A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » leaf (2017)

leaf Tekna 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Leaf 2018

Szöveges ítélet

Előzmények:

KB egy évig csak BMW-ben gondolkodtam. 550D vagy 535D. Tempósabban akartam haladni mint a 2.2-es Mondeóval. 7,8 alatt van százon, de 1500 alatt amíg a turbó nem indul be, addig nem sok látszik a 200 lóból.
Utálom bőgetni a motort, de azt szerettem volna ha nem hagynak ott állandóan ha zöldre vált a lámpa. Csak diszkréten, feltűnés nélkül, de én legyek az első.

Viszont a 7 éves dízel F11 10 misinél kezdődik 100 ezer körüli km-el. Az asszony rettegett, hogy a családi költségvetést felemészti a rendszeres javíttatás én pedig hitegettem magam, hogy kifogom a használtautó piacon az egyetlen alacsony kilométeres, nem tekert órás, soha meg nem hibásodó részecskeszűrős dízelt amelyik télen minusz 10-ben is bírja a 10 km-es ingázást. Becsatlakoztam a fészen a bmw f10-f11 fórumba és csak sasoltam, hogy mennyire elégedettek ezek a szimpatikus tulajdonosok. Néha előfordult egy pár százezres történet, de semmi durvaság.

Persze jöttek a hírek, hogy itt meg ott a haladó világban ki akarják tiltani a dízeleket, de ez engem a legkevésbé sem érdekelt, legfeljebb azt a várost kikerülöm, legrosszabb esetben bemegyek a helyi bkv-val, de nálunk ilyen úgyis csak 20 év múlva lesz addig is 4,6 alatt vagyok százon. Havonta egyszer. Vagy legrosszabb esetben 6 havonta. Mindegy megéri.

Egy évvel korábban az asszony kitalálta, hogy aurora borealist akar látni, mert az benne van a top 10-ben. Viszont az csak télen van amikor nagy a hideg. Na jó akkor nem lesz borealis, viszont Norvégiában lehet Teslát bérelni. Nem vertek át és tényleg egy 671 lóerős P90D-vel tekertünk 1600 km-t. A fjordok csodálatosak, az országban minden drága, de a Tesla egy remek élmény volt, habár a "Tesla uncomfortable seats"-re mindenki keressen rá mielőtt komolyan elgondolkodik rajta. Használtan sok-sok kilométerrel még mindig 14 millió a legolcsóbb, újonnam meg 42 a P100D.

Márciusban egy kollégám mutatta az új Leaf-et. Nekem a Leaf1 nagyon nem jött be a békaszemeivel, de ez igen, ennek már igazi autóformája volt. Még aznap délben vezettem, délután pedig már hívtam az asszonyt a szalonból, hogy mégsem BMW. Úgy meglepődött, hogy kötözködni is elfelejtett, csak annyit tudott mondani, hogy jó, de akkor vörös. Több mint 4 hónapot kellett várni. A BMW-re a pénzem csak fejben volt meg, viszont a Leaf-hez már 40% önrész elég a 60%-ot meg adták 0% THM-el.

A Leaf:

Alig várom, hogy vége legyen a napnak és vezethessem. 7,9 alatt van százon, de hatalmasat ránt induláskor. A mélygarázsból felfelé gázelvételre megáll az emelkedőn és simán indul gázadásra. Az e-Pedál pont olyan mint a Teslában, a féket alig kell használni. Munkahelyemen feltöltöm utána napokig nem kell töltőre állnom.

Végsebesség 152 km/h gps szerint 150 köszönhetően a 17-es felninek. A gyári gumi 215/50 R17 Dunlop. Futóműve kellemesen eltünteti a gyűlölt gyűrődéseket a Könyves Kálmán körúton. Az ülések kicsit magasan vannak az akkumlátor miatt, de nem tragédia. A kormányt egy ujjal lehet tekergetni, túl nagy a kisértés, hogy minden egyes gödröt megpróbáljak kikerülni az asszony meg pampog, hogy elfelejtettem vezetni s ne rángassam már a kormányt.

A kulcsért nem kell a zsebembe nyúlni elég csak megérinteni a gombot a kilincsen és nyitva van. Ugyenez van a csomagtartón is amely különben kisebb mint a Mondeoé, de még így is 435 liter. A sebváltó béna, hátra van az előre, előre van a hátra. Nincs váltogatás nullától 152-ig egy sebesség van.

Eddig egy fillért sem fizettem a töltésért. Amikor megrendeltem még nem tudtam, hogy hamarosan 600 új töltőállomás épül a meglévő 300 után , amiből mai napig 66 készült el. Az ára csak 20 év ingyen töltés után térül meg, kivéve ha a benzin 700 Ft lesz, mert akkor csak 10 év, vagy ha egy év alatt levezetek 400 ezer kilométert. Persze nem lesz mindig ingyen áram, de ha a mostani 45 Ft/kWh-al számolok, akkor is egyötöde a gázolajnak, így 600 Ft-ból meg van 100 km. 15-16 kW-ot eszik 100-on.

A Propilot ugyanúgy eldobja a körforgalomban az irányítást, ahogy a Tesla Autopilotja is. Három fokozatban képes követni az előtte haladó járművet, de az egypálcikás a legnormálisabb. Város forgalomban a hazai szokásoknak megfelelő követési távolságot tart. A három pálcikás viszont rángat és túl nagyokat fékez, ha előtte belassul a forgalom. Autópályán azonban még a legszorosabb követési mód is kb. 200 métert ráhagy az előtte lévőre és ez irritálja a mögöttem haladókat ezért ha tehetem gyakrabban lemegyek a szélső sávba, hogy elengedjem azokat akik tolnak.

Hibalista

- Majd pollenszűrőt kell cserélni

Ide hordtam szervizbe

Nissan Centrum

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 8
Megbízhatóság (6) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Mondeo 2.2 Titanium Sport 200 LE Következő autója? Leaf 2021
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan leaf 2017 (2020)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)