Hétköznapi hős
Szöveges ítélet
Két használt dízel után vettük újonnan a kocsit a következő profilra:
- zömében ingázás 20 km/ út távon
- évente párszor hosszabb útra (kb 1000km / út).
- ne legyen dízel (egyszer már ráment a gatyánk)
- ugyanakkor dinamikában ne legyen akkora ugrás egy nyomatékos dízelhez képest,
- de ne is fogyasszon sokat.
- minél gazdaságosabb legyen a fenntartása (alkatrész-/ szervizigénye + fix költségei)
- egységnyi pénzből minél újabb legyen
- sajnos nem lehet elektro vagy plug-in hibrid, töltési lehetőség teljes hiányában
Mazda 3ast nézegettünk, de az kisebb, gyengébb, drágább volt. Hyundai háza táján i30at, ami egy árban volt az Ioniq-kel (azonos felszereltséggel). Nem rossz kocsi az sem, de az ár érték arány a miénk esetében egyértelműen jobb. Így esett a választásunk a sima hibrid Ioniq-re.
Külső design:
autószerűbb cseppforma, mint a konkurenciánál. Így is néha szokatlan a hagyományos limuzin vagy kombiformához szokott szemnek. Mindenki döntse el magának, hogy mit gondol róla. Nem egy Fiat Multipla, de nem is a szépségéért szeretjük.
Az összhatás jó, a kocsi kívülről pont azt üzeni, amilyen valóban is, gazdaságos, de nem a minőségen spórolt a gyártó.
Belső tér:
Szerintem kimondottan jól sikerült. Koreai mivolta ellenére kellően németes / európai. A mi autónk bézs belsős (igazából inkább világos szürke mint beige) lényeg a lényeg, nagyon harmonikus.
A kezelőszervek kiválóan kézre állnak, az infotainment kezelése gyorsan tanulható. Az anyagválasztás jó, a feldolgozás minősége szintén.
Az ülések átlagosan kényelmesek. Sportülésből átülve hiányzik az oldaltartás, de panaszkodni nem tudok, 10 órás úton is kellően kényelmesek.
A hangszigetelés nem prémium, de nagyon jól eltalált. Tartós autópályás üzemben sem hangos a kocsi.
A hangrendszer rövid finomítás után nagyon szépen szól, nyilván van hova fokozni, de kategóriájában átlag feletti.
Van mindennek hely: két pohártartó, (egy fél literes üveges, és egy nagyobb) Tablet-rekesz, mobiltartó (az indukciós töltő), és a könyöklő alatt is egy szép mély rekesz.
A csomagtartó az MK2-es Focus Kombinkéval hasonlítható méretű (elhúzott csomagtérfedővel !). Az ülések dönthetők (az akkupakk miatt nem síkba).
A belső tér világítása a 2018-as modellfrissítés óta full-LED.
Hajtáslánc:
A rendszer összteljesítménye (benzines + elektro) 141 LE, ez egy átlag hétköznap mindenre elegendő.
A hat sebességes DCT váltó finoman vált, ECO üzemmódban néha értelmetlennek tűnő visszakapcsolásokkal, ezt leszámítva hibátlanul. Sport módban akár magunk is kapcsolgathatunk - ez esetben nem kapcsol át tisztán elektromosra a kocsi ha adottak a körülmények sem (ilyenkor a benzinmotor tölt).
Az áttételezés jó: 6. fokozatban 150-nél 3000-et pörög a motor (benzinesnek nem sok és hangerőben egyáltalán nem zavaró). És nem győzöm hangsúlyozni, a duplakuplungos váltóval nincs robogós bégetés. Vezettünk Aurist és C-HRt azért azt nagyon meg kell szokni.
A fogyasztás nyáron, vegyes üzemben 3,9 l (5km város 15km autópálya) - hosszú pályás menet közben (Németországban, 150-160 körüli tempónál, 900km-en mérve) 5,0. Ezek a számok a tankolásból lettek visszaszámolva - bár a fed comp. is max plusz/ minusz egy decit csalt.
UPDATE: Téli gumival a fogyasztás 4,5 normál vegyes és 5,5 l / 100km tempós haladás mellett :-)))
Ami nagyon tetszik: az autó saját maga dönti el, mikor használja az elektromotort így mindig van az akkukban tartalék --> minden pirosnál elektromosan indulsz el, minden kigyorsításra rásegít az elektro, télen ha hidegen indulsz beindul a benzinmotor (hogy bemelegedjen, ne hideg motorra engedjük a komolyabb terhelést), de csak az akksit tölti, alacsony sebességnél (kb 50ig) érezhetően az elektromotor mozgatja a kocsit (a benzines tartós alacsony fordulaton halkan jár), egy szó mint száz jól ki van találva.
Mennyit lehet elektromosan menni vele? Teljesen a sofőr és az út profilja dönti el. Valahol 3 és 5 km között saccolnám a maxot ami városban azért meglepően soknak tud érződni.
Extrák:
- navi: egyszerű térkép, stabil rendszer, a német hang kissé idegesítő, de megszokható
- Apple Carplay / Android Auto: nagyon jól működnek - ezt használjuk navinak is (Waze-zel)
- induktív mobiltöltés: kiválóan működik - ennyivel is kevesebb a kábelsaláta az ülések között
- sávtartás: ötös BMW-ben próbáltam először ott nagyon nem tetszett - az Ioniq-ben egy aktív rendszer dolgozik (tud kormányozni is) csillagos ötös. Ha elengeded a kormányt 25-30 másodpercig elvezeti magát a kocsi, utána szól, hogy fogd meg újra. A rendszer sötétben szakadó esőben is jól működik, sőt nem csak normál úton, sok autópályás építkezésben is tartja a sávot. Hosszú úton, fáradtan vagy éjjel vezetve szerintem nagyon sok terhet levesz az ember válláról - ha csak egy kis plusz biztonságérzettel is.
- tetőablak: a kárpitborítást kézzel kell elhúzni / visszatolni, a mechanika nincs elrejtve a szem elől, ez szerintem nem annyira szép, de a dolgát teszi a rendszer
Ami hiányzik:
apróságok: kesztyűtartóba világítás, a csomagtartóba 12V kimenet és egy fájdalmas pont: CD lejátszó sajnos nincs (egyre kevésbé, de azért hiányzik)
Összegzés:
Kiváló ár-érték arányú kocsi, minden földi jóval. Nem sportautó, nem az "ennek lelke van" kategória, ez a kocsi a hétköznapokra van optimalizálva, hogy megkönnyítse az ember életét. Ami pozitív csalódás volt: annak ellenére, hogy nem prémium hosszú úton sem sokkal fárasztóbb vele közlekedni, nem kényszerít kompromisszumra.
UPDATE: 20ezer km és az első kötelező szerviz után töretlen a lelkesedés. Változatlanul jó szívvel ajánlom mindenkinek a kocsit.
Hibalista
- Semmi! Maradjon is így.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz 1. kötelező szervíz: 200 EUR
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Octavia RS TDI | Következő autója? | Model 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
