Accord Scenario
Szöveges ítélet
Üdv. Mindenkinek!
Az autó csak fél éve van nálam, mégis úgy érzem már most rászolgált, hogy megosszam a történetét.. a történetet, ami egy kicsit elfog kanyarogni az autótól az elején, de remélem mindenki jókedvvel fogja olvasni.
Kissé ugyan rögös volt az út, de ez ilyen, ha az ember nem csak egy "A-ból B-be" autót keres.
Szóval, mindenképpen öreg autót szerettem volna, egyszerűen imádom őket, van bennük egy olyan "feeling", amit egy új autó nem tud átadni.. ha lenne pénzem újra, akkor is állna egy öregebb Japán az udvaron, az tuti!
Ja, és persze legyen japán, lenyűgöz a technikájuk.. és abból is legyen Honda, mert gyerekkoromban maradandó emlékeket hagyott bennem..
Így hát vettem egy Fordot!
Megmagyarázom.. oka a türelmetlenségem, és tél is volt, lett munkahelyem is, ahová menet lefagytak a tökeim a bicajon, vagy elvert az eső/hó, így kellett egy kocsi. A Honda álom maradt, de nem sokáig..
Pizzafutár fizetésemből már a Ford miatt is büszke voltam, hogy igen, nem rég még csak álmodtam, hogy egyáltalán lesz kocsim, erre tessék.. egyébként egy Escort volt, 96-os tűzpiros gigatuning kombi! 200e forintért vettem egy Román csávótól, a felesége szerencsére Magyar volt, mert a srác nem igen beszélte e nyelvet.
Jókat mentünk vele, az élményt elősegítette, hogy a hátsó lengéscsillapítói a nullával voltak egyenlőek, így jogosan lehetett rá a hajó kifejezést mondani a kilengései miatt.
De valami nem hagyott nyugodni.. 18 évesen egy kombival járjak, mikor a korombeliek a Fordnál sokkal dögösebb kocsikat hajtanak ?..és amúgy is egy Honda minden vágyam.
Szóval, miután nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy Hondám is lehet, sikeresen eladtam az Escortot, kapcsolatunk 3 hónapig tartott.
Ekkor ismét gyűjtögetésbe kezdtem, és már éreztem a seggem alatt a Prelude-öt, mert hát ugye azt szerettem volna.. csak szerettem volna.
Ugyanis értelmes darab az árkeretemben nem volt, a szebbekért meg ugye tudjuk nagyobb pénzeket kérnek. Joggal persze.
Egy napon aztán megpillantottam egy pirosat 250e forintért.. leírás szerint hibátlan ugye.
Aggasztott nem kicsit az ára, de úgy éreztem akár ez lehet az! Egy álom fog beteljesülni.
Na indulás, csak 380 km oda-vissza.. Édesapámmal indultunk neki, akinek annó 2 darab is volt belőle, meg egy Anyunak, innen az imádat.
"Remélem jó lesz, remélem jó lesz.."
Hát baszottul nem.. sírni tudtam volna, mikor összeállt bennem a kép, hogy mennyire le van pusztítva az autó.. semmije sem volt jó, de tényleg, csoda, hogy ment.. az eleje össze volt tákolva, amit persze a kereskedő megmagyarázott, ugyanis szerinte a bal elején lévő kis műanyag azért áll 10 cm-re ki a kocsiból, meg azért van az autónak még az A oszlopa is megferdülve, "Mert Angel Eyes lámpa van benne, az eredetivel jó lesz!"
Aha, értem.. képeken ez nem látszott, mert konkrétan nem volt bal előröl kép róla..
És miért nincs benne olaj ? És miért vannak lyukak a kocsin ? És miért akar a motor minden beindításnál felrobbanni ?
És legfőképp persze, MI A FA**ÉRT MONDTAD, HOGY JÓ ÁLLAPOTÚ AZ AUTÓ ?!
