A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (1993-2000)

Mondeo ST200 Turnier - 2.5 V6 

Az ítélet értékelése
3,3(6 db)

ST200 for prezident

Szöveges ítélet

Amikor 2000-ben megjelent az ST200, gyakorlatilag egyből bele is szerettem. Nem mondom, hogy már akkor elhatároztam, hogy egyszer még lesz egy ilyenem, de valami már akkor motoszkált bennem. Aztán eltelt 10-12 év, és eljutottam odáig, hogy kéne már venni valami járgányt. Az eredeti cél az volt, hogy nagy, kényelmes, olcsón fenntartható, megbízható, jó állapotú kombit kéne venni. És persze lehetőleg az ára se legyen magas. Volt a terítéken pár típus (Xantia, Omega, Peugeot 406; mind kombi), aztán végül az összes szempont (plusz kinézet) alapján a Mondeo lett a befutó.
Na itt már előkerült az ST200 gondolata :) Két véglet között vaciláltam: vagy ST200 (csakis megkímélt állapotban), vagy 1.8 TD. Ez 2011 végén volt, akkor nem volt a piacon jó ST200, főleg olyan nem, ami a pénztárcámnak is megfelelt volna.
Megvettem egy vállalható dízelt, elvoltam vele másfél évig, addigra jött össze a nagyfelújításra a keret. A terv a következő volt: fullextrás donorautó, kerékívek és egyéb sérülések rendbetétele, motor és futómű felújítása amennyire szükséges.
Találtam is egy tökéletes donort, de mielőtt nekiálltam volna megvenni, még brahiból rákerestem az ST200-ra.. És megtaláltam :) "Kissé" ismerős volt a kép a hirdetésben, ugyanis ugyanott fotózták le az autót, ahol a dízelt is.. Már törzsvásárlóként tértem vissza az eladóhoz :) -Nem autókereskedés-
Gyönyörű állapotban volt az autó, sehol egy rohadás; törve nem volt, csak az első lökhárító kapott láthatóan pár koccanást. A hibalistánál felsoroltakon kívül nem is volt baja. Az egyetlen amit rendbe kell rakni, az a rángatás (még nem kaptam időpontot a diagnosztikához). Azt még rendbetéve lesz egy közel gyári állapotú ST200-am :)

Eddigi tapasztalatok
205 lóerő (még dadogva is) szinte bármire elég. Versenyezni nem akarok vele, de ha arról van szó, lehet tartani a tempót a legtöbb izmozós hülyegyerekkel. Viszont mindig van elég tartalék az előzésekhez, és még csak nem is kell szétpörgetni a motort a dinamikus autózáshoz.
Futómű? Gyári sportváltozat.. Ettől ne várjon senki se pihe-puha francia ringatózást :D Viszont én nem is mondanám rá, hogy kényelmetlen. Minden egyes úthibát közvetít, az igaz, de nem az a lélekkirázós fajta. Őszintén rá merem mondani, hogy tökéletes kompromisszum. Nem kényelmetlen, viszont hihetetlen jó úttartást biztosít. Kanyarban mintha nem is dőlne a kasztni, a 215-ös gumik is remekül végzik a dolgukat. A tapadással gond egy szál se, a kipörgésgátlónak eddig egyszer sem volt dolga.

Költségek
Nehogy azt higgyétek, hogy olyan sokba kerülne a fenntartása. A kötelező olcsóbb rá, mint a dízelesre volt; az alkatrészárak alig magasabbak a normál Mondeokhoz képest (már ami a motort és a futóművet érinti, a többi úgyis ugyanaz). Még a gumik se olyan drágák, huszonpárezerért lehet már jófajta 215/45 R17-es papucsokat venni.
Apropó gumik: köpködni szokták, hogy hő de nagyon peres, nem való magyar utakra, stb. Ehhez képest pl. az előző Renault Twingora 155/65 R14-es gumikat raktak gyárilag, annak összesen ha 5 mm-rel nagyobb a peremmagassága ehhez képest (kevesebb mint 5% differencia). Simán jó ez :)
A Fordok híres megbízhatatlanságát én csak kacsának tartom. A kopó/fogyó alkatrészeket időben cserélve szinte a világ végéig el lehet menni velük - az MKII-es Mondeokkal legalábbis.
A fogyasztására nekem nincs panaszom. 2,5 liter, 6 henger, 205 ló.. Ehhez képest 9 liter plusz-mínusz 1-2 deci 100 km-enként, 20-25%-ban városban használva, hát hol rossz ez? :D Ha egy sima 1,6-os benzinessel hasonló dinamikát akarnék elérni, az se enne kevesebbet. Sőt..
Egy dízelhez képest persze 2,5-3 literrel eszik ez többet, de egy ST200-as Mondeo nem arról szól, hogy a lehető legolcsóbban eljussunk A-ból B-be.

