A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2006-2014)

S-Max 2.0 TDCi Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

S-Maximális

Szöveges ítélet

Le kell cserélni az Avensist! Így indult a vezérhangya valahogy tavaly (2021) október környékén. A kocsival nem volt kimondottan gond, egyet leszámítva, a nem működő klímát. Ez egy 2006-os kombi 1.8 benzines Avensis volt. A pontos indok az volt, hogy a meglévő kislány mellé ikerpár fiúk fognak érkezni decemberben (2021) és szerintem ez a kocsi nem lesz elég. Oké, és mi legyen helyette? Valami benzines SUV kéne, az divatos, tetszik az asszonynak is, magas. A keret 3 milla. Hát ennyiért kb semmi nincs, amiben el is férnénk kényelmesen, és tetszik is. Oké, akkor legyen a SUV elődje az egyterű. Jó, de mi? Felmerült egy két ötlet: Mazda 5=olaj evő benzines, a diesel sem az igazi, VW Turan= kicsi, VW Sharan 2011 utáni, drága, az egyik céges autónk is ez, volt hozzá szerencsém, egész jó, de mint mondtam drága. A Franciák egyszerűen nem tetszenek. Mi van még? Galaxy… S-Max. Hmm. Először Galaxy-t néztem, de aztán rájöttem, hogy feleslegesen nagy, így az S-max-ok közt keresgéltem azon belül is 7 személyest.

Persze el kellett engednem a benzinest, napi 40-50 km-et megyek országúton, szóval nem gond a diesel sem. 2022 januárjában találtam is egyet, ott átnézettük egy független szervizben, volt egy kis olajfolyás a motor hátoldalánál, azt mondták szelepfedél tömítés lehet. Ezt leszámítva semmi para, gumik kukák, járt hozzá egy 17” gyári Ford alu felni is, szintén kuka, nyári gumikkal, mint utóbb kiderült. Szóval meg vettem az autót 3 millió 70 ezer forintért 2022 januárjában. 2011-es évjárat Titanium felszereltség, 7 személyes.
Aztán eredet vizsga, és az első szerviz a vásárlást követően kb 1.5 héttel. Le adtam az autót, összes folyadék, vezérlés és teljes átvizsgálás. Reggel 8-kor adtam a kulcsot a szerelő kezébe, 11-kor hívott. Nem azért mert készen voltak vele, hanem mert találtak valamit… valamiket. Olajos a blokk alja. Mondom, tudom, szelep fedél. Nem, nem az, mondja, ez máshonnan jön. Turbó vagy magas nyomású, de mivel minden olajos nem tudja meg mondani. Így az lett, hogy le cserélték a motor olajat az olaj szűrőt, pollen szűrőt és a gázolaj szűrőt. Utóbbinál izgultam, mert tudtam, hogy típus hiba a magas nyomású szivattyú halála, aminek egyik jele a szűrő házban megjelenő aranyszínű fém reszelék. Na, ez szerencsére nem volt, teljesen tiszta volt a ház. Igazából, az ő személyes véleménye az volt, hogy ezt a motort el pucolták valamennyire az eladás előtt, azért nem láthattuk ennyire olajosan. Abban egyeztünk meg, hogy menjek vele kb 2-3 ezer km-et és vigyem vissza, addigra esetleg ki jön még egy két hiba, és akkor újra nekiállnak. Úgy is le jár a műszaki 5. hóban 2 héttel előtte vigyem oda és neki esnek. Azóta volt motor mosás, és lokalizálva lett, valóban szelepfedél tömítés, meg az egyik turbó cső volt repedt. Ja meg volt egy féltengely gumiharang csere is. Természetesen a maradék szűrő és olajak is lelettek ekkor már cserélve, és a vezérlés is, illetve hosszbordás és feszítője is. Műszakit persze csont nélkül teljesítette, és nem, nem volt ismerős és nem volt lefizetve. Szeretem, ha rendben van a kocsim! Aztán kapott ugye még 4 új gumit is, nyárit, a téli már meg rendelve, mert most 2022-ben hetente emelkednek az árak.