Irány haza, lemondok a Prelude-ös álmokról.. komolyan nem is mertem volna még egyet megnézni, mert a szívem szakadna meg, ha még egyszer ilyen állapotban látnék egy ilyen különleges autót.
De akkor mi legyen ? Honda kell akkor is!
A Civic-ek is tetszettek, viszont volt egy félbeszakíthatatlan érzésem, hogy azzal nem fognak komolyan venni a "boyracer"-ek miatt, nagyon sok is van belőle és amúgy is a nagyobb kocsikat szeretem.
Hát akkor.. coupe forma kell, ha ez megvan, nem baj a 4 ajtó sem.. sőt, tetszenek a szedánok, de ugye Preludeeeeee!
Accord ? Accord, ez miért nem jutott eszembe ?!
5. Genes, szerintem gyönyörű autó, nagyon jó áron, remélhetőleg megkíméltebb állapotban, mint a Prelude-ök.. A keretemen belül volt 4-5 eladó, azonban egyet azonnal kiszúrtam.. fekete volt, alufelnis, képeken gyönyörű állapotban (nana!)
Felhív.. kereskedő, minden okésnak tűnik, másnap indulás, ismét 320-30 km.. ha ez sem lesz jó, komolyan addig nem jövök haza, amíg nem találok valamit.. persze tartalékba raktam el egy másik Accordot, de az 96 előtti, és bordó.. a fekete facelift-es 97-es, egy halom extrával.
Megérkeztünk.. bemegyünk a kereskedésbe, kocsik vannak mindenütt, viszont Honda sehol.. keresés, keresés.. ott van leghátul!
Ott lapult.. iszonyat szép volt, szerelem azonban nem volt első látásra, azt ellopta a Prelude.
Viszont minél tovább néztem annál szebb és szebb volt, tényleg mint egy lopakodó, aztán a srác hozta a 4 db (!!) gyári kulcsát 3 darab távirányítóval és egy gyári kód bilétával.
Beült, és a tipikus régi Honda önindító hang után azonnal ment is a motorja. |Néha már csak az önindító hangjára felkapják a fejüket az emberek|
Ekkora elment intézni valamit, mi körbenéztük a kocsit, és a hátsó sárvédő íveken található apró rozsdapöttyökön és felületi apró karcokon kívül nem találtunk hibát.
Mikor beleültem az valami hihetetlen volt. Egyszerre elegáns és sportos, az illat benne igazi Honda illat (Apu és Anyu is ezt mondta egyből ex-Honda tulajként, mikor beleültek) az ülés fejedelmien kényelmes volt, a pozíciója alapjában véve viszont sportos, mert mélyen ül az ember, a műszerfal igényes anyagokkal van borítva, és persze nem kicsi belül sem.
Próbamenet: Első feltűnő dolog a kemény kuplung. Szokatlanul kemény. Második, hogy ez nem 1.4, 1.6 alulról is kellemesen nyomatékos, odalépni azonban nem tudtam BP belvárosában, hatalmas forgalom volt.
Harmadik dolog, hogy a futóműve hibátlan.. egyenesfutása tökéletes, nem kopog-kattog semmi, az úthibákat kivasalja a multi-link felfüggesztés. (Elöl-hátul ez van benne)
Negyedik dolog, hogy halk.. a motorját alapjáraton szinte nem is hallani.
Olajcserét akkor kapott, mint a karamell olyan volt benne.
Már most imádom, elvisszük.. srác odaad mindent, kivéve a törzskönyvet, mert hogy az nincs.. mi az, hogy nincs ? "Nekünk azt le kell adni"
Jó lett volna, ha azt is közli ezzel egyetemben, hogy az új szabályok miatt ki kell vonniuk a forgalomból a kocsikat, tehát ne közlekedjek vele igazából sehova.. Ennek nemtudatában 400-500 km mentem vele az átíratásig, ahol aztán közölte az intéző srác, hogy az autóm nincs forgalomban.. kicsit levert a víz. De nem lett komplikáció, átírattam, biztosíttattam, és kész is.. illetve nem, mert a kereskedők hanyagsága miatt kihagytam, hogy Pesten dugóba keveredtünk hazafelé, ahol esküszöm, mintha úgy láttam volna, hogy a vízhőfok-mutatója fel le megy.. aztán egyre feljebb, amikor is beleért a piros zónába.. baj van, stop!
