Ócskák királya. Hozzáállás kérdése. :)
Szöveges ítélet
Borzasztó, de meg lehet szokni. :D Viccnek kell felfogni.
Iszonyat: kicsi a beltér, ócska anyagokból. Legalább nem ereszti el magát. Minden ugyanott van, ahol akkor volt, mikor átvettük. (új swiftnél a kesztyűtartó egy év alatt 2cm-t vetemedett különösebb ok nélkül)
183cm vagyok, totál hátra kell tolnom a vezetőülést és még így is kényelmetlen. Borzlmas az ülés pozíciója. Rövid is, úgyhogy nem kényelmes hosszútávon. Sorolhatnám,hogy oldaltartás, meg ilyenek hiánya, de szerintem egyszerűen minden hiányzik belőle ami ahhoz kéne, hogy kényelmes legyen. Vagy én vagyok túl magas. 160cm magasságig talán tűrhető lehet.
A kesztyűtartó egy rakás sz.. Egyfolytában önálló életet akar élni. Mindig kinyílik menet közben, még bukkanó sem kell hozzá. Néha úgy meglep, hogy megijedek rendesen, mert azért hangos is, mikor kizuhan a helyéről. 2 évbe telt, mire rájöttem, hogy lehet anélkül becsukni, hogy különösebb erőt kéne kifejtenem. (alulról a fogantyút felfelé kell nyomni) Addíg csapkodtam és anyáztam neki.
A hamus is rossz helyen van, bár eleve nem kéne cigizni kocsiban. A váltó ronda és hosszú az útja, nome iszonyat. 1-2-R... ezeket, ha lehetne (de persze nem lehet), kerülném... Van, hogy 20mp, mire sikerül sebességbe tennem, addigra meg megáll a kocsi majdnem. :D Utálok váltani benne, pedig amúgy szeretem a dolgot, sosem vennék automata váltós kocsit.
Teljesítmény: 0,0.
Katasztrófa. Bár vannak kivételek. Rolleres kisgyerekeket pl simán ott lehet hagyni, de próbálkoztam már kukásautóval is... Akkor vesztettem, eltűnt a kocsi bal orra (jó kis baleset, pedig csak egy 30-cal döcögő kukásautó volt az ellenfél...)
A gyári gumik igaz, hogy f+sládák, de ha újat tesz rá az ember, az sem javít rajta. Nincs menettartás, nincs semmi. Lomha, és arra megy, amerre akar. Volt egyszer egy kátyú miatt egy dupla!deffektem. Mondjuk meg kell hagyni, nem haltam meg (még jó, 40-el!!!). De a két felni tropa lett a jobb oldalon.
A szervó hiánya... hát, erre nincs mit mondanom. Télen, mikor kabátban ülök be a jéghideg kocsiba, nem is kell elindítanom a fűtést, mert mire kiállok a parkolóhelyemről, annyira leizzadok a kormány jobbra-balra tekergetésétől, és annyira átmelegszik az egész testem, hogy felfűtöm az egész kocsit. SZUPER!
A fényezése is elég ócska. Matt.
Ja, a kormány vékony is. Kell rá valami mindenképp, mert különben ötször körbecsavarodik rajta az ember ujja, mire ráfog.
Felborulni még nem borultam vele, de a kocsi már tervezi a dolgot. Olyanom volt már, hogy kanyarban csak a kormányt tekertem, de egyenesen ment tovább a matisz.
Hogy pozitívum is legyen, egész jó rádiókat lehet venni a boltban, és annak a minősége független a kocsi minőségétől. A hangzás már más téma. A gyári hangszórók semmit sem érnek. ILLETVE érnek. Egész jók, csak akkora a belső térben (kívül is nagy) a zaj menet közben, akármilyen sebességnél, hogy úgysem hallassz belőle semmit.
A fordulatszámmérő nem hiányzik, fölösleges egy ilyen csodához.
Nagy előny még a többi kocsihoz képest, hogy sokat lehet röhögni benne. Ha az emberbe ezek mellé a dolgok mellé szorult egy kis irónia és némi humor, akkor egész jó kedvet tud csinálni magának és utastársainak (figyelem, ha többen vannak, a kocsi egyáltalán nem gyorsul az addigi semmihez képest sem) azzal, hogy szídja a kis nyomi kocsit.
A csomagtartó is egy vicc. Egy rendes auchan-os bevásárlás (nem irreális, mondjuk 30ezerért némi kaja és háztartási kellék) már nem fér el benne, csak ha használatba vesszük a hátsó üléssort is.
Nagyobb tárgyak szállítására viszont kíválóan alkalmas, no persze nem szekrénysorra gondolok, csak létrára, jó nagy vasalódeszkára, ilyesmire. Ilyenkor az anyósülést szoktam hátrahajtani, és beültetem anyósnak a holmit, illetve befektetem.
Induláskor néha konkrétan majdnem leáll, mikor először nagyobb gázt adok. Nem tudom, miért csinlja (olyan, mintha fékre lépnék gáz helyett, pedig nem), de nem is érdekel. Ez ilyen és kész.
Szerintem jó kocsi, nincs vele semmi baj az ég világon. Arra, amire a piros20-as jó, arra ez is. (Már nem az, már 20E.)
Persze én itt még a régi ikarus-ra gondolok.
Egyetlen igazi előnye ahhoz képest, hogy nem kell rá várni, és nem feltétlen olyan büdös. De akármelyik bkv járatot felhozhatnám hasonmásként, ahol még a régi buszok közlekednek. Bár... a matiz jobban dobál, és jobban is félsz benne, de legalább gyorsabb és tényleg nem kell rá várni.
Probléma semmi sem volt eddig vele, szerintem király kocsi, de fölösleges volt legyártani.
Hibalista
- valami baj volt a váltó egyik alkatrészével, visszahívták kicserélni, de én nem észleltem semmit belőle... amúgy csak baleseti károk
Ide hordtam szervizbe
magánszerelő, Józsi, Veresegyházán
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Daewoo újpest
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Splash, Grande Punto, Mazda2, Swift, majd még kitalálom, melyik lenne célszerűbb... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
