Hondáék tudnak valamit ...
Szöveges ítélet
2008. január - vétel
2009. január
Nagy önfegyelemmel vártam egy évet, nehogy a kezdeti elfogódottság vezéreljen. Lelkesedésem azóta csak nőtt, hála Neked – HONDA.
Előző autómat már kilenc éve használtam nagy megelégedéssel, de - elsősorban a légkondi egyre égetőbb hiánya miatt - már hosszú ideje szerettem volna váltani. Semmi nem sürgetett, alaposan körbejártam a lehetőségeket. Egy, az átlagosnál sportosabb, családi szedánra gondoltam. Kipróbáltam a Honda mellett a Mazda, Toyota, Volvo és a BMW különböző típusait. Tudom, van még jó néhány gyártó rajtuk kívül is, de a megbízhatóság nálam sok más paramétert megelőz.
Az Accord 30. születésnapjára kiadott Sport Special Edition a lehetőségek és az álmok teljes összhangját adta. Mindenek előtt japán szerelésű volt, és az évforduló – de lehet, hogy a kifutó széria miatt – számtalan extrával, alapáron. Gyerekbetegségek kizárva!
Éppen egy millióval került többe, mint az 1.8-as, egyébként jól felszerelt, de kevesebb extrával bíró és persze kisebb Civic, melynek ötajtós verziójában a hátuljával, négyajtós verziójában az elejével sehogy sem tudtam megbarátkozni. (Az ötajtós eleje a négyajtós hátuljával, sokkal jobb lett volna!)
Az Accord Sport SE viszont másfél - két és fél millióval verte (lefele, forintban) a hasonló felszereltségű versenytársait, így kihagyhatatlan ajánlat volt. (A Mazda 6 nekem sajnos továbbra is Ford Mondeo klón maradt és nem nyerte meg a tetszésemet, a Toyota Avensis előkelősége minden sportosságot nélkülözött, Volvo S40 felszereltsége okozott csalódást, a BMW 320 pedig – ma már nem is annyira extra – extráinak árával „szállt el”.)
A benzines Accordot választottam. Egyszerűbb felépítésű, és tetszik a széles fordulatszám-tartomány is. A pörgős motor amúgy sokkal sportosabbnak hat. A kétliteres, 155 LE-s motor vezérlését úgy hangolták át, hogy 9.0 mp alatt viszi álló helyzetből 100 km/órára a kocsit. A dieselesek oly sokat emlegetett nyomatéka csak az egyik oldal, mert a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos. (A dieselmotor magasabb ára pedig – számításaim szerint – kb. 80-100 ezer km körül térül meg a kisebb fogyasztásban.)
Fogyasztásom éves átlagban 8,3 l/100 km volt, 18 500 km lefutása során. Ha a fordulatszámot 2500/perc alatt tartanám, 7 l/100km alá is vihető a fogyasztás (cw érték 0,26). Ez egy öreguras poroszkálásnak felel meg. Határozott gázfröccsök (és erőteljes fékezések) mellett könnyen 9 l/100 km fölé vihető a fogyasztás (mert ugye legalább 1350 kg-ot kell mozgatni), de ezzel exponenciálisan emelkedik az adrenalin-szint is.
Előző Hondám (Civic 1.4) mindig egy pöccenésre indult. Az Accord-nál – talán az összetettebb elektronika miatt – két pöccenés, két főtengelyfordulat kell. Csak kettő. (Nincs „Start” gomb, hála a jó égnek.) És ezzel kezdődik a varázslat…
A kocsi kezelése egy álom. Finoman, pontosan kezelhető minden. Szinte érzéssel, majdnem gondolattal. A kuplung, akár egy mézesbödönbe lépnék. A fék finoman adagolható, de harap, ha kell, fáradhatatlanul. Az elektronikus gázpedál – ami (gondolom) a tempomat miatt ilyen – kis megszokást igényelt, mert erőteljes gyorsítás mellett a váltásoknál a kuplung benyomásakor tovább pörgette a motort. (Lassabban veszi el a gázt, mint ahogy azt a bowdeneseknél megszoktam.) Pár hét kellett, hogy átálljak rá. A sebességváltó precíz, pontos, határozott, az arányok nagyon jól eltaláltak. A bőrkormány finom fogású, a rajta lévő kezelőgombok gyorsan megszerethetők.
Amit legnehezebb volt megszokni, az a sebességérzet. Az autó belül nagyon csendes, a rugózás kiváló, a kilométeróra meg rendre másfélszer annyit mutatott, mint eleinte saccoltam.
A nyolc hangszóróval szerelt prémium audió rendszer kiváló, élmény hallgatni. Egy (utólagosan) iPOD kábellel kiegészített lehetőséggel a hat CD-s lejátszó gyakorlatilag korlátlanul bővíthető.
Az eső-érzékelős ablaktörlő valóban nagy segítség és a lapátok is profik rajta. A xenon fényszórók nekem sokkal erősebbeknek és így biztonságosabbaknak tűnnek, mint a régi izzók voltak. Automata magasságállítás rendben, nem villognak a szembejövők. Az első ködfényszóró is hatékony, de a mai szabályok miatt csak valóban extrém időjárási viszonyok között használható, szabályosan.
A tempomatot nagyon szeretem, gyakran használom. Néha azért is, hogy ne lépjem túl az előírt sebességlimitet, amiről nagyon könnyű megfeledkezni.