Felforrt a víz ugyebár.. na de mitől ?! Ha hengerfejes a kocsi, most belelövöm magam a Dunába.. a próbakör alkalmával ugye nem melegedett addig fel a motor, hogy ezt észrevegyem.
Autópályán haza, 130-as tempónál, klíma bekapcsolva, hogy ventilátorja plusz hűtést adjon. Többször megálltunk útközben, ellenőrzés céljából, de szépen hazavitt, csak lassabb tempónál kezdett emelkedni a hőfok.
Másnap szerelő, valószínű termosztát.. remélem!
Termosztát kicserélve, és minden rendben! Nagy a boldogság, végre bármennyit mehettem vele..
Na most konkrétan az autóról, mert ha ezt valaki végigolvassa már így is kijár neki a tisztelet!
Szóval.. szeretik a típusra mondani, hogy nem igazi Japán.. pedig de, az alkatrészek nem kis részén is szerepel a Made in Japán jelzés, plusz a kortárs Prelude, USA Accord nem egy alkatrészét hordozza magában..
Japánok tervezték, Angolok rakták össze.. az Audikat Győrben rakják össze, mégsem mondja rájuk senki, hogy Magyar autók..
A motorja: F20Z1, SOHC, 1997 ccm, 4 henger, 16 szelep, 131 Le, 175 Nm.
Ezen kívül gyártották szintén 2.0 motorral 115 Le változatban, valamint egy 2.2 16V SOHC V-TEC 150 Le-val.
Aztán persze volt egy turbó dízel 2.0 105 Le amelyet a Rover tervezett.
Váltó: Szépen kattan a helyére minden fokozat, a hátramenet szokott néha-néha kicsit nehezebben becsusszanni.
Mutató szerint 110-nél pörög 3.000-et 5.-ben, de ami durva, hogy 5.-ben 35-el is tudok menni, úgy hogy nem is erőlködik.. ilyenkor is 1000 körül forog, furcsa még mindig.
Fékek: Azt mondják a Hondákban gyengék a fékek, nem vezettem nagyon más Honda típust, de nekem ami ebben van megfelel.. 4 normál méretű tárcsa, eddig mindig rendesen megállított.
Futómű: Elől-hátul Multi-link, nagyon jól tűri a magyar utakat.. szinte mindent kivasal, bár most a 17-es felnikkel már jobban megérzem a dolgokat. Emelőre feltéve, mikor leereszkednek a kerekek érdemes megnézni a szerkezetet, már látványra sem mindennapi!
Karosszéria: A kocsi maga gyönyörű (szerintem) az elemek viszont sajnos könnyen horpadnak, néhol az elején egy nagyobb kavics felverődésének nyoma meglátszik.
Belső: Jelen pillanatban már bőrülések vannak benne, a gyári ülések rövidtávon nagyon kényelmesek, hosszútávon viszont nekem érzi a derekam, a középkonzol a döntöttsége miatt sportos, a faberakás viszont elegánssá teszi, a műszerfalon kellemes szivacs réteg van műbőr kárpitozással, szerintem nagyon igényes, nem nyekereg sehol, nagyon egyben van, viszont egy dolgot nem értek.. öregebb Swiftekben világítanak a tüskék a műszereknél.. ennek nincs külön megvilágítása, így ha kiég a két kis felső led, akkor este nem látni a tüskéket, hogy pl. mennyivel is megyek.. a számlap világít, a tüskék nem.. furcsa, mert a Prelude-ben, ami az Accordnál öregebb is van.
Hátsóülések.. ez nem a coupe-s kínzó szekció, bár itt sem túl nagy a hely, 4 személlyel hosszabb utak sem vészesek.