(Update 13.11.03: Mostanában sokat jártam autópályán, a maradék szinte csak városi forgalom, így az eddigi átlagfogyasztás 9,6 liter)

Egyéb sallangok
Erősen szubjektív dolog, de a legjobb formájú autókat a 90-es évek második felében alkották. Az ST200 masszívan ez a kategória. Nem unalmasak a formák, viszont nincs is sehol egy értelmezhetetlen él, vagy domborulat. Úgy szép az egész kívül-belül, ahogy van. Ráadásul egy szinte makulátlan, Imperial blue színben pompázó kombi ST, az azért mindig mosolyt csal az ember arcára :)
A felszereltségre szintén nem lehet panasz, félbőr Recaro ülések, bőrözött ajtópanelek, 4 légzsák, 4 villanyablak, auto klíma, kipörgésgátló, ABS, sportfutómű; valamint az apró, de annál hatásosabb pluszok: 6-lemezes CD-tár, lábtérvilágítás, szolídan kék számlapos műszerek ST200 logóval, küszöblécek (szintén ST200 logóval), ...
Nem bántam még meg, hogy megvettem, és azt hiszem soha nem is fogom. És bármi történjék is, ezt az autót már nem is fogom eladni. Soha :)

u.i.:
Valaki írta, hogy nem lehet ezzel az autóval lassan közlekedni. Én abszolút cáfolom. Lehet :) Bármilyen autóval lehet állat módon, és normálisan is közlekedni. Csak annyi a lényeg, hogy semmi szükség mindig padlóig nyomni a gázpedált.
Szintén kifogásolt dolog volt, hogy nem lehet elzárni a szellőzőventit. Na az a helyzet, hogy el lehet azt. Mondeoéknál (és valszeg más Fordokban is) úgy megy az, hogy a befújás irányát kell parkolóállásba tekerni (egy teli kerek piktogrammal jelölve), akkor kikapcsol a szellőzőrendszer.

Hibalista

- Megvétel utáni rendberakás: - bal hátsó ajtó zárszerkezet, kesztyűtartó, antenna, rádió hangerőpotija, fényszóró magasságállító modulok - ezek mind bontottan összesen 20ezerből megoldva - Bal első ülésen két helyen felhasadt a varrás, házilag megvarrva. Ülések sínjei picit szorultak, egy adag WD40-nel ez is rendbe lett téve.. úgy ahogy. Bár a tipikus Ford baromság ez is, az ülések sínjei egy műanyag lapon csúsznak. Új állapotában marha jól működik, de ha eltörik (és eltörik), akkor az ülés nekiáll lötyögni, állítani viszont annál nehezebb. - A motorban van javítanivaló, terhelésen kihagy pár henger. Ezt nemsokára egy komplett motordiagnosztika után rendberakom, akkor jönni fog update (lásd lejjebb). - Az ülésmagasság állító motorhoz kell szerezni egy új fogaskereket, gyárilag műanyag darab van benne. Ez egy idő után menthetetlenül ledarálódik. - - Update (13.11.03): - Télire beszereztem gyári 16"-os alufelniket. Nem akartam acélfelnikkel elrontani a kinézetet, kisebb meg nem jöhetett szóba, tavasszal felrakok nagyobb fékeket (a gyári az egy vicc), azokra meg nem fog 16-osnál kisebb kerék felmenni. - Házilag cserélve lett a hűtővíz tartálya, repedt volt az egyik visszafolyócső, szivárgott (bontott tökéletes állapotú cseredarab, 3000 Ft). - A rángatást végülis megoldotta a gyújtókábelek cseréje. Na azóta már van dolga a kipörgésgátlónak is :) - A beltérrel kell kezdenem valamit, a kemény futómű egy idő után szétrázza az egészet, pár helyről nyiszorognak a burkolatok szépen. - Kopó-fogyó alkatrészek tekintetében motortartó bak, illetve pár szilent cseréje lesz lassan időszerű. - Plusz a szokásos Mondeo bajok: a zárhelyzet jeladókat fel kell újítani, ill. az ablakok alján a vízlehúzók merevítő fémbetétjét kell cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Otthon: az apróbb javításokat, ill. bontott alkatrészek beépítését saját kezűleg csináltam. Az előző autóm is egy Mondeo volt, a kellő típusismeret így megvan. A komolyabb műveleteket hagyom csak meg a profiknak :)

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Novoth TibiNe várja tőle senki, hogy az összes autótípus a kisujjában van az utolsó csavarig; ilyen Mondeo talán még nem is járt nála. Nem is ez a lényeg; volt elektronikusan baja a járgánynak; megmért rajta ezt azt, kijött eredménynek, hogy a gyújtókábeleket kell cserélni, mással igaziból nincs baj. Lehet picit rangján aluli volt ez a feladat, ilyen apróságokkal nem szokás hozzá fordulni.. Én viszont nem ismerek senkit, aki ezt a típust ismerné eléggé, hát választottam inkább a megbízható szakértelmet.Nem övé a legolcsóbb szerviz, de ez nem is véletlen.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Mondeo Turnier 1.8 TD Következő autója? Mercedes 190D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 1993

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)