Félek eladni
Szöveges ítélet
7 évesen vettük egy kereskedésben, mert az asszony beleszeretett. 147000-t mutatott az órája, amit én 300000-re saccoltam, mert olyan fényes a kormánya, mint a Nysa bakelitvolánja, meg az a tény, nogy elfelejtették lekaparni azt a matricát, mely tartalmazta a váltóolaj cseréjének tényét 265000 km-nél - egy év múlva leltem rá.... Kopogott a kormánymű amikor kipróbáltuk, azt a nepper cserélte.
Rögtön vezérműszíj cserével kezdtem, biztos ami ziher. Az autóban, nincs villanyablak, központi zár, de van 2 airbag, klíma meg ABS.
Megszivatott a gázolajszűrő rögtön a vétel után, mert a pumpa membránja elszakadt és elengedte a naftát, megoldás a golf II-es sima szűrője volt. Beszart az önindító akármilye, 12000,- Ft-ból megvolt. Nagyon gáz volt a lámpája, de ez megoldódott, amikor a kedvesem áttolt egy Carismát a másik sávba.
Lökhárító, maszk, lámpák, homloklemez, motorháztető, klímakondi és hűtőcsre fényezéssel 330000,-Ft - nem gáz szerintem.
Ez mind a vásárlást követő 6 hónapon belül történt azóta semmi gond sincs vele, semmi!
Komplett körbefékezésen esett át tavaly, márkás cuccokkal ( dob+pofák, tárcsa+betétek ) 46000,-Ft. Csak a jobb oldali szilenteket kellett 1x cserélni.
Motorja elég jól indul, szépen megy, az olajcserék közt nem venni észre olajfogyást. A fogyasztás 7 liter, de a kedvesem autója, naponta jár dolgozni vele + óvodába a gyerekért- total 8 km, így szine mindig hidegen jár és elkormolódik. Ilyenkor el szoktam vinni ( kéthavonta ) egy kis céges ügyintézésre. Pl. Mór Szeged úton max sebesség 150km/h, visszafele már 170-et is el szokta hagyni és ilyenkor nem fogyaszt 6,4-nél többet ( persze nem végig padlógáz ).
Rettenetesen kényelmes, nagyon csendes, szerintem az utat is jól fekszi, talán szerencsénk van vele, de csak megy és indul és megáll időben ( fontos!! ), szóval gondtalanul tengetjük vele a napokat. A vállalati Vectrámmal több baromség történt a két év alatt, mit a Mondeóval. 5 ajtós létére rettenetes nagy a csomagtartója.
Ismerőseim tulajdonában is sok újautó van, sokat panaszkodnak a hibákra ők is.
Lassan le kellene cserélni, mert igen öreg a lelkem, de nem merjük...
UPDATE:
Tegnap olajat cseréltem szűrővel, ehhez le szoktam venni az intercoolert, mert így egyszetűbb csavargatni a szűrőt. Miven nemrég vittek egy hasonló mondeóval ami nagy fordulaton is jól húzott, gondoltam megvizsgálom az EGR szelepet, meg a Wastegate válumos bigyóját, hogy jól működik-e, észrevettem valamit!!!!
Az én mondeóm 3200-tól nehezen forgott ki, de nem volt gáz különösebben.
Ellenőrizgetésem során, leszedtem a lefújó szelep ( wastegate ) húzókáját a membrános izéről és az beljebb ment, utána csak feszítve ment vissza rá... Hát ez nem oké, mert ez azt jelenti, hogy később fúj le - ergo nagyobb a nyomás. Ez működne is ha az üzemanyagot is hozzá állítják.
Interneten utánanéztem ( német Escort club fórumán találtam ) és tényleg van ilyen sufnituning. 6 fordulatot kitekertem az állítórúdon, míg rendesen nem csatlakozott a lefújó szelepre.
Láss csodát, van "turbóhang", hallani a lefújást és 4000-ig gond nélkül forog és húz. Alul mintha később indulna meg, bár ez lehet pszihológia is.
Hogy élhettem így 5 évig? Most már tényleg nagyon szeretem!!!!
Hibalista
- Üzemanyagszűrő pumpája
- Önindító
- Szilentek, csak jobb oldalt - sok a felfagyás az út szélén
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős csinálta a vezérműszíj és a görgők cseréjét, amúgy minden mást én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | a horror sztorik miatt, ha lehet újat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
