Leaf 2018
Szöveges ítélet
Előzmények:
KB egy évig csak BMW-ben gondolkodtam. 550D vagy 535D. Tempósabban akartam haladni mint a 2.2-es Mondeóval. 7,8 alatt van százon, de 1500 alatt amíg a turbó nem indul be, addig nem sok látszik a 200 lóból.
Utálom bőgetni a motort, de azt szerettem volna ha nem hagynak ott állandóan ha zöldre vált a lámpa. Csak diszkréten, feltűnés nélkül, de én legyek az első.
Viszont a 7 éves dízel F11 10 misinél kezdődik 100 ezer körüli km-el. Az asszony rettegett, hogy a családi költségvetést felemészti a rendszeres javíttatás én pedig hitegettem magam, hogy kifogom a használtautó piacon az egyetlen alacsony kilométeres, nem tekert órás, soha meg nem hibásodó részecskeszűrős dízelt amelyik télen minusz 10-ben is bírja a 10 km-es ingázást. Becsatlakoztam a fészen a bmw f10-f11 fórumba és csak sasoltam, hogy mennyire elégedettek ezek a szimpatikus tulajdonosok. Néha előfordult egy pár százezres történet, de semmi durvaság.
Persze jöttek a hírek, hogy itt meg ott a haladó világban ki akarják tiltani a dízeleket, de ez engem a legkevésbé sem érdekelt, legfeljebb azt a várost kikerülöm, legrosszabb esetben bemegyek a helyi bkv-val, de nálunk ilyen úgyis csak 20 év múlva lesz addig is 4,6 alatt vagyok százon. Havonta egyszer. Vagy legrosszabb esetben 6 havonta. Mindegy megéri.
Egy évvel korábban az asszony kitalálta, hogy aurora borealist akar látni, mert az benne van a top 10-ben. Viszont az csak télen van amikor nagy a hideg. Na jó akkor nem lesz borealis, viszont Norvégiában lehet Teslát bérelni. Nem vertek át és tényleg egy 671 lóerős P90D-vel tekertünk 1600 km-t. A fjordok csodálatosak, az országban minden drága, de a Tesla egy remek élmény volt, habár a "Tesla uncomfortable seats"-re mindenki keressen rá mielőtt komolyan elgondolkodik rajta. Használtan sok-sok kilométerrel még mindig 14 millió a legolcsóbb, újonnam meg 42 a P100D.
Márciusban egy kollégám mutatta az új Leaf-et. Nekem a Leaf1 nagyon nem jött be a békaszemeivel, de ez igen, ennek már igazi autóformája volt. Még aznap délben vezettem, délután pedig már hívtam az asszonyt a szalonból, hogy mégsem BMW. Úgy meglepődött, hogy kötözködni is elfelejtett, csak annyit tudott mondani, hogy jó, de akkor vörös. Több mint 4 hónapot kellett várni. A BMW-re a pénzem csak fejben volt meg, viszont a Leaf-hez már 40% önrész elég a 60%-ot meg adták 0% THM-el.
A Leaf:
Alig várom, hogy vége legyen a napnak és vezethessem. 7,9 alatt van százon, de hatalmasat ránt induláskor. A mélygarázsból felfelé gázelvételre megáll az emelkedőn és simán indul gázadásra. Az e-Pedál pont olyan mint a Teslában, a féket alig kell használni. Munkahelyemen feltöltöm utána napokig nem kell töltőre állnom.
Végsebesség 152 km/h gps szerint 150 köszönhetően a 17-es felninek. A gyári gumi 215/50 R17 Dunlop. Futóműve kellemesen eltünteti a gyűlölt gyűrődéseket a Könyves Kálmán körúton. Az ülések kicsit magasan vannak az akkumlátor miatt, de nem tragédia. A kormányt egy ujjal lehet tekergetni, túl nagy a kisértés, hogy minden egyes gödröt megpróbáljak kikerülni az asszony meg pampog, hogy elfelejtettem vezetni s ne rángassam már a kormányt.
A kulcsért nem kell a zsebembe nyúlni elég csak megérinteni a gombot a kilincsen és nyitva van. Ugyenez van a csomagtartón is amely különben kisebb mint a Mondeoé, de még így is 435 liter. A sebváltó béna, hátra van az előre, előre van a hátra. Nincs váltogatás nullától 152-ig egy sebesség van.
Eddig egy fillért sem fizettem a töltésért. Amikor megrendeltem még nem tudtam, hogy hamarosan 600 új töltőállomás épül a meglévő 300 után , amiből mai napig 66 készült el. Az ára csak 20 év ingyen töltés után térül meg, kivéve ha a benzin 700 Ft lesz, mert akkor csak 10 év, vagy ha egy év alatt levezetek 400 ezer kilométert. Persze nem lesz mindig ingyen áram, de ha a mostani 45 Ft/kWh-al számolok, akkor is egyötöde a gázolajnak, így 600 Ft-ból meg van 100 km. 15-16 kW-ot eszik 100-on.
A Propilot ugyanúgy eldobja a körforgalomban az irányítást, ahogy a Tesla Autopilotja is. Három fokozatban képes követni az előtte haladó járművet, de az egypálcikás a legnormálisabb. Város forgalomban a hazai szokásoknak megfelelő követési távolságot tart. A három pálcikás viszont rángat és túl nagyokat fékez, ha előtte belassul a forgalom. Autópályán azonban még a legszorosabb követési mód is kb. 200 métert ráhagy az előtte lévőre és ez irritálja a mögöttem haladókat ezért ha tehetem gyakrabban lemegyek a szélső sávba, hogy elengedjem azokat akik tolnak.
Hibalista
- Majd pollenszűrőt kell cserélni
Ide hordtam szervizbe
Nissan Centrum
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 8 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Mondeo 2.2 Titanium Sport 200 LE | Következő autója? | Leaf 2021 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