A kapott GPS Honda emblémás, de valójában egy Garmin nüvi 360-as. Egyszerű, praktikus, könnyen kezelhető. Érzékeny vevője hamar megtalálja a műholdakat. Nem tapadókorongos. Egy (lekapcsolható) kis állvánnyal rögzül a műszerfalhoz, ahonnan töltést is kap. Nincsenek kábelek. És ha akarom, hegymászáshoz is magammal vihetem. A térképfrissítés nem megoldott. Úgy tudom, máshol sem. Kedves Dealerek! Szép gesztus lenne, ha nem a GPS lenne a legamortizáltabb kütyü a kocsiban!
Hogy tetszik-e? Nekem nagyon. A fehér (bocsánat: Premium White Pearl, melyet csak az SE kapott) színtől eleinte ódzkodtam, de nagyon elegáns. Jól passzol a fekete belsőtérhez és a fekete félbőr ülésekhez. A sötétre krómozott hűtővel, a 17”-os alufelnivel és ugyanilyen kilincsekkel igazán egyedi.
Amikről nem beszéltem: fényszórómosó, sportrugók, elsötétedő belső visszapillantó tükör, színrefújt, sportos spoilerek (elöl-hátul-oldalt) és elektromosan behajtható oldaltükrök, kikapcsolható VSA (ABS, kipörgés- és kisodródásgátló), dual automata klíma, légzsák mindenütt.
u.i.
Fél éve megjelent az új Accord (VIII.). Felfújt karosszériája követi a divatot, mint a Mazda 6, vagy a Ford Mondeo. Lelkük rajta. Kipróbáltam. Összehasonlításképpen ugyanazt a benzines 2.0-ást is. A sportosság és a gazdaságosság tolókája kissé az utóbbi felé csúszott, az ára pedig 1 millióval felfelé.
Állítom, hogy egy éve az Accord Sport SE maga volt a „BEST BUY”, Legjobb Vétel.
2014. március
Már több, mint hat éve örülök akkori döntésemnek. Átléptem a 100 ezredik km-t, és továbbra is a legnagyobb megelégedéssel teszek meg minden utat vele. Évente egy hivatalos szervizre viszem 16-18 ezer km után, és másra nem volt szükség. Az átvétel óta ugyanúgy viselkedik, csendes, kezes, ha kell lobbanékony és harap. Éves átlagfogyasztása az első években 8,3 l/100 km volt (benzines), ami 8,2-re csökkent. Legutolsó két év 8,1 l/100 km volt. Az amortizáción kívül minden mást beleszámítva (benzin, szerviz, kötelező, casco, autópálya stb.) éves szinten 40,5 Ft-ba kerül egy km út. Olajfogyást nem ismerem, még sosem töltöttem utána. Csodálom a japán mérnököket és hálás lehetek az összeszerelés, valamint az anyagok minőségéért is. Hogy hat év után váltani kellene? Meg nem fordult a fejemben.
2020. január
Bizony 12 év telt el az átvétel óta. Egyre inkább úgy látom, hogy "életem legjobb választása" volt ez az Accord. Semmilyen paraméterében nem érzek változást. Fogyasztása most is 8,1 liter/100 km éves átlagban. Olajfogyás nincs, még sosem töltöttem utána, mert nem kellett. Összenőttünk.
Továbbra is élmény vele minden kilométer.
2022. november
Fogyasztása éves szinten továbbra is 8,1 l/100 km. Olajfogyasztás nincs. Olajcsere évente egyszer, közben nulla utántöltés.
Még két hónap és 15 éves lesz. El sem hiszem. Rajongásom töretlen. Remélem, hogy még sok közös és boldog kilométer vár ránk.
Európa nem tudja, mit vesztett az Accord "kivezetésével".
Hibalista
- Négy év után egy hátsó helyzetjelző lámpa izzója kiégett. Azóta sincs semmi, az aksi is még a gyári. - 8. évben akkumulátorcsere és ablaktörlő gumi csere. - 140 ezer km után első fékbetétek cseréje. - 10. évben rendszámtábla izzó csere. - 185 ezer km után hátsó fékbetétek cseréje. - És volt egy légzsák patron csere, Takata visszahívás miatt, a cég költségére. - 12. évben bal oldali (egyik) hátsó helyzetjelző izzó cseréje. - 13. évben újabb akkumulátor csere (hirtelen adta meg magát, reggel még mentem 100 km, délután már semmi delej?!), jobb oldali első gömbcsukló csere (kiváló útszélek az árok felé), hátsó féktárcsa és betétek cseréje (keveset használtam, összeette a rozsda). Első helyzetjelző izzók cseréje (a bal oldali kiégett, csere után erősebben világított, kicseréltem a jobb oldalit is). - 16"-os téli acélfelnik gyári Honda könnyűfém felnikre cserélve rozsdásodás miatt. - 14. év Kuplungcsere. Én nem éreztem változást (a kuplung sosem csúszott meg), de a csere után egyértelművé vált, hogy mennyivel lágyabb és kezelhetőbb az új. - - Nem hiba, csak ide írom: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyacsere stb. a gyári előírás szerinti periódusban. - A harmadik garnitúra nyári és a második garnitúra téli gumi fut rajta (2022. nov.)
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick, Győr
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
nem volt
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 227400 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.4i 4D | Következő autója? | japán szerelésű japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
