Japán acél
Szöveges ítélet
Múlt év december óta van nálam az autó. 1.6 16V B Vectrából ültem át 1.8 VTEC Accordba, nem bántam meg a váltást. A csere oka főképp az volt, hogy a Vectra már 15 éves lett, ezért fiatalabb autót akartunk. Először csak kíváncsiságból kezdtem japánokat nézegetni, azok is többnyire Civicek voltak. Egyszer, véletlen, a Használtautón böngészve ráakadtam egy ilyen 2002-es Accordra és nagyon megtetszett. Ezt a modellt, tudomásom szerint '98-'02-ig gyártották, én ezidáig nem sokat láttam belőlük a magyar utakon. Szerintem itt nálunk, ebből a típusból nem olyan sok van, azok is az ország nyugati felén, inkább már az azutáni változatokból. Családban van is egy 2009-es évjáratú, azok mondjuk már teljesen átdolgozott változatok ehhez képest, mind külsőleg, mind belsőleg. Véleményem szerint már ezek a típusok is iszonyat kiforrottak, motor, futómű, kényelem, megbízhatóság terén. Mint említettem Vectrából ültem át, számomra ég és föld a különbség, a Honda javára.
Kezdjük a belsejével: kényelmes, oldalirányú tartást is biztosító ülések, állítható kormány, elektromos ablakok, elektromosan állítható és fűthető tükrök. Hosszú távon sem zsibbad el benne az ember, nagyon átfontolt, igényes a belső kialakítás, de semmi felesleges dizájn. Emiatt páran szidják is a japán, puritán belsőt, hát nem tudom, mindenki döntse el maga. Az enyém LS változat, tehát nem a gyári full extrás, ezért "csak" manuális klíma van benne.
Motor: az 1.8 - as motor, számomra kompromisszumos megoldás volt. Az 1.6 -t, hátrányosnak tartom egy 1200-1400 kg-s kasztnihoz, fogyasztás, dinamika szempontjából egyaránt. A 2 literes, meg azt hiszem kerek 10 LE-el többet tud, de talán jó két literekkel többet is eszik. Az 1.8 136 LE-s motor, szerintem bőven elegendő, hogy bármilyen forgalmi helyzetet megoldjon, esetleg menni is lehessen vagy csak kényelmesen kocsikázni. Fogyasztása nagyon jobb láb függő. A min. rekordom 6.8L/100km volt vele, országúton, átlag 90-110 -s tempónál. Autópályán volt már 9-10 liter is, olyan 150-160-as átlagnál. A fogyasztást nagy mértékben befolyásolja a VTEC-váltás, ez nagy tempónál kb. 4000f/min felett következik be (140km/h felett 5-ben), onnan megnő az étvágya. Viszont, Osztrákba menet 7,3-7,5 litereket evett 130-as utazóknál, persze pályán. Városban az átlag fogyi úgy 8 liter körül megáll.
Tekintve a motor teljesítményét, szerintem ezek nagyon jó értékek. Úgy tudom 1999-ben ezek a VTEC benzinesek (talán a 2 literes) az év motorjai lettek, pont a nagyon kedvező fogyasztás/teljesítmény arány miatt.
Összegezve eddigi tapasztalataimat, úgy találom, hogy kiforrott motorkonstrukciók ezek a blokkok, jó teljesítménnyel, egyenletes/szép járással, amihez nagymértékben hozzájárul a motorban lévő kiegyensúlyozó tengely.
Váltó: 5 sebességes, manuális. Pontosan, precízen kapcsolható, viszonylag rövid váltóúttal. Telesen korrekt. Én vétel után ebben is lecseréltem az olajat. Kapott egy doboz jó minőségű szintetikusat meg egy tubus STP adalékot.
Folyt...
Hibalista
- Mivel 6. hónapja van nálam, semmi, remélem nem is fog. - Vétel utáni szerviz, ill. amit cserélni kellett: - - vezérlés; 2 db fogasszíj, 2 db görgő, vízpumpa, szimmeringek; JAKOPARTS (kb. 70.000 Ft) - - üzemanyag szűrő (2.500 Ft) - - olaj, olajszűrő (12.000 Ft) - - első-hátsó fékbetétek (16.000 Ft) - - 1 db klímacső, plusz töltés (18.000 Ft) - - sebességváltó olaj, kuplung -és fékolaj (10.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerviz, illetve saját magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 167 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