További hiba, a csomagtér ajtó nem nyílása, vásárlást követő 3. héten elő is jött. Típus hiba, a kábel átvezetőnél el szakadnak a kábelek, zárlatot is csinálhat, illetve nem nyílik a csomagtér ajtó. Szerencsére tagja vagyok az S-Max Clubb Hungary-nak Facebook-on és azonnal kaptam segítséget. Leírták mit, hogyan csináljak. Rá szántunk egy szombat délelőttöt és jó is lett. Nem mondom, hogy nem szívás, de nem lehetetlen. Szóval mindenkinek ajánlom a klubbot, nagyon összetartó csapat, segítőkész mindenki és Maxi jó fej.


Szóval az autóval eltöltöttem eddig 4 hónapot, és kb 5000 km-et. Imádom. Tetszik a forma, ez persze relatív. Nekem mindig öröm, ha rá nézek, ez vicc egy ilyen egyterűnél, de akkor is. Nekem bejön.


Kényelmes praktikus, meglepően csendes. Még nem is említettem a motorja: 2.0 TDCi 6-os kézi váltóval, 140 ló 330Nm. Pont elég. Nem sok nem is kevés, a váltója egy Toyota után sem rossz. Rövid úton jár és pontos, picit talán akadósabb annál, de egész élvezhető. A futóműve Ford-os tehát elég kemény, viszont pontos, ugye egy platform a Mondeoval és a Volvo S80-al.


Aztán jött az első éles teszt, menni a vidéki rokonokhoz. Apa, anya, nagylány és az egy hónapos
ikerpár fiúk. Babakocsi, meg az ilyekor szokásos motyók, simán elnyelte. Azóta már mentünk pár helyre így, és eddig az a verdikt, hogy az öt személyes is elég lett volna. Mindegy így legalább sík a csomagtartó, enni meg nem kér a plusz két ülés, bár az 5 személyesekben nagyobb a szórás vásárláskor, de ezen már felesleges gondolkodni. Az asszony szereti, tetszik neki is, a kislány élvezi, mert hátul is magasan ül, a babák meg még nem nyilatkoznak, de jókat alszanak benne.


Szóval egyenlőre nagy a szerelem, remélem így is marad. Ha a kettőstömegű, vagy a befecskendező rendszer lehal (magasnyomású, porlasztó), ezzel számolni kell egy 10 éves dieselnél, amiben lassan 200 ezer van. Ráadásul utóbbi mint említettem típus hiba, szóval ha a szűrő házban arany színű cucc van érdemes felújítatni. Nekem eddig az említett karbantartások, a gumi, és pár sallanggal együtt kb 500 ezer forint ment az autóra.

Hibalista

- -Intercoller és fojtó szelep közti gumi cső ki repedt. Súgott a levegő, de ment egy 3-4 napig így, persze párszor vész üzembe rakta magát, mire meg jött az új cső. 25 ezer forintért kaptam is hozzá, elvileg gyári minőségűt, kb 3 óra és pár száz anyázás múlva ki is cseréltem. Ha még egyszer ki lyukad, kap valami "tuning" csövet. - - -Kormány holtjáték. El vittem szervizbe, mert éreztem, hogy a kormánynak van egy kb 2 centis holtjátéka és zavar. Át nézték a kocsit, arra jutottak, hogy a kormánymű fogasléce kopott, illetve a lengőkar szilentek lassan cserések lesznek, ezek összessége adja ki a problémát. Azt tanácsolták, hogy még várjunk vele, mert ez elég pici kottyanás, illetve kopás kb 50%-os a szilent is még ne cseréljünk. Szóval ez még várat magára, de meg csináltatom még idén! (Az autó irányíthatóságát és biztonságát nem befolyásolja) - - -Az eredeti írásomtól számítva pár hónappal megállt a szervó szivattyú. Műszerfal karácsonyfa stb. Márkaszervizbe vittem, mert a helyi szervizes nem ért rá. Kaptam egy 300 ezres ajánlatot, elfogadtam. Az előzetes alapján az országban nincs alkatrész csak németben, szóval kb egy hét mire meg jön, mondom oké. Másnap hívtak, hogy németben sincs csak az Angliai központban onnan kb 2 hét mire megjön, erre is azt mondtam oké. 3 hét és 2 nap, meg is jött. Kész lett 290 ezerbe fájt a javítás. Nem voltam boldog.

Ide hordtam szervizbe

Bosch Car Service Oroszlány (Spindler)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Ford Top Tatabánya

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 182000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Avensis Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)