 940.000 km után!!!
A költségeket elnézve, valamint a fent írtak miatt azthiszem, hogy még nem cserélem le a 306-t egy modern HDI, TDI, FAP, el.vezérlésű porl.csúcsos, duplatömegű lendkerekes pénznyelőre 1 literrel kedvezőbb fogyasztás és 40 Nm nyomaték miatt. Ui.: kicsit elszálltak a dízel autók árai!
Hibalista
- 2006.05.01:
- A hibákat két csoportra osztanám: az egyik az amit budapesthez kötnék, a másik a valós fenntartási költsége az autónak:
- Amit a budapesti utaknak és a futómű leültetésnek köszönhetek: gömbefejek (~5eFt/db), stabilizátor rudak (4eFt/db), 1 útfelmarás után otthagyott hordalékkupac miatt: féltengely, felni (5eFt-os görgőzés), 3 karosszériaelem (~80eFt, még nem csináltattam meg, de már kifizette az útat javító cég!) ), je lámpa (17eFt), je fékcső (9eFt), müa.sárvédődobok.
- Amit egy nemönkiszolgáló kútnál egy benzinkutasnak köszönhetek: 4 db porlasztócsúcs (28eFt) rossz üzemanyag tankolása miatt.
- Fenntartás: 10ekm-ként kb 10eFt az olaj, lég- és üzemanyagszűrő cseréje. Izzítógyertyák
- (4 darab 15eFt), fényszóróizzók 4 darab (1000Ft/db), féktárcsa, fékbetétek, kézifékkar utánállítás, ajtókitámasztókar, műszerfal világításhoz 4 izzó (~100Ft), ennyi.
- Ha összesítenem kellene: egy kényelmes igásló. Hoz-visz és tűri ezeket a förmedvény utakat.
-
- 2008.05.30.:
- Új vezérműszíjat (GATES), görgőket (SKF) és vízpumpát kapott az autó, munkadíjjal együtt 60eFt.-ért. 10 év után már folydogált a hűtő, csere, 17eFt. Kiderült, hogy egy spec. hűtőcsövet kóklerek drótozással raktak vissza, mert letört róla a bilincs, csere 4eFt. Első fékpofák 8eFt.
- A szerelőm szólt, hogy az autó már nagykorú lett (170e km), ezért áttértünk az 5W40fullsynt olajról a 10W40-es vastagabb olajra. (A Bárdinál is a katalógus szerint a típushoz az 5W40, a 10W30 és a 10W40-es olajat ajánlják.) A váltás jót tett az autónak, jobb lett a teljesítménye.
-
Ide hordtam szervizbe
A P.Sárkány van/volt a közelünkben az egy rablóbanda (10-12 eFt-os óradíjjal és kőkeményen számláztak az ismerőseimnek pl.: 150eFt egy hátsó sárvédő javítás és fújása??!!)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Peugeot bontós srác a szerelő + eredeti (bontott/új) alkatrészek a megfelelő kombináció számomra. Csak azért adaok 9-t, mert dühít, hogy a legális szabadrabók (szakszervizek) miatt nem adhatom meg az autómnak ami járna neki!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | V70, |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
