A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Ioniq (2016)

Ioniq Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hétköznapi hős

Szöveges ítélet

Két használt dízel után vettük újonnan a kocsit a következő profilra:
- zömében ingázás 20 km/ út távon
- évente párszor hosszabb útra (kb 1000km / út).
- ne legyen dízel (egyszer már ráment a gatyánk)
- ugyanakkor dinamikában ne legyen akkora ugrás egy nyomatékos dízelhez képest,
- de ne is fogyasszon sokat.
- minél gazdaságosabb legyen a fenntartása (alkatrész-/ szervizigénye + fix költségei)
- egységnyi pénzből minél újabb legyen
- sajnos nem lehet elektro vagy plug-in hibrid, töltési lehetőség teljes hiányában

Mazda 3ast nézegettünk, de az kisebb, gyengébb, drágább volt. Hyundai háza táján i30at, ami egy árban volt az Ioniq-kel (azonos felszereltséggel). Nem rossz kocsi az sem, de az ár érték arány a miénk esetében egyértelműen jobb. Így esett a választásunk a sima hibrid Ioniq-re.

Külső design:
autószerűbb cseppforma, mint a konkurenciánál. Így is néha szokatlan a hagyományos limuzin vagy kombiformához szokott szemnek. Mindenki döntse el magának, hogy mit gondol róla. Nem egy Fiat Multipla, de nem is a szépségéért szeretjük.
Az összhatás jó, a kocsi kívülről pont azt üzeni, amilyen valóban is, gazdaságos, de nem a minőségen spórolt a gyártó.

Belső tér:
Szerintem kimondottan jól sikerült. Koreai mivolta ellenére kellően németes / európai. A mi autónk bézs belsős (igazából inkább világos szürke mint beige) lényeg a lényeg, nagyon harmonikus.
A kezelőszervek kiválóan kézre állnak, az infotainment kezelése gyorsan tanulható. Az anyagválasztás jó, a feldolgozás minősége szintén.
Az ülések átlagosan kényelmesek. Sportülésből átülve hiányzik az oldaltartás, de panaszkodni nem tudok, 10 órás úton is kellően kényelmesek.
A hangszigetelés nem prémium, de nagyon jól eltalált. Tartós autópályás üzemben sem hangos a kocsi.
A hangrendszer rövid finomítás után nagyon szépen szól, nyilván van hova fokozni, de kategóriájában átlag feletti.
Van mindennek hely: két pohártartó, (egy fél literes üveges, és egy nagyobb) Tablet-rekesz, mobiltartó (az indukciós töltő), és a könyöklő alatt is egy szép mély rekesz.
A csomagtartó az MK2-es Focus Kombinkéval hasonlítható méretű (elhúzott csomagtérfedővel !). Az ülések dönthetők (az akkupakk miatt nem síkba).
A belső tér világítása a 2018-as modellfrissítés óta full-LED.

Hajtáslánc:
A rendszer összteljesítménye (benzines + elektro) 141 LE, ez egy átlag hétköznap mindenre elegendő.
A hat sebességes DCT váltó finoman vált, ECO üzemmódban néha értelmetlennek tűnő visszakapcsolásokkal, ezt leszámítva hibátlanul. Sport módban akár magunk is kapcsolgathatunk - ez esetben nem kapcsol át tisztán elektromosra a kocsi ha adottak a körülmények sem (ilyenkor a benzinmotor tölt).
Az áttételezés jó: 6. fokozatban 150-nél 3000-et pörög a motor (benzinesnek nem sok és hangerőben egyáltalán nem zavaró). És nem győzöm hangsúlyozni, a duplakuplungos váltóval nincs robogós bégetés. Vezettünk Aurist és C-HRt azért azt nagyon meg kell szokni.
A fogyasztás nyáron, vegyes üzemben 3,9 l (5km város 15km autópálya) - hosszú pályás menet közben (Németországban, 150-160 körüli tempónál, 900km-en mérve) 5,0. Ezek a számok a tankolásból lettek visszaszámolva - bár a fed comp. is max plusz/ minusz egy decit csalt.
UPDATE: Téli gumival a fogyasztás 4,5 normál vegyes és 5,5 l / 100km tempós haladás mellett :-)))
Ami nagyon tetszik: az autó saját maga dönti el, mikor használja az elektromotort így mindig van az akkukban tartalék --> minden pirosnál elektromosan indulsz el, minden kigyorsításra rásegít az elektro, télen ha hidegen indulsz beindul a benzinmotor (hogy bemelegedjen, ne hideg motorra engedjük a komolyabb terhelést), de csak az akksit tölti, alacsony sebességnél (kb 50ig) érezhetően az elektromotor mozgatja a kocsit (a benzines tartós alacsony fordulaton halkan jár), egy szó mint száz jól ki van találva.
Mennyit lehet elektromosan menni vele? Teljesen a sofőr és az út profilja dönti el. Valahol 3 és 5 km között saccolnám a maxot ami városban azért meglepően soknak tud érződni.

Extrák:
- navi: egyszerű térkép, stabil rendszer, a német hang kissé idegesítő, de megszokható
- Apple Carplay / Android Auto: nagyon jól működnek - ezt használjuk navinak is (Waze-zel)
- induktív mobiltöltés: kiválóan működik - ennyivel is kevesebb a kábelsaláta az ülések között
- sávtartás: ötös BMW-ben próbáltam először ott nagyon nem tetszett - az Ioniq-ben egy aktív rendszer dolgozik (tud kormányozni is) csillagos ötös. Ha elengeded a kormányt 25-30 másodpercig elvezeti magát a kocsi, utána szól, hogy fogd meg újra. A rendszer sötétben szakadó esőben is jól működik, sőt nem csak normál úton, sok autópályás építkezésben is tartja a sávot. Hosszú úton, fáradtan vagy éjjel vezetve szerintem nagyon sok terhet levesz az ember válláról - ha csak egy kis plusz biztonságérzettel is.
- tetőablak: a kárpitborítást kézzel kell elhúzni / visszatolni, a mechanika nincs elrejtve a szem elől, ez szerintem nem annyira szép, de a dolgát teszi a rendszer

Ami hiányzik:
apróságok: kesztyűtartóba világítás, a csomagtartóba 12V kimenet és egy fájdalmas pont: CD lejátszó sajnos nincs (egyre kevésbé, de azért hiányzik)

Összegzés:
Kiváló ár-érték arányú kocsi, minden földi jóval. Nem sportautó, nem az "ennek lelke van" kategória, ez a kocsi a hétköznapokra van optimalizálva, hogy megkönnyítse az ember életét. Ami pozitív csalódás volt: annak ellenére, hogy nem prémium hosszú úton sem sokkal fárasztóbb vele közlekedni, nem kényszerít kompromisszumra.

UPDATE: 20ezer km és az első kötelező szerviz után töretlen a lelkesedés. Változatlanul jó szívvel ajánlom mindenkinek a kocsit.

Hibalista

- Semmi! Maradjon is így.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz 1. kötelező szervíz: 200 EUR

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Octavia RS TDI Következő autója? Model 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Ioniq 2016

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)