Többen is megemlítették már, hogy nagyon alacsony az autó, és valóban.. beszálláskor egész sportos mély üléspozíció fogad elől-hátul.
Alkatrész: Erre még nem volt szükség, egy termosztát kivételével, de a helyi autósboltban a polcról vették le.. aztán utánanéztem a többi cuccnak, és az Unixnál, Bárdinál a legtöbb alkatrészt betudják szerezni, maximum várni kell rá valamennyit.
Fogyasztás: Főként városban használom, de nem állatkodásra, így 8-9 literrel eljárok, viszont jobban odalépve gyorsulgatások közepette 12-13 litert is megeszik. Persze itt már hajtva van rendesen.
Hosszútávon biztosan 7-7,5 litert eszik, 100-130-as tempóval, néha egy kis városon áthaladással, nyáron lemértem.
Felszereltsége: CE-8-as, "emmár" a face-liftes változat, más az eleje, piros a hátsó index-csík a lámpában és számtalan extrát kapott az elsőhöz képest. Az autóban az összes gyári extra működik: tempomat, elektromos fűthető tükrök, napfénytető 2 módon állítható,
ABS, lámpa magasságállítás 4 fokozatban, 4 elektromos ablak (bezáráskor automatikusan felhúzódnak az ablakok, behúzódik a tetőablak!), lámpamosó, klíma, Nertz hangfalak elől-hátul (pont jól szól, nem kell semmilyen mélyláda meg egyéb hülyeség)
15 colos Borbet alufelnik, nyári gumikkal, a bal első gumi viszont szálszakadásos, kultúrállt spoiler az amúgy is szép seggén,
egy kipufogóvég.. egy kipufogóvég, aminek a szája az égre néz, így tehát boldogan esik bele eső, hó, falevél, ne adj Isten vizelet.. és ez mivel jár ? Hogy megáll benn a dob alján a víz.. és ez mivel jár ? Hogy nyáron 40 fokban gőzöl!! De mint az állat, és elég kellemetlen.. szóval meg lett fúrva kicsit, amíg teljes új rendszer nem lesz alatta, és persze ez nem az autó hibája.
Aztán van benne szervokormány, az utasoldali ülésen lehet deréktámaszt valamint magasságot állítani.
Gondoltam egy kicsit csinosítok rajta, úgyhogy kapott 17 colos Alutec felniket zsír új Barum Bravurius 2 gumikkal, 16 új csavart, és új központosító gyűrűket: 93.500.-
Kapott továbbá egy ProRacing direktszűrőt (eredetileg Cold Air Intake), de ahhoz meg kéne fúrni szegényt, azt meg egyenlőre nem akarom, sőt.. ez 24.000.- volt postaköltséggel.
Az első hűtőmaszk króm színről feketére lett lefújva, így dögösebb.
Aztán nemrégiben egy mostohatestvéréből (Rover 620 Turbo)-ból vettem egy komplett bőrbelsőt. Szürkét! Iszonyat jól néz ki a kocsiban, nagyon kényelmes, és van benne fűtés is!
Azonban rendesen megszopatott.. ugyanis a Rovert, amiből a belső volt összetörték, és az ismert volt, hogy a vezető oldali ülést nem lehet állítani.. a döntést. Gondoltam majd megcsinálom, egyszerű tekerős szerkezet. Persze az, csak ez ripityára volt hajolva, a fogaskerekek elvoltak törve, így hát nem volt más választásom a komplett szivacs-bőrt leszedtem, és átraktam a gyári keretre. Utána a program az egész átmosása, fertőtlenítése, és ápolása volt. Most már pöpec! Ez a mutatvány egyébként 45.000 forint volt + 10 a benzinköltség, használt persze, viszont szép állapotban vannak, és az összehatáson hatalmasat dob!
Egyébként megszokták dicsérni szépségét, Anya összeakart verni, mikor meglátta, hogy pár változtatást csináltam rajta, mert szerinte az úgy tökéletes ahogy van, (egyébként neki is Prelude-ja volt fiatal korában!)
