Gurulós fészek - libafos járgány
Szöveges ítélet
(A gyerekeim nevezték gurulós fészeknek illetve a színe miatt libafos járgánynak)
Világ életemben rühelltem az egyterűeket. A becsicskulás biztos jele, ha ilyenben ülök. Nem mintha szégyelleném családos mivoltomat, de akkor is annak beismerése, hogy oda a fiatalság. Három gyerekhez kerestem tágas autót, mert kombiból akárhogyan is próbáltam megoldani, nem ment. Mindig a hátsó középső ülés volt a probléma. Hát adtam egy esélyt a műfajnak, és nem bántam meg!
Ha már egyterű, akkor legyen a legsportosabbnak mondott. Így jutottam el az S-Max-ig. Egy faceliftes, enyhén törött példányt sikerült választani, de legalább a futásteljesítménye rendben volt. Legmagasabb felszereltség plusz memóriás bőrülés, navi, ..stb. Tetszett nagyon. Rengeteg hely, óriási csomagtartó, három teljesen egyforma ülés hátul. Gondtalanul telt el az a három év, amíg megvolt.
Megvételkor volt pár javítani való, mert az enyhe sérülést okosban javították, így persze nem foglalkoztak a szivárgó ablakmosó jeladóval, az eltört rögzítőfülekkel (menetfény, ködlámpa). El volt törve a tankoló fedelének a mechanikája (színkeveréshez valami barom leszedte, de eltörte). Ezek nem komoly tételek voltak, és utána semmi problémám nem is volt vele.
Téli kerék gyári lemezfelnin minőségi gumival, csavarokkal, dísztárcsával került 240e Ft-ba, ezt ki kellett pengetnem.
Az autó átmeneti facelift-es volt. Kívülről már új a kasztni, de belül pl a Convers+ kijelző és a navi a régi modellből származott. A motor is még EU4 volt, tehát nem volt benne részecskeszűrő. Ez egyrészt jó, mert állítólag van velük probléma, másrészt kis fordulaton nagyobb gázra azért enyhén füstölt, és ez engem zavart.
Maga a motor 140 Le, ami tkp mindenre elég. Ez így is van, autópályán, országúton nem kell visszakapcsolgatni, szépen halad. De városban eléggé mackósan mozog, a motor nem szeret 2500 fölé pörögni (kínzottdízel hang). Az autó által sugárzott sportos imídzsbe nem illik bele ez a teherautós jelleg. Mellesleg az országúti előzések sem annyira fölényesek, ha mindenki a fedélzeten van. Próbáltam az EU5-ös, francia dízelt, az mintha jobb lenne, mások szerint az enyém a jobb. Ki tudja?
A váltóval nekem nem volt semmi problémám. Az egyes talán túl rövid, de a többi fokozat jó elosztású. Hidegben a műanyag vezető elemek nyikorogtak.
Látszik, hogy mindent megtettek a lefulladásbiztos elindulásért. Egyrészt szoftveresen megemelik a fordulatot, amint kezdem felengedni a pedált. Másrészt a kuplung kissé csillapítottan emelkedik. Ez utóbbi tulajdonsága hőmérsékletfüggő, nagy hidegben egész érezni, hogy nem követi a talpat a pedál.
Amúgy a futómű tényleg egész jó, nem ráz és nem billeg. 128e km-nél még nem kellett semmit sem cserélni, ami nem rossz teljesítmény ezeken az utakon.
A másik által is említett zuhanyzásról csak annyit, hogy ez nekem sosem volt probléma. Itt olvastam, hogy ez ilyen, ezért a nyitáskor nem álltam oda. Valóban rossz konstrukció, de egyszer sem áztatott el. A beltérben a zongoralakk valóban extra kényes, csak pihe-puha ronggyal szabad tisztítani. Továbbá a kerek légbeömlők könnyen törnek, arra is vigyázni kell.
Vettem bele térképfrissítést legálisan, 27e Ft volt teljes Európa. Kicseréltem a Convers+ műszerfalat egy újabbra, az sokkal szebb és több mindent tud. Ehhez kellett programoztatni, meg a km számlálót is hozzá igazítattam. Mivel a régit sikerült eladnom, szinte ingyen volt a mutatvány, nagyon megérte.
A szélvédőre kétszer is kaptam kavicsot, törik mint a ropi. Szerencsére volt CASCO-m, így azért elviselhető volt a csere.
Egyszer volt olyan, hogy nem ment be a kulcs a zárba. Azt hittem, hogy el akarták lopni vagy valami szétesett benne. Kis matatás után valami a helyére ugrott, és azóta jó. Soha többet nem akadt, egy pillanatra sem. Ezt nem tudom megmagyarázni.
Nekem nagyon kellemes emlékem fűződik hozzá, jókat kirándultunk vele. 3 év után meguntam (ami nálam rekord) és márkát váltottam. Gondolkodtam egy új S-Max-on, de nem annyira tetszett, nagyon bátortalan az új típus, nem mertem beleugrani.
Most, hogy 1 hónapja már nincs meg, szinte hiányzik. Sok apróságot tudott, aminek a hiánya csak most tűnik fel.
Ez egy jó autó, vegyétek bátran. Látszik, hogy a Ford ebbe beleadott apait-anyait. Nincsenek benne hatalmas ergonómiai bakik, extra kiadásokra sem kell számítani.
Csak nagyon nehéz nem tekertet találni. Nepperek kedvence sajnos.
Hibalista
- Szélvédő csere kétszer. CASCO nélkül a márkaszervizben 400e körül, a Car-Glass-nál 200e körül lett volna. Mellesleg a márkaszerviz kifizettette a 10%-ot és a fél ÁFÁ-t, míg a Car-Glass nem kért semmit sem. - Hátsó betét 65e km-nél. Első betét és tárcsa 120e km-nél, kb 100e Ft volt márkaszervizben. Más semmi, csak a kötelezők. - Márkaszervizes olajcsere 15e km-enként, minden páros alkalomkor levegő + pollen, páratlankor gázolajszűrő cserével általában 60e Ft körüli összeg volt.
Ide hordtam szervizbe
Petrányi Kerepesi út. Mindent megoldottak, ami volt problémám, de mégsem éreztem azt, hogy a legjobb kezekben van az autó.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa 159 SW 1.9 JTD | Következő autója? | BMW F11 520DA |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
