Városi terepes mérgezettegér
Szöveges ítélet
Igazából besorolhatatlan: kombinak tűnik, de kicsi a raktere. Nem terepjáró, mert nem nagy a hasmagassága. Nem nagy autó, mert 401 centi. Ez egy olyan... HR-V :-)
Helykínálat: elöl tágas, hátul nagyon szűkös. A 183cm/105kg méreteimmel elöl kényelmes, de felnőtt mögött csak gyerek férhet el. Az ötajtós hátul tágasabb. A csomagtartó jelképes (285l), de az alja kivehető (+50-60l) és vannak benne rögzítőfülek. Elöl 2 kesztyűtartó (pedig légzsák is van!), 2 nagy térképzseb, nagy rekesz és aprópénztartó a műszerfalon, 10-15CD-t elnyelő könyöktámasz, kis rekesztek a könyöklőn + 2 pohártartó. Hátul 4 pohártartó (vajon minek..?).
Motor, mozgás, erőátvitel: a futómű feszes, személyautós, egyenesen és kanyarban szuper, de kanyarodáskor elpattoghat, ha megdobja valami. Vezetni könnyű, a kormány 2,5-2,7-et forog és elegendő visszajelzést ad. A sebváltó halál pontos, de egy hatodik fokozat jó lenne rajta. A motor pörgős, 3000-től jól húz, a szelepvezérlés 5200 körül vált, onnan állat. Az 1,6-os szerkezetből kicsalt 125LE nem hétköznapi és jól mozgatja a kasznit. Tíz mp-en belül 100-on van és (sajnos) hiteles fotó van 180km/h feletti sebességéről. Az utazó kb. 150km/h, azt mindenhol tartani tudja, a végsebesség kb. 195km/h. A fogyasztás kicsit magas (tejködös autópályán (max. 60km/h 200km-en át): 6,8, ólomcipőben 12l, a városi átlag 9,5l/100km).
A kapcsolódó összkerék egy áldás: sárból, futóhomokból, hóból könnyen kikapaszkodik, talán csak a szappanos üvegfalon nem megy fel.
Kaszni: minden irányba tökéletesen átlátható, holttér szinte nincs. Erős szélzaj jelentkezik 100km/h felett, főleg a péklapát méretű tükrök miatt. Merev, mint egy tank: egy Ignis oldalba csapta 40-45km/h-val (580e Ft kár...), de nem tört össze a leengedett ablak és a motoros emelés is működött. A műanyag elemek 85e km környékén kezdtek zörögni, de nem vészes a dolog. Az ülések kivételével a kárpitokon már látszik a kopás.
A felszereltség japán alap: 2 lufi, légkondi, ABS, EBD, kapcsolódó összkerék, könyöktámasz, lábtartó, motoros ablakok, szervo, ülés- és tükörfűtés, stb. A metálfény szép színű, de javításkor elsőre mindig elrontották az árnyalatot, bárhova vittem. A színe napszaktól is függ, a lenti fotókon ugyanaz az autó látható...
Összegzés: kényelmes városi autó, szingliknek, fiatal pároknak ideális. Megy mint a mérgezettegér. Viszonylag kevés van belőle, nem egy tucat(nép)autó. Abszolút megbízható, a szervizeken kívül szinte semmire sem kellett költeni. Nekem nagyon bejött.
Hibalista
- 100km: két fényszóró gar. cseréje párásodás miatt;
- 17ekm: elégett a kat. elötti lambda szonda, mert nem bírta a 100+ oktános benzint;
- 25ekm: kiégett 1db tompított izzó;
- 50ekm: nagy mozdulatoknál (pl. parkolás) pattogó kormánymű gar. javítása;
- 70ekm: első féktárcsák centírozása + új betétek;
- 85ekm: kiégett egy tompított izzó;
- 95ekm: bambaságból megolvadt csapágysor, de a csere elég volt.
Ide hordtam szervizbe
Royal Motor, Bp. XIII., Fáy u. 43.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Honda Szallerbeck, Bp. XVIII., Üllői út 812.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Civic 1,4iS 3a | Következő autója? | A HR-V női autó lett egy Honda Accord 2.2 iCDTI mellett |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
