Egyből szerelem, és amire még szivesen költesz!
Szöveges ítélet
Úgy 1 éve nézegettem a kocsikat. Igazi fiatalos, sportos kocsit akartam, amire büszke lehetek. Mivel kikötés volt a megbízhatóság és a teljesítmény, csak német vagy japán kocsi jöhetett szóba nálam. 3as Golf GTi-ket és 6.gen VTI-ket nézegettem. Aztán megláttam egy 6.gen coupe-t...
Utána nem volt kérdés mit akarok. Végül a 4. kocsi volt az, amit megnéztem és meg is vettem: Honda Civic Coupe 96' amerikai modell.
Akkoriban a japánok sajnos az amerikai piacra szállították az erősebb gépeket. Európában az 1.6-os, 105 lovas változat volt, ami nem VTEC! Úgyhogy nem volt egyszerű jó állapotú VTEC-et találni.
Szerencsére az enyém elég megkímélt, az előző tulaj is vigyázott rá, ahogy tudott. Törés és rozsdamentes állapot, persze a kasztnin és a belsőn itt-ott van pár karc és benyomódás, de ez azért mégis csak egy 15 éves kocsi. A vételára elfogadható (1misi) volt az állapota miatt.
A külsőről inkább nem beszélek ;)
A belső elfogadható, japánosan egyszerű, könnyen kezelhető kapcsolók. Az üléseket elrontották. Számomra csalódás volt, hogy nulla! oldaltámasztású üléseket pakolnak bele gyárilag. Ráadásul hátra beszállás után az ülés pozíciót újra be kell állítani! De ezt hamar orvosoltam egy 4.gen Prelude-ből nyúlt ülésekkel. ;) Egy kicsit keményebb és persze kényelmetlenebb, de nem esek ki belőle! A belső kapott még egy gyári! könyöklőt. Viszont ide tartozik a Honda szégyene is: a digitális óra, amin fényes nappal nem látszik az idő... A csomagtere nagy. Az ajtó kicsi, pakolásnál vigyázni kell.
Extrákból nincs túl sok: ABS, 2 légzsák, kp.zár, riasztó, szervo kormány, elektromos ablak-tükör, manuális klíma, fényszóró magasság állítás. Én a tükörfűtést hiányolom csak.
A futómű valami brutális. Kemény, pattogós, pontos. Az enyém lejjebb is van 4 centivel a gyárinál. Itt a kényelmet felváltja az élmény. Imádja a kanyarokat. Persze ennek az utasok nem mindig örülnek ;). Jó aszfalton nagy élményt nyújt, viszont ha elkapsz egy kátyút... Az enyémben a szervokormány túl könnyed, sportos vezetéshez nem jó, időbe telt megszokni.
A váltó pontos. Nem lóg, nem recseg, de ennyi idősen néha nem akarja a gyors váltásokat. Ebben short-shifter van. Ezzel a váltás ideje jelentősen lecsökken ;).
A motor: 1595 ccm, SOHC VTEC 16V, 127LE/6000rpm, 145Nm. 5500as fordulatig átlagos 1.6os, de utána amit nyújt...Egyszer mindenkinek ki kell próbálni egy ilyet!
"A kezed a váltón, nézed a fordulatszámmérőt hogyan halad felfelé. Egy pillanat alatt eldöntöd, nem váltasz fel korán. Az óra eléri az 5500at, megváltozik a motor hangja és teljesen más lesz a menetteljesítmény. Hamar el is felejted, hogy ez csak egy 1.6os. Tiltás - következő fokozat, kezdődik minden előröl." ;)
Az enyémben módosított ECU van: 7800nál tilt. Ez pont elég ahhoz, hogy 5500 fölé essen vissza a fordulatszám váltás után. Gyorsulást csak gyári értéket tudnék mondani, a max sebességet sem próbáltam ki, az biztos, hogy a 215km/h nem gond neki (1.6os!).
Mivel Honda, a motorolajról is beszélni kell. Igen, eszi az olajat, mint minden autó, ami közel 8000et pörög. Nálam ez kb 0,5l/9000km. De ami furcsa, hogy a lökettérfogathoz képest olajcserekor 3,1l olajjal tele is van! Úgyhogy nem kell csodálkozni, ha a nívón gyorsan változik a szint!
A jó minőségű olajat 8-10000km-ént cserélve meghálálja (Mobil1 5W40)!
Elég lendületesen vezetek, de nálam klímával sem evett még 7,5 fölött. A jó minőségű alkatrészek drágák. De csak egyszer kell lelkiismeretesen kijavítani a hibát, Utána csak az állapotot kell óvni!
Ilyen autót azoknak az embereknek ajánlom, akik imádják a sportos vezetés élményét, de nem lusták törődni is a kocsijukkal.
Hibalista
- Eddig semmi. :)
Ide hordtam szervizbe
Káplár autószervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza 1.5 System Porshe 91' | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
