A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2002-2007)

Accord 2.2 i-CTDI Executive Leather 170Le/375Nm 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem kopott meg a fénye

Szöveges ítélet

2020. májusában vettem meg első autómat, egy 1997-es békalámpás Corollát, 1.6-os motorral, szelíd 110 Le-vel. Talán a legfontosabb tapasztalat az volt vele, hogy lehet olyan autóm, amivel nem kell havonta szervízbe járni.

Ezért is döntöttem úgy fél évvel később, hogy a hamar kinőtt Toyotát mégis csak japánra kéne cserélni. Ekkor jelent meg 2020. október vége felé a Becsületesneppernek egy videója egy több, mint 500.000 km-t futott Accordról. Villámcsapásként ütött meg, hogy nekem egy ilyen autó kell. Pont.

Hihetetlen szerencsém volt, mert ahogy keresgéltem a hahu-t, szembejött a leendő autóm, egy 468.000-t futott, dízel, közel full extrás (bőr ülés, napfénytető, ülésfűtés) egyed, amit el is mentem megnézni, és végül meg is vásároltam.

Szerintem nem elvárható, hogy egy 16 éves autónak közel félmillió kilométerrel a háta mögött minden funkciója működjön, ne legyenek orvosolandó motorikus és mechanikai gondok. Ennek ellenére az Accordnak MINDEN funkciója maradéktalanul működik és a kopó alkatrészeken kívül nem kellett semmit cserélni egyelőre. Több szerelőhöz is elvittem átnézetni, akik egyhangúlag egészségesnek titulálták a motort.

Nagy csodák nincsenek persze, az első futómú komolyan kívánta a törődést (lsd. lent), viszont miután elkészült, meglepődve tapasztaltam, hogy az akkor a családban lévő 2015-ös Octacviát (amit az elmúlt évben kb. 40.000 km-t vezettem) megszégyenítő az úttartása.

Három hónappal a vásárlás után úgy döntöttem, hogy elviszem az autót motoroptimalizálásra - utcai nyelven chiptuningra. Az ATC műhelyébe vittem, talán ők a legprofibbak és legtapasztaltabbak itthon több évtizeddel a hátuk mögött. Önmagában arra is kíváncsi voltam, hogy ennyi km után mennyi erő maradt a motorban. A beavatkozáskor készült előtte/utána mérést a képek között csatoltam, nem spoilereznék, érdemes megnézni.:)
Az optimalizálást követően viszont 170Le/375Nm-re növekedett a teljesítmény és a nyomaték. Amit azonban ezek a számok nem mondanak el, hogy a gázreakció gyakorlatilag instant lett, nem kell várni, hogy észbe kapjon az autó. Az pedig csak hab a tortán, hogy a családban lévő 2019-es E200 4matic nem igazán bírja vele már a tempót.:)

Összességében amiért el szerettem volna mesélni az autó eddigi történetét, az egy részről az, hogy bizony 200.000 km-en túl is van élet, egy Accorddal legalábbis biztosan. Igen, a kopó alkatrészeket cserélni kell (mint minden autón), és igen, egy kuplung+kettőstömegű tud rosszkor kopogtatni a 400 ezer Ft körüli számlával, de ezt bele kell kalkulálni nem csak egy ennyit futott, de bármilyen használt autónál. A fogyasztása az optimalizálás előtt khm dinamikus vezetési stílus mellett 7,8-8,3 l/100km volt, utána 7-7,5-öt mérek, de ez még csak két tank átlaga. Tojással a pedál alatt szerintem le lehet vinni ezt 6 l közelébe, a következő életemben talán kipróbálom..

Ha valaki megbízható autót keres, depláne olyat, amivel ha a helyzet úgy adja meg lehet mozdulni, nyugodt szívvel tudom ajánlani az Accordot.

Én szeretem, ha ez változna, majd updatelem a véleményt.:)

Hibalista

- Az első futóművet kellett felújítani, szilentek, trapézgömbfej/alsó talpas (ez kritikus!!), stabilizátor rudak és hasonló apróságok. (~150 ezer Ft) - Ezen kívül olajcsere.:) (~30 ezer Ft legfeljebb 10.000 km-enként) - Hamarosan érik egy első fék tárcsa + betét csere. (Ez olyan 70 ezer Ft lesz, plusz megint olajcsere)

Ide hordtam szervizbe

Biatorbágy Temesvári autószervíz.Végtelen korrektek, pontosak, gyorsak, nem dolgoznak horror áron. Ajánlom!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 468000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Toyota Corolla 1.6 1997 Következő autója? háromszor ennyiért sem tudom, mit tudnék választani helyette...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2002 (2002 - 2005)

További ítéletek (217 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)