Bevezetés a stresszmentes vezetésbe
Szöveges ítélet
Napelem rendszer telepítése után 2019. januárjában sikerült megvenni az autót. Egy kis Corsát váltottunk le a Leaf-re. Hosszú utakra (és amikor teljes a család) továbbra is egy hétszemélyes egyterűt használunk.
Az autó Acenta+téli csomag (hőszívattyús fűtés) felszereltségű, de így is sok fontos extra benne van: tolatókamera hátul, elől radar, adaptív tempomat, ülés- és kormányfűtés, ködlámpa, automata világítás, esőérzékelő ...
Az utastere öt személynek (2 felnőtt, 3 gyerek) megfelelő méretű, öt felnőttnek azért nagy távra nem igazán kényelmes (bár ez a "Golf"-osztályba tartozó többi autóra is igaz).
A beltér alapvetően igényes, a gyakran tapizott helyeken kellemes puha anyagok és szövet van. De ha máshova téved a kezünk.... oda azért jutott a kopogós műanyagokból.
Alapvetően helyi és regionális utakra használjuk, de néha messzebbre is elmegyünk vele (napi max. 500 km). A Leaf akkumulátora passzív hűtéses, de a híressé vált Rapidgate jelenség nálunk még nem jelentkezett, igaz mérsékelt autópályatempóval (100-110 km/h) tettük meg a nagyobb távolságokat (1-2 villámtöltéssel).
Menettulajdonságok: Városban és főúton brutális a gyorsulása, autópálya tempó mellett már nem olyan nagy a nyomatéka, így ott már nem lóg ki felfelé a többi autó közül. Városban erősen javasolt az ECO üzemmód használata, ha nincs bekapcsolva, akkor túlzottan vehemens, túl érzékeny a "gáz"-pedál.
Kanyarstabilitás kiváló a belső égésű motoros autókhoz képest (élmény vele kanyargós úton menni) az alacsony súlypont miatt. A jávorszarvastesztet (Forrás: Youtube) a hasonló árú EV-knél nagyobb sebességgel teljesítette, így az EV-k között sem vall szégyent.
Nagyon csendes, még nagy sebesség mellett is!
Fogyasztása 16-os felnivel nálunk nyáron 11 kWh/100 km, télen nagy hidegben (az autó fűtött garázsból indul) 15-16 kWh/100 km. Ez utóbbi városra és főútra igaz, ilyenkor nem mentem vele autópályán. A magas fogyasztásról beszámoló autósok egy jó része 17-es felnivel jár.
Fűtés: Azonnal meleget fúj, nagyon jó a hatékonysága (hőszivattyús), de az ablak párátlanítására akkor is a fűtést kell használni, ha amúgy nem lenne szükség rá (ha több ember ül a kocsiban, nagyon gyorsan bepárásodik a szélvédő).
Világítás: a tompított fényszóró mellett elég jól lehet látni (azért ennél már láttam jobbat is). A reflektor automatikus fel-le kapcsolása hibátlan, még senki nem villantott rám, amiért későn váltott le tompított fényre.
Valós (nettó) akku kapacitás csak 36 kWh (a típusjelben látható 40 a bruttó kapacitás)! Akku degradáció a Leafeknél jellemzően gyorsabb, mint a temperált akkumulátoros elektromos autóknál, de ebben a 2018-19-es autók esetén már látható javulás (ha nem sütjük meg az akkut sok villámtöltéssel). https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/.
Két év után hatótávcsökkenés nálunk egyelőre nincs. - Update: 60000 km után (3,5 év) egy minimális hatótávcsökkenés már észlelhető (kb. 5-10 km).
Abban is különbözik az akku a többi EV-től, hogy amikor 0%-ot mutat a műszerfal, még mindig 20 km-t lehet vele menni a BMS beállításai miatt.
A Nissan Connect (telefonos töltésvezérlés, programozott előfűtés, előhűtés) programot csak nagy nehezen lehetett működésre bírni a Nissan telefonos ügyfélszolgálat segítségével.
Az autó 3 éves korában pedig váratlanul összemelegedett a telefonommal is - azóta az Android Autó is kiválóan működik
Alapvetően amire mi vettük, kiválóan megfelel, a napi 2x városi dugóban araszolás (főleg emelkedőn felfelé) már abszolút stresszmentes ezzel az autóval. Feleségem is imádja.
Napi 500 km feletti távokra ma már vannak a Leafnél jobban használható autók is, igaz drágábban.
Hibalista
- A jól ismert terhelésváltáskor jelentkező féltengely kattogáson kívül egyéb nem volt (kötelező szervíz alkalmával megoldva)
Ide hordtam szervizbe
Nissan Steba
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | Ariya |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
