A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Ioniq (2016)

Ioniq PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zen utazás fillérekből.

Szöveges ítélet

Hyundai Ioniq PHEV

Azoknak szeretnék segítséget nyújtani, akik kisfogyasztású plug-in hybrid vásárlásán gondolkoznak. Már sokan elmondták, hogy ez az autó milyen jó. Keveset fogyaszt, csendes, rezzenéstelenül lehet vele ZEN autózni. Én sem tudnék semmilyen hibát felróni neki, tényleg nagyon jó!
Én magam villanyautó párti vagyok, van is villanyautónk a családban. És ezzel a meg is oldottuk a rövidtávú közlekedéseinket, de az autónknak nincs nagy akku-kapacitása, ezért a vidékre közlekedés nagyon macerássá vált, a külföldi nyaralás pedig lehetetlenné. Természetesen egy nagyobb kapacitású elektromos autóval némi kompromisszum bevállalásával lehet messzebb is közlekedni, de ezeket az autókat meg az átlagember nem tudja megfizetni.
Sajnos PHEV autók is ebbe a kategóriába tartoznak, vagyis új az áruk az egekben van, akár a villanyosoknál is drágább. Ahol előszőr szóba jöhetnek az a 3-4 éves koruk. Az enyém is 3 és félévesen volt elérhető elfogadható áron és mivel Németországban helyezték előszőr forgalomba a felszereltsége is igen magas, úgy kényelemben, mint biztonsági és vezetéstámogató rendszerekben.
Mint villanyautós én is elhittem azt a médiából áradó rengeteg kattintás-vadász téves információt, amit általánosságban a PHEV-kről terjesztenek. Hogy szennyezőbbek, mint a sima benzines vagy diesel társaik és amikor nem elektromosan közlekednek, akkor nagyon sokat fogyasztanak. Csak nem mindegy, hogy “osztják vagy fosztogatják”!
Valóban vannak 2 tonna feletti batár SUV-k, amiket csak azért vesznek meg méregdrágán a fillérb@..ó tulajdonosaik, hogy utána ingyen tudjanak parkolni. Nagy üzlet, nem? Vagy céges autóként használják és három év múlva úgy adják vissza a flottakezelőnek az autót, hogy ki sincs bontva a töltőkábel a nylonzacskóból. Persze ennek van jogi háttere is, mert az otthoni elektromos töltés nem elszámolható, de a céges kártyára tankolás az korlátlanul.
Miután az autót megvettem a sejtésem hamar beigazolódott. Egy kb. 50-60 km-t tisztán elektromos módban tudó PHEV, aminek a tömege alig több 1.5 tonnánál az nagyon gazdaságosan üzemeltethető.
A tények: Az autóm télen is tud 60 km-t tisztán elektromos módban közlekedni városi és országúti üzemben. Autópályán természetesen kevesebbet, pontosan nem mértem kb. 35-40 km-t. 120km/h-ig tud tisztán elektromos módban közlekedni, után beindul a benzinmotor is, de ha nincs szükség gyorsításra, akkor természetesen visszakapcsol elektromos módba. És teszi mindezt teljesen észrevétlenül, profi módon. A téli üzem fogyasztását sajnos a fűtési igény leronthatja egy kicsit, mert a fűtés csak a benzinmotorról lehetséges. A hűtés nem, az elektromos. Az én téli fogyasztásom munkába járás alatt 2- 2.5 liter volt.
Most a nyári időszakban a munkába járás fogyasztása 0-0.2 l/100km. Azért van némi fogyasztás ilyenkor is, mert nagyobb gázadásnál a benzinmotor is bekapcsol egy rövid időre.
Mindkét fogyasztási adathoz hozzá kell adni az elektromos fogyasztást is. Az akku teljes feltöltése minden nap hálózati áramról 240.-Ft. Én kb. 40 km-t autózom naponta a munkahelyemre és vissza, aminek a nagyrészét ez a csekély összeg fedezi és mindig marad még 15-20 km hatótáv esténként az akkuban, tehát még kevesebbet kell bele tölteni.
Hosszabb utakra hibrid üzemmódban tudom használni az autót, ami azt jelenti, hogy alapvetően a benzinmotor működik, de araszolásnál, „vitorlázásnál” átkapcsol elektromos módba. A gyorsításba is besegít az elektromos motor, így a fogyasztás 130 tempomatnál 5-5.2 l/100km.
Így töltögetés nélkül be lehet járni akár Európát is, amig egy tisztán elektromos autóval, ami tud 230 km-t átlagban nem tudsz elmenni autópályán a 200km-re lévő városba sem. Akármilyen lassan mész, nem akarsz nulla töltöttséggel beesni az ajtón, ezért már útközben töltened kell és ugyan ez visszafelé.
Remélem sikerült rávilágítanom, hogy milyen gazdaságosan lehet üzemeltetni egy ilyen klassz autót.

Hibalista

- 39000 km-nél két db iridium gyertya cserére szorult, ezért mind a 4-et cserélni kellett. Ugyan a kocsira teljeskörű garancia van 5 évig, de a szerviz nem volt hajlandó ingyen cserélni a gyertyát, mert az kopó alkatrész. Valóban az, csak nem 39000 km-nél, hanem 165.000 km-nél. Az eredeti 50.000.- Ft-os ajánlat helyett csak 35.000-be fájt. Na nem a 35 ezer, hanem a lehúzás!

Ide hordtam szervizbe

Inter Autóház Vác (Nincs jelentősége, máshol is ez megy!)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Vitara Következő autója? Model 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Ioniq 2016

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)