Szívátültetett Maszkulin Nindzsa
Szöveges ítélet
Az autót 74ezer kilométerrel vettem megbízható forrásból (magyarországi első tulaj magánszemély, számlás szervizek, alapos átvizsgálás). A Mitsubishi Tóth-nál volt az autó meghirdetve, mindent kiválóan intéztek, még alkudni is segítettek, de a 75ezer kilométernél végzett szerviz számláját kicsit sokallom - nem tudom még egyelőre, hogy a Mitsubishi mint márka ilyen drága, vagy Tóthék. Az autón most még van másfél év garancia, ami fontos volt számomra, tekintve, hogy a VW híres-hírhedt 2.0 pumpedüse "erőműve" zakatol a motorháztető alatt.
Ezzel rá is tértünk a lényegre: a Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D olyan ezzel a motorral, mintha egy szikár, szálkás, gyorsmozgású, kecses nindzsa szívátültetésen esett volna át. Az új szív pedig új karaktert adott neki: a nindzsa külsőre maradt szikár, izmos, "kisportolt", de a hangja egy whiskin és cigarettán "edzett" rockénekes rekedtes orgánuma lett. Képzeljük el a jelenetet: a nindzsa magas tónusú "híííííííííjjjjjj-ááá" sikítása helyett kb. a "kifizettem a számlát, mindenkinek, amennyi jár, yeeeah" rekedt félmodata ütné - karcolná - meg a fülünket, miközben nindzsánk ugyanabban a szerkóban ugrándozna előttünk. Maximális disszonancia, totális képzavar. (Vezettem az Outlandert a PSA 2.2-es HDI-jével is, szerintem az sem jobb, bár az nem rekedtül kerreg, inkább raccsolósan zsizseg, de nem sokkal megy jobban.) Az autó alapvető jellemvonása ez a kettősség: a japán szikárság, kecs, kellem az egyik oldalon, és a germán rekedtség, brummogás, otrombaság a másikon: ez bizony megszokást igényel. A 2.0 literes pumpedüse hangja kegyetlen, a "traktoros" kifejezés egyszerűen túl jóhiszemű, legalábbis amíg a motor hideg. A reszelős, kerregős hang bemelegedés után is nagyon jól kivehetően jelen van, hosszú, városon kívüli utakon válik csupán elviselhetővé, azaz "üzemi" hangerővé.
Viszont a motor egyáltalán nem kevés a kocsihoz, húz, megy, nyomul annak rendje és módja szerint. A pumpedüse híres koplalása nem csupán mendemonda: kényelmes városon kívüli tempóban 6,5-6,9 litert evett, városban 10-12, autópályán nálam 7,8-8,1 litert gurít le. Ezek persze a kompjúter adatai, mérni nem fogom, mert attól nem alszom jobban:))) Lefulladni szerintem legfeljebb az első három indításnál lehet a kocsival, akinek ennyi megszokás nem elég, azzal valami más baj van, az inkább menjen el autós újságírónak és írjon hülyeségeket, vonjon le messzemenő konzekvenciákat pár kilométer "együttélés" után. De azért nincs harag, Winkli:))) A kuplung valóban nehéz, magasan fog, de pár száz kilométer után tökéletesen természetesen lehet vele együttélni, megszokja az ember. Vélhetőleg ez mindegyik, az ember számára új autóval így van. A váltó szerintem nem csúcs-kategória: pontos, rövid utakon jár, de kicsit merevnek, nyersnek érzem, járhatna sokkal finomabban is. A futómű hibátlan: rendkívül magabiztosan fekszi a kocsi az utat, nem túl puha, de nem rázza le az ember veséjét - tökéletes hangolású, a viszonylag peres, 18collos kerekek ellenére is. A nagy tempós autópályás utazás során is nagyon jó a futómű, a kocsi nem dülöngél, abszolút csúcs. A fékek pl. a VW konszern autóihoz képest több erőt igényelnek, de nagyon hatékonyak, kiválóan állítják meg a bő másfél tonnát.
A kocsi beltere japánosan szikár. A műanyagok mind kemények, cserébe viszont vélhetőleg tartósabbak, és könnyebben tisztíthatóak. Minden a helyén van, a kezelőszervek könnyen és kényelmesen járnak, de az egésze beltérre jellemző a japán gondolkodás és ízlésvilág, egy VW-ből átülve elsőre sokkoló lehet ez a tökéletesen más beltér-filozófia, viszont ez is megszokható és megszerethető, elfogadható, megérthető. Hatalmas a beltér és már-már egyterűekhez mérhető a variálhatóság: az első sor mögötti ülésen előre-hátra sínen mozognak és dünthetők, a csomagtartóban van egy pótszék 2 személyre, de ez egy vicc, lényegében semmire nem jó, de legalább viccesen is néz ki. A kényelmi felszereltég az Intense Plus szinten több, mint elég. Nekem nics a híres Rocford-Fosgate nagy hifi a kocsiban, de nem hiányolom: így picivel több a raktér és a gyári hifi is jól szól.
Az autó számomra még viszonylag új, de szeretem. Előző kocsimhoz, egy VW Touranhoz képest tökéletesen más világ, de sem nem jobb, sem nem rosszabb annál: tökéletesen, alapvetően, zsigerileg más. Az Outlander kifejezetten, egyértelműen maszkulin autó, nem való női kezekbe sem kinézete, sem kezelhetősége okán. Szeretek ránézni, mert vagány, szikár, izmos, masszív. A VW-től származó motor miatt mégis VW-s maradtam - ez néha megmosolyogtat, bár cserébe egy fura szerzet került a tulajdonomba: a nindzsa, aki érdes hangon whiskit rendel.
Írok még, ezek csupán az első benyomások:)))
Hibalista
- Semmi komolyabb javítás nem volt még. Viszont indokolatlanul drágának vélem a márkaszerviz (Mitsu Tóth Szolnok) beavatkozási költségeit (másokról nincs tapasztalatom). Megcsináltattam a 75ezres szervizt, végig a kocsi mellett álltam, az egyik szerelő kb. 35 másodperc alatt kicserélte az egyik rendszám-világító izzót: 0.5 munkaórával 4600Ft-ot számláztak. Kafa.
Ide hordtam szervizbe
Mitsu Tóth Szolnok - rendkívül kedves, családias hangulatú szerviz, de drágák még úgy is, hogy kb. 10% engedményt adtak. Vagy a Mitsubishi mint olyan drága, ezt még nem tudom...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Touran | Következő autója? | Land Cruiser |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
