Japán...német motorral
Szöveges ítélet
...vártam rá majd´ fél évet, mert sztem az importőr elkaffantott valamit. Az első 5000 km hiba nélkül telt (még jó). Két furcsaságot fedeztem fel eddig:
1. báj dizájn nem nyílik ki rendesen a vezető térdénél a pohártartó
2. a váltó előtti pohártartóba tilos poharat tenni :) Aki tulaj nézze meg...ott az ábra...
Komolyra fordítva a szót. A helykínálat úgy általában rendben van a vezető oldalon elöl és hátul, de a jobb egyben a magamfajta (191 cm, 102 kg) áldozatul esik a sok kesztyűtartónak (térdben kicsit szűk sztem). Hátul kényelmesen el lehet férni, bár az ülés kicsit túl keményre van tömve.
A futómű sztem egy álom...szavam nem lehet rá. Mintha sínen mennék. A kuplug kafa, a váltóval sincs gond. Rövid utakon, pontosan jár.
A motor sztem a gyenge pontja ennek az autónak. Alacsony fordulaton szerintem - ellentétben a többi tulajjal - valóban nincs nyomaték és ha nem figyel oda az ember, akkor hajlamos lefulladni...azért nem megoldhatatlan a feladat, de sztem 8 millió felett nem ez a normális. 1700 felett kezd megjönni a nyomaték, de 2200 körül kezd élvezetes lenni. 3000 felett szerintem túl hangos a motor...bár erős itt már, meg minden...csak hangos.
A fogyasztás nyilván láb függő. Vidéki országúton nagypapás tempóban lehet vele 6.5-6.8-as fogyasztást csinálni, de a 7.2-7.5 a reális...nehéz megállni hogy előzzön az ember.
Én főleg autópályán járok, ahol szabályosan autózva 8 literrel simán eljár az ember...akkor is ha a sok kretén kamionos miatt feszt gyorsítani kell is....160-170 körüli tempóban ez felmegy majd´ 9 literig.
Szóval a fogyasztás nem egy über királyság, de nem is rossz.
Ja a motor a Passat-ból ismerős, így a 10000 kilométerenkénti egy liter olajat azt mondják elfogyasztja...érdekes hogy az ősi accordom 250e km után is megelégedett ilyen távon 2-3 decivel...de az egy más világ volt :)
Összességében én szeretem az autót...jó vele járni.
11000 km után: úgy 7-8000 km környékén történhetett, de nem figyeltem oda...szóval egyszercsak esett az átlagfogyasztás majd´ egy litert...meg találtam egy új hülyeséget...ha bekapcsolom a lámpát, akkor elveszi a középkonzolon a kijelzők fényerejét és nem lehet látni hogy mi van a kijelzőn. olajfogyás a 2500 km-es olajcsere óta 4 dl volt...szóval tényleg fogy.
40.000 km: igazából semmi közlendőm nincs, csak hogy frissüljön az írás...a negyvenezres szervíz kapcsán a szokásos olaj és szűrő csere...nem csörög, nem zörög se kint, se bent, jól megy, jól fogyaszt...hiba továbbra sincs...
Frissites: voltam 60000-es szervízen, ahol Imi bejelentette sírós szemmel, hogy a következő szervíznél szinte biztos hogy fékbetéteket kell cserélni...olajcsere, szűrők cseréje...szokásos...Ja, és szerintem öregszem, mert a fogyasztásom rendszeresen 6.5 liter mostanában.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, Bp - nem olcsók, de normálisak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Accord 2.0 | Következő autója? | még nem tudom. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |