A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 FDH 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

i30 vs. Corolla 2001

Szöveges ítélet

Szerettük, sosem hagyott ott, hét év, 75 ekm után adtuk el az ötajtós Corollát. Kár, hogy a Toyota félredobta ezt a népszerű formát, lehetett volna javítgatni még néhány generáción át.
Három 2,6 millió körüli, 1 és 3 év közötti, alapmotoros utód került a célkeresztbe: Bravo, Clio Grandtour és i30. Az ár/érték arányban jelenleg verhetetlen i30 lett a befutó: kívülről, belülről elegáns, jól felszerelt, az 1,4-es motor, akárcsak a Corolláé, simán forog, erő is van benne. Bár a csomagtartója csak 340l-es, korábban volt Astránk, Tipónk, s abban is elfértünk. A Clio már a belseje szemrevételezése során elvérzett, hátul kisautósan szűk. A Bravo ezen túljutott, sőt belülről (is) kifejezetten elegánsnak, kényelmesnek tűnt. Következett az 1,4/90LE-s benzinmotor próbaútja. Kettőt is kipróbáltam, ugyanazzal az eredménnyel: nehezen pörög, gázadásra csak a hangja jön meg azonnal, az erő csak lassan. Ennél még az 1997-es, 90 lovas Astram is jobban muzsikált. A turbó drágább, sokat fogyaszt, s évi 10km-el számolva az ugyancsak drágább 1,6-os diesel hiába fogyaszt kevesebbet, többlet ára sohasem térül meg.
Egy új autót mindig az előzőhöz hasonlítgatjuk, kiváncsian vártam, mit tud a trónkövetelő. Két közönségbajnok alsó-középkategóriásról van szó, hiszen az 1997 - 2002-es Corolla Totalcar népítélet átlaga 8,81, az i30-é 8,65.
Ha valaki még nem figyelt volna fel rá itt az ideje: egyik Golf, Astra népítélet átlaga sem éri el a 8-at! De még a 2006-os plexi Civic is csak 8,01-el szerénykedik!

Amiben számottevő az i30 fölény:
1. Ötcsillagos törésteszt (a Corolla csak 3 csillagos).
2. 6 légzsák (a Corollának csak 1 volt).
3. ABS (a Corollának nem volt)
4. Kényelmesebb, jobban beállítható ülések.
5. Jobb kormány.
6. Tágasabb utastér, főleg hátul.
7. A keményebb rugózás miatt az autó kanyargós autópályán, teljes
terhelésnél is stabilabb, gyorsabb, biztonságosabb.
8. Jobb szervó: puhább kuplung, könnyebb kormányzás, parkolás.
9. Korszerűbb, jobb hangú audiórendszer, USB aljzattal, 3,5 mm-es jack
aljzattal, kormányról vezérelhető rádióval.
10. Hűthető kesztyűtartó.
11. 110 km/h/3500fordulat/perc-ig csendesebb motor.
12. Átláthatóbb, könnyebben kezelhető műszerfal. Az i30 kijelzője napos
időben is jól látható, kellemes kék színű, nemhiába ez a
legelterjedtebb tintaszín.

Amiben mégis a Corolla volt a jobb:
1. Csomagtartó: 390l, a kategória talán legnagyobb ajtajával.
2. Takarékosabb VVTi motor: főleg autópályán 130-140km/h-nál 0,5 - 1
literrel.
3. A lágyabb futómű az érem másik oldala: rossz úton, fém fekvőrendőr
jellegű akadályoknál sem kellett 20-ra visszavenni a tempót.

Nüansznyi eltérések:
-az i30-ban a baloldali lábtartó lehetne egy picit mélyebben
-az i30-ban az amúgy könnyen kapcsolható váltó üres állásba visszatérítő
ereje néha kicsinek tűnik
-az i30 első szélvédő dőlési szöge - a kisebb légellenállás miatt - kisebb,
mint a Corolláé, de főleg a balra kanyarodás esetén, a tartóoszlop jobban
eltakarja a kilátást
-az i30 visszapillantó tükrei szélesebbek, jobbak
-az i30-ban van tompított fényszoró bekapcsolását kijelző lámpa (a
Corollában nem volt)
-a Corolla csomagtartó ajtaját kívülről egy külön kulccsal, vagy egy belső
karral lehetett felnyitni, a kar egy erélyesebb nyitásnál a kezemben
maradt, cseréje 30000.-Ft-ba került, az i30-nál nincs ilyen
körülményeskedés: a hátsó ajtót a központi zár zárja - nyitja, felnyitni
pedig a Hyundai jel alatti kapcsoló megnyomásával lehet
-a Corolla kis disztárcsa kupakjai, mint minden rugós rögzítésű dísztárcsa,
rázós úton a felniből kieshet, beszerzése körülményes, az i30-nál nincs
ilyen veszély: a dísztárcsákat a kerékrögzítő csavarok tartják!

Az i30 országúti fogyasztása teljes terheléssel 5,9 - 6,4 liter, s ez nem rossz érték. Igaz a Corolla néhány decivel kevesebbel is beérte, de az önsúly/szélesség/magasság adatai 1085kg/1700mm/1370 mm kedvezőbbek, mint az i30-é: 1193kg/1775mm/1480 mm.
110 után felemeli a hangját az i30, s 130-nál, akárcsak a Corollánál, 4000-et forog a motor, teljes terheléssel, 50% klímázással 7,5liter körüli a fogyasztás. A hangoskodást a motorvezérlésben történő változás okozhatja, van mit javítani a gyár mérnökeinek. Megoldást jelentene egy hatfokozatú váltó is, amely bár drágább, 3500 alatt tartaná autópályán a ordulatszámot, s a fogyasztás is csökkenne.
Mindent összevetve méltó Corolla utódnak tűnik az i30: divatos a formája, biztonságos, kényelmes, könnyen kezelhető, fogyasztása, csomagtartója elfogadható, az öt év kilométer korlátozás nélküli garancia alapján valószínűsíthető, hogy a megbízhatósággal sem lesz gond. S az már csak a hab a tortán, hogy (egyelőre) nem kell olyan mélyen belenyúlni a pénztárcába, mint sok más konkurensnél.


Hibalista

- Távirányító, garanciális javítás.

Ide hordtam szervizbe

Autobinck, 1182 Budapest, Sallai út 15

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla 2001 Következő autója? majd
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A Manó

I30 1.6 CRDi HP Comfort SW - 2008
1999.11.30 17   4,0

A benzin temető

I30 1,4 DOHC - 2009
2017.01.12 5500   -

A fiúlány.

I30 1.4 Classic - 2007
2010.01.13 55000   2,0

A házas élet előnyei :)

I30 1.6 Crdi classic - 2009
2010.09.10 0   3,0

A megbízható

I30 1.6 CRDI HP Style CW - 2008
2009.04.06 10000   4,0

A nagy kérdés?

I30 1.6CRDi HP comfort - 2007
1999.11.30 30252   2,0

A női autó

I30 1,4 - 2007
2008.02.15 8800   1,0

A szalonból Írországba

I30 1.4 Classic - 2007
2010.04.06 60000   4,0

A szolíd szolgáló

I30 1,6CRDi CW Premium - 1998
2009.05.05 11900   1,0

A tények magukért beszélnek.

I30 1.6 CRDI 90 LE - 2008
2009.07.04 64000   3,8

Akár lehetett volna az év autója

I30 1.4 Sun DOHC 16V - 2009
2009.07.08 1100   4,0

Alapos lecke Európának!

I30 1,4 Classic A/C - 2007
1999.11.30 55140   3,0

Amire számítottam – bevált

I30 1,4 benzin 109 LE - 2011
2022.01.03 65000   -

Az autó vajon mi?

I30 1,4 comfort - 2008
2009.06.19 6000   4,0

Az első és egyben utolsó hyundaiom?

I30 1.4 classic entry - 2009
2012.04.06 5600   3,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)