Koreából, Gangnam Style helyett
Szöveges ítélet
Az autót anyósomtól kaptuk, minekutána is ő lecserélte egy 206 1.4 HDi-re, nekünk meg rá kellett volna költeni vagy 200-at, hogy a Tipo műszakiképes legyen.
Immáron ránkmaradtában, úgy határoztunk, hogy ez bizony az asszony autója lesz, bár amíg nem találom meg magamnak a megfelelő 10éves olasz dízel kombit (update: végül is 156 SW 1.8TS lett), többnyire én hajtom. Napjában minimum 50 kilométer munkába járás, plusz az egyéb sallangok.
Azt kell mondanom, hogy a vártnál sokkal jobb az autó, bár lehet hogy ebben benne van az is, hogy új kora óta garázsban volt, keveset ment, nem volt gyilkolva, amikor kívánta, megkapta a szervizt tisztességgel.
A beltér egész európai, bár sok a fröccsöntött műanyag, a kis puha szövetbetétek egész barátságossá teszik. Az ülések lehetnének egy kicsit nagyobbak, a magam 175 centiével is keveslem az ülőlap hosszát (hja, az olasz bőrfotelek után...). Az üléspozíció amúgy egész jó, kézre esik minden. A beltér tágas, négy felnőtt kényelmesen elfér, hátul is elegendő a lábtér. A belsőről több szót nem is ejtenék, ebben bőven benne van minden. Ja, még valami, az első olyan autó, amiben normális pohártartó van!
Update: Bevágtam a kalaptartóba a két Pioneer hangszórót, ami még a Tipoban szolgált. A hatás nem maradt el. Zörgeti a lemezeket rendesen, de ahhoz képest nincs konzervdoboz hangja. Ja és így már nem kell a rettenetes varrógéphangot hallgatni.
-Motor. Sokat nem lehet elmondani róla, 800 köbcenti, injektor, 3 henger, meg kb. 40 lóerő. Nem egy erőgép, de a karosszéria mozgatásához elegendő. A zajszigetelés kicsit lehetne több, mