A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Ioniq (2016)

Ioniq Electric 38kWh 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"Nagy" akksis

Szöveges ítélet

Régóta terveztem, de mindig csak halogattam, majd lesz egyre olcsóbban egyre nagyobb hatótávú. De a powershit váltós dízel mondeo nagyon csereérett volt már, ne nálam pusztuljon meg a váltó, nem akartam a használtpiaci értékének megfelelő pénzt javításra költeni. Szóval mire várjak? Legalább 250 km hatótávot tudjon, ennyi az év 95%-ában elég.

Eljött 2023 eleje, az ellátásilánc-válság csúcsa, az új és használt autó árak az egekben. Egy új Nissan Leaf 18 millió, a használt 28-as ioniq 300e km-es taxik is 7M felett kezdődtek, 38-as ioniq nem volt 11,5 M alatt. A jó hírük miatt az ioniq volt az elsődleges célpont, nézegettem a 28-asokat, i3-akat a Zoékat is, és március környékén elkezdtek esni az árak. Hordták be a használtakat külföldről, egy hónap alatt kb 2 milliót mentek le az árak, végül választottam egy 38-ast.

1 év alatt beletettem 28e km-et, zömében munkába járáshoz, de voltunk vele többször külföldön, és országon belül is rengetegszer kellett 300-320 km-et megtennem egy nap, sokszor sikerült rátöltés nélkül is. A második autónak használt benzines yarist már alig vesszük elő.

A dízel Mondeoval tökéletes az összehasonlítás, mivel megegyezik a súlyuk (~1580 kg), hajszálpontosan ugyanakkora a teljesítmény és a gyorsulás, az utastér helykínálatában sincs számottevő különbség, egyedül a csomagtartója kisebb.
A vezetési stílusom elég takarékos, és ezt is pontosan úgy vezetem ahogy a Mondeot. A mondeoval 180e km fogyasztási átlaga 5,7 l/100km volt, az Ioniq-al 11,5 kWh a 28e km átlaga, ez 1,2 liter gázolaj energiája. Ez közel 5-szörös hatékonyságot jelent, ráadásul nagyrészt otthon napelemről töltöm, ha tehetem - napközben.

Amit szeretek benne: viszonylag kényelmes, az EV-között nagyon jónak számít a fogyasztása, jó az útfekvése, jól pakolható a csomagtartója, a megbízhatósága az eddigi infók alapján remélhetőleg jó lesz.

Ami nem tetszik: egy falatnyi kárpit sincs körülöttem, az ajtók műanyaga borzasztóan karcolódik, és a kijelző alatti zongoralakk is. Motorzaj nyilván nincs, de a gördülési zaj elég magas, a súlycsökkentés miatt kispórolták a zajszigetelést. Amikor vettem Hankook 4 évszakos volt rajta, de egyből átcseréltettem nyárira. Ősszel visszakerült a 4 évszakos, de olyan hangosan és mély frekvencián zúgnak hogy nem lehet elviselni hosszú távon, hiába legalább 70%-osak, mennek a kukába.
A töltés nem túl gyors, de annyira ritkán van szükség nyilvános gyorstöltő használatára, hogy nem számít, olyankor ki tudjuk várni.

Valószínűleg sokáig meglesz, és a másiknak a cseréje is érik lassan.

Hibalista

- Hűtőfolyadék kristályosodás - garanciában cserélve. A kötelező szervizek nem drágák - nem kell rajta semmit csinálni, de a veszprémi Hyundai azért megoldja hogy erre-arra kiszámlázhasson óránként 60e szervizóradíjat.

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Autó Forrás, Veszprém

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 37000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Mondeo diesel Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Ioniq 2016

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Az új Prius

Ioniq Plug-In Premium Full - 2017
2020.09.23 12000   -

Elég pro

Ioniq Hybrid 1.6 - Comfort - 2018
2023.03.14 40000   -

Hunyadi Ioniqă

Ioniq Hybrid - 2018
2020.04.14 35500   -

Hétköznapi hős

Ioniq Hybrid - 2018
2018.10.24 20000   -

Környezetbarát UFO - 2 in 1

Ioniq 1.6 - 2019
2022.04.23 4000   -

Zen utazás fillérekből.

Ioniq PHEV - 2018
2022.05.26 6000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)