A tények magukért beszélnek.
Szöveges ítélet
Viszonylag sokat mentem vele egy év alatt, megtapasztaltam az autó jó és rossz tulajdonságait, ezért remélem hasznos információkkal tudok segíteni néhány potenciális vásárlónak.
Dinamikus közlekedésre kiválóan alkalmas. Rugalmassága autópályán is figyelemre méltó. Sokat járok vele (1 év 64 000 km), eddig semmilyen komoly problémám nem volt. Bosszantó, hogy a H7-es izzók folyamatosan kiégnek. Teljesen mindegy, hogy 5000 Ft-os márkás vagy 290 Ft-os kínait vesz az ember. Én mindenkinek az alacsonyabb árkategóriát javaslom e miatt. És persze legalább 2 tartalékizzót a csomagtartóba.
Gyári gumik: az "alap" HANKOOK gumik nem sokat értek, zajosak voltak és nekem tükörsimára le is koptak 30 000 km alatt. Most GOOD-YEAR van rajta, ami sokkal jobb, halkabb menetkomfortot ad.
Fogyasztás: Ha autópályán járok (mutató szerint 140-el, ami 130-nak felel meg; ugyanis ennél a tempónál ennyit csal az óra) és megy a klíma, akkor 6,5 l/100 km. Vegyes üzemmódban autópálya, országút, város nekem 5,5 l/100 km a fogyasztás. Inkább dinamikusan vezetek. Nyugodt tempójú - nem autópályás üzemmódban, okosan vezetve - minden további nélkül tartható 4,5 liter 100km-en.
Van egy gyenge ergonómiai pontja az autónak: az én 188 cm-es magasságom miatt a combom nem támasztja alá az üléslap még a leghátsó pozícióba tolt ülés mellett sem. E miatt most már folyamatos a térdfájásom. Megjegyzem ez inkább napi több 100 km megtétele után problémás, Rövidebb távon nem gond. Maga az ülés anyaga számomra kiváló, megfelelő a keménysége, deréktámasz jól működik.
A belső anyagok többsége kopásálló, kivéve a kesztyűtartó anyagát. A váltószoknya porszívózásnál néha kicsúszik a helyéről, ez nem túl profin van szerelve.
A rádió elfogadható hangminőségben szól. Egy bajom van vele: hosszabb távon nem tud ráhangolni a következő legerősebb frekvenciára a kiválasztott csatorna esetén. USB csatlakozó nagyon jó. Egy 8 GB pendrive-ot vettem, azóta a CD-t nem használom...
Esetleg van akit zavarhat, hogy az autó leállításakor kijelzett hőmérséklet perceken keresztül továbbra is látható a jó néhány órával későbbi indulás után is.
Hosszabb éjszakai vezetésnél ki kell kapcsolnom a rádió zavaróan erős kék világítását. Viszont ha bármit manipulálok a rádión (hangerő, más csatorna stb.) akkor újra visszakapcsolódik a világítás. Ez idegesítő egy éjszakai autópályás vezetésnél. Azt már megszoktam, hogy a műszerfal fényereje nem szabályozható
Parkolásnál nagyon kell figyelni az orr rész szabadmagasságára. Kezdetben párszor felakadtam vele. Egy alkalommal erősen lehúztam az egész lökhárítót, ezt házilag újra kellett csavaroznom, mert kilazult.
Van még egy dolog, amin javíthatnának a HYUNDAI-nál. Engem zavar, hogy kézi autómosásnál, amikor a tetejét tisztítom erősen huppog a lemez, amit a korábbi NISSAN-omnál nem lehetett tapasztalni. Itt az embernek jelentősen csökken a minőségérzete.
Összefoglalva: Megbízható, dinamikus autó kielégítő fogyasztással. Megfelelő méretű belső térrel. Jó futóművel, biztos fékhatással. A kombi jobb választás lehet a méretei miatt.
Folyt. köv. 100 000-nél
Hibalista
- H7 izzó 7-szer 1 év alatt. Semmi más.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ALMERA | Következő autója? | KIA vagy HYUNDAI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