Nem egy megszokott autó, alig látni belőle, éppen ezért jó páran méregetik, és nem tudják eldönteni, vajon milyen autó is lehet.. szóval mondhatni egyedi a maga nemében.
Csajsziknak bejövős, a hátsó ülés mesélhetne pár dolgot, de inkább nem részletezném, viszont még mindig úgy gondolom aki kocsi nélkül nem tud csajozni, az velem sem fog.. szóval azokban a pillanatokban az Accord a ráadás, végül is nem ő végzi a "piszkos" munkát, nem de ? De összességében tetszik nekik.
A Cold Air rendszer hangját egytől-egyig dicsérték.. igen, a lányok is! Azért egy 2 liternek már van szívóhangja rendesen.
Volt, hogy a McDrive-ban reggel 5-kor két idősebb fazon kérte, hogy pörgessem nekik, meg beszéljek róla, na meg nem egyszer volt, hogy Apu ismerősei kérdezték, hogy az a gyönyörű Accord az övé-e ?
Ja, majdnem elfelejtettem! Az autóhoz megvan a gyári bőrtokja a szervizkönyvvel, és magyar(!), angol nyelvű kézikönyve.. a szervizkönyve szerint 150.000 km-ig egy tulajdonosa volt, (215.470-el vettem) aki történetesen nő volt, és újan, 1997. Április 07.-én vette az autót a Goldcar Honda Szabónál, és 150.000 km-ig szinte kilométerre pontosan 10.000 km-ként szervizeltette, lehet ha ő nem lenne, már nagyon leélték volna szegényt..
Egyébként a kézikönyvben szinte minden benne van, még az is, hogy a benzinszint mutató mindig mutatja az aktuális mennyiséget, és tankolás után lassan megy fel.
Kicsit a teljesítményről.. nem száguldozásra lett kitalálva, és persze egy 17 éves autóról beszélünk, de attól még lehet vele, 1-2-ben viszonylag nagyot tol, mire kiforgatjuk 2.-ban már 90-el megyünk, utána már nem az igazi, mivel egy majd 1.4 tonnás autóról beszélünk, de ehhez képest nagyon megtud indulni, élvezetes bárhogy is menni vele, élmény autó, még ha szedán is, és még ha egy sportos családi autónak is szánta a Honda! Semmi elektronika, tiszta élvezet. Illetve.. ABS, ami szerencsére működőképes, többi társával ellentétben. Ez típushiba.
Végsebességet még nem teszteltem, 180-al mentem legtöbbet vele, de onnan még bőven menne, gyári adat 200, de videóban láttam már 225-öt menni. Majd egyszer kipróbálom.
A negatívumok:
Tudjuk jól ugye, hogy a hátsó sárvédő-ív rozsdásodás alapgatya, rám is vár egy küzdelem vele kapcsolatban hamarosan.
A kormánya kissé zavaros fékezéskor, majd egy kormányösszekötő/futómű ellenőrzés lesz.
Az ablakemelő sínben lévő műanyag csúszka képes megadni magát.
A kuplungja igen kemény, dugóban brutál tud lenni.
Lehet, hogy másoknál nincs ilyen probléma, de nálam a kézifék alatti műanyag darab, amin az ablakemelő kapcsolók vannak, recseg ropog.. néha nagyon. Főleg melegben, majd megpróbálom szigetelni valami úton-módon.
A bal ablak-spriccnije igen gyengén nyomatja a folyadékot, hiába pucoltam ki.. nem tudom mi lehet a baj.
Mint írtam korábban, a műszeregység tüskéi nem kaptak külön megvilágítást, ez zavar egy kicsit.
Szóval összességében ajánlom ezt az autót minden korosztálynak, viszont egyet kérek: ha vesznek egyet vigyázzanak rá, igyekezzenek jó állapotban tartani!
Már így sincs túl sok, a mi városunkban az enyém az egyetlen, és nem kicsi hely!
