Hondika... a barátom..
Szöveges ítélet
Egy idősebb fickótol vettem, szerencsére. Állitólag csak külföldre járt vele, itthon sem hajtotta. Elméletileg ez igaz lehet mert minden igaz volt amit elmondott a gépről. Vásárláskor ki volt cserélve minden kopó alkatrész, a szervizben ezek jol latszottak. Azota átesett a szükséges olajcserén, légszűrőcserén, kapott egy hátsó lámpaszettet, riasztót, zenét, sportkipufogót, direkt szűrőt...
Az autó maga igazán eltalált darab. A motorja jol huz, bár azért nem az autopályák királya, 130nál már nem kell attól félned hogy kikaparja a betont, de hát ez csak 1.4es. Amugy kényelmesen lehet vele utazni 160 is, nem gond, csak ott mar kellően nyomni kell a pedált nem ugrik meg mint az alsó sebesség tartományban.
Igazság szerint amikor először beültem többször elélveztem a dinamizmusátol, az első 20liter benzint ugy kijartam hogy 5ösbe nem is sikerült betennem (ott mar nincs szép motorhang :) ). 3500 fordulatnál jön meg igazan az ereje, 6000ig forgatható nyugodtan, ilyenkor a benzintank hajlamos a behorpadásra (a szivóerő). Normálisan használva nem pörgetve csak városban, dugoban 8 literből kijövök, vegyesen, semmi dugo, egyszer sikerült levinnem 6.5 literre, még most sem tudom hogy csinaltam :)
A hangja gyönyörü nagy fordulaton, ilyenkor a direkt szürőnek köszönhetően már sikerül elnyomni a sportdob hangját. Jut eszembe a sportdobbal vigyázni kell nekem sikerült jo hangosat kifognom (univerzális), emiatt nem szivesen pörgeti az ember mert az az érzése mindenki őt bámulja (igaz is, felébred a környék). Szóval legyen szép de ne tul hangos hagyjuk meg a motor hangját inkább az muzsikáljon :)
A belseje nekem tetszik, igaz elég egyszerü, de minden praktikus. Ülések jók, kellően sportosak, a futómű kicsit pattogós, kemény, nagyobb gázadásnál az eleje hajlamos megugrani minden sz@ron.
A csomagtartó elég nagy, a mélyláda mellé is sok minden befér, az erősitőknek meg a kondinak is jutott hely:)
Ami bosszanto hogy elég sűrűn kiégnek az első égők bár ezek cseréje egyszerü és gyorsan megoldható.
Most tolok alá egy normális felnit, illetve az első fékek megérettek a cserére, asszem beruhazok egy brembo tárcsára és féknyergekre. Egyébként a fékje nagyon harapos, első néhány alkalommal okoztak meglepetést. A váltó szuper, a hátsó sebességet viszont nem mindig szeretné bevenni, de 2 kuplungolással ez megoldható. Mindent összevetve olyan auto amivel a nagymama is eltud járni illetve előzésnél (főleg 0-100ig) sem lesz gondod, szokni kell hogy szereti ha pörgetik. Olajból min. 10/40, szerencsére utantöltésre nem lesz szükséged miven nekem abszolut nem eszi. A fogyasztása lehetne kevesebb, szerintem ha őrült vagy 12-13 is elkérhet siman, ilyenkor viszont a hangok és a dinamizmus is szuper jo.
Mindent összefoglalva király gép, majdnem tökéletes, ha tökéleteset akarsz akkor ugyan ez VTI-ben :)
Hibalista
- termosztát,
- bal első ajtó benti pöcke amivel belehet zárni belülről (bontóban beszerezhetetlen - keresett cucc),
- első izzók,
- pici lyuk a hatso dobnál (kit érdekel kapott sportdobot :))
-
Ide hordtam szervizbe
Isaszeg - PETI (a mindenes) - mindent megcsinal, mindenre képes, csak ne én lennék a 2milliomodik akinek aznap mindenképpen kell az auto
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | omega A | Következő autója? | civic VTI, accord Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
