Japán minőség = Honda
Szöveges ítélet
Nagyon megbízható autónak tartom, kivül belül nagyon jól eltalálták a Honda mérnőkei. Szerintem egy kis belső utastéri újítással simán eladható lenne még most is.
Az viszont nagy kár, hogy az individualizmusra fektetett hangsúly ellenére, elég korlátozott volt hozzá az extra tartozékok listája, főleg ami a kárpit választékot illeti. Sajnos csak egyféle fekete belső színvilággal kapható, pedig bézs belsővel nagyon szép lehetne. A digit klíma is csak a japán piacra gyártott modellekhez volt rendelhető.
Kár, hogy 2.0 benzinessel vagy 2.2 diesellel nem gyártották.
Fogyasztás:
Eddig mért legkisebb fogyasztás: 7 literrel
Eddig mért legnagyobb fogyasztás:
- télen, városban: 11 litert
- télen, autópályán: 13 liter
Átlagos fogyasztás: 9 liter
Gyorsulás, végsebesség:
Sokan írták, hogy az autó lomha. Igazuk is van meg nem is. 4000-ig tényleg nem dinamikus, de 4000 és 7000 között véleményem szerint igen jól gyorsul. Autópályán 140-ről viszonylag hamar gyorsul fel 180-ra.
Eddigi legnagyobb sebesség autópályán: 200 km/h (óra szerint!)
4WD:
Értelmes és gazdaságos megoldás az autómatikusan kapcsolódó négykerék meghajtás, így nem magas a fogyasztás, de amikor szükség van rá hóban, sárban az autó biztonságosan vezethető. Nyári gumival - az oldaltartás hiánya miatt - nem ajánlatos közlekedni vele havon, mert az autó riszálva, oldalazva halad.
Fékek:
Könnyen adagolható és jó hatásfokkal lassítja/állítja meg az autót. Nagy sebességnél már egy kicsit gyenge a hatásfoka.
Úttartás:
Kíváló az egyenesfutás, még 215.000 km-nél is. Ez ritka!
Elektromos rendszer:
Nem volt eddig semmi hiba. Az izzók szokásos időközönként kiégnek, a műszerfali izzók 3-4 évig bírták, fűtés, klíma, rádió stb. hibátlanul működnek.
Utastér:
Egy-két kapcsoló elhelyezése igen zavaró: a ködfényszóró kapcsolója a kardánboxon van, ahol nehézkes elérni be- vagy kikapcsoláskor és mivel a kapcsolón van a visszajelző is, nem látható, hogy bekapcsolt állapotban van-e, a hátsó ködlámpa kapcsoló pedig a kormánytól balra található.
Szerintem az irányjelző kapcsolójára, mivel a fényszóró is azon van, nyugodtan el lehetett volna helyezni még egy kombi kapcsolót a ködfényszórónak és a ködlámpának, vagy a műszerfalon két visszajelzőt, hogy vezetés közben ne kelljen keresgélni, ami elég balesetveszélyes.
Utastere szép és kényelmes. A kesztyűtartó két részes, de sajnos nincs megvilágítva. A középkonzolon van egy digitális óra, ami helyett egy külső-belső hőmérő hasznosabb lett volna.
Ülések kényelmesek, az ülésfűtés nagyon jó, de nem állítható fokozatosan. A hátsó üléseket az eddigi utasok nagyon kényelmesnek tartották.
Csomagtér: kicsi, de praktikus.
Hibalista
- Motorvezérlés lámpa kb. 80.000 km-nél kezdett el rendszeresen világítani, szervíz szerint lambdaszonda hiba, ergo csere.
- 140-160 ezer km-től folyamatosan világított a motorvezérlés lámpája és az autó erősen rángatott gyorsításkor, alapjárat viszont egyenletes volt. 185.000 km-nél - már szinte folyamatosan rángatott az autó - túl voltam a 2. és a 3. lambdaszonda cserén is, de a tünetek újra és újra jelentkeztek...
- Egy-két alkalommal Shell 100-as benzint tankoltam és a tünetek szinte azonnal megszűntek. Azóta csak Shell 100-ast tankolok és már 30 ezer kilométert mentem tünetmentesen.
-
- 3 éves korától a csomagtartózár néha akadozik
- Műszerfali izzók 3-4 év után égtek ki.
- Amúgy csak a szokásos kopó alkatrészek, az autó nagyon megbízható!
-
- 215.000 km: megadta magát az első szélvédő.
Ide hordtam szervizbe
Honda márkaszervíz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szakszervíz, ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G 1.6 16V Club | Következő autója? | Ford Focus 2.0A Ghia Sedan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