Sokat gondolkozom azon, hogy eladom és végre megveszem azt az autót, amire már gyerek korom óta vágyom, de félek eladni.. mi van, ha csalódok a következő autóban ? És vajon találnék-e ugyanilyent ? Biztosan nem.. én úgy kezelem akár egy embert, egy társat.. mint minden emberből, belőle is csak egy van.. Ő más, mint a többi.
Frissítés: 2014.09.28
Tegnap este negyed 11 körül mentem ki a vasútállomásra, amikor is a vasúti autókihajtóból, ami kicsit ferdén jön ki a főútra, egy Opel Astra jött velem szembe..
Amúgy sem mentem gyorsan, maximum 40-el, de mikor megláttam, hogy jön szemben még jobban lelassítottam, elkezdtem dudálni, villogni, hogy mi a f*szom van, de csak jött.. először azt hittem valami helyi hülyegyerek vagánykodik, de az legalább letakarodik a saját sávjába, ha elvégezte a pénisznövelést, ez meg csak jött, mint aki Angliában érzi magát.. elkaptam a kormányt jobbra, majdnem nekimentem a szalagkorlátnak de még úgy is meghúzta a Honda hátulját.. ekkor egy határozottat kiüvöltve megállt az Opel, (mert egyébként szerintem tovább akart hajtani) és kiszállt belőle egy kb. 70-75 éves öregember, aki körül-belül semmit nem látott.. amikor is megkérdeztem tőle, hogy jóember maga mit csinál, hol megy ?! Ő erre felháborodva közelített, miközben azt mondogatta, hogy én rossz helyen megyek és ráhúztam a kormányt, én mit vagyok felháborodva ?
Itt egy kicsit elpattant az agyam, és azt hittem, hogy lebaszok neki egyet, de azért mégis egy öregemberről van szó, plusz akkor én szívok ugye.. közben az egyik barátom, akiért mentem volna a vasútra odaért és mutattam neki, hogy mit csinált ez az elmebeteg, addig az emberünk elhajtott! Félre ne értsétek, tisztelem az öregkort, de azért van egy határ.. hogy vezethet még egy olyan ember, aki konkrétan szerintem nem is lát semmit ?! Ha nem rántom el a kormányt, akkor telibe kapja a kocsim elejét.. utána meg felháborodik meg elhajt.. Jó, hogy nem egy bicajos ment ott, akkor átmegy rajta ?!
A rendszámát még az elején felírtam, amikor is elakart hajtani, és kihívtuk a rendőröket.
A kár annyi lett, hogy kicsit megnyomta a lököst, meg meghúzta az egészet..
A rendőr felvette a jegyzőkönyvet, elmondtam a rendszámot, és meglátogatta az öreget elvileg.
Frissítés: 2015.01.21
Az "Aki"-val immár 6500 km-nél járok, valamint 9 és fél hónapnál.. és továbbra is hozza amit kell. Kapott téli gumikat, új Skunk 2 váltógombot, és kristály oldalindex-et, így azért mutatósabb lett. A kilométer egységnél kicseréltem a két ledet, ami kiégett és végre este is látom mennyivel is megyek. Már nem is hiányolom azokat a világító tüskéket.. így még talán jobb is, mert plusz fényt ad.
Hibalista
- Termosztát nem nyitott, így vettem: 6.000.- + szereléssel összesen: 8.000.- - Utasoldali ablakemelő sín csúszkája elkopott, így kiesett a helyéről, vele együtt az üveg is minden lehúzásnál, kb. 1 óra szereléssel orvosoltam, 3 hónapig jó volt, most ismét kicsúszott. - Nagyjából az összes izzót kicseréltem, már öregek voltak, így menniük kellett. - Kézifék nem áll a helyzet magaslatán.
Ide hordtam szervizbe
Ismerősnél egy alkalommal fél év alatt, termosztát csere miatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 215470 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort 1.6 Zetec | Következő autója? | Japán vagy Amerikai |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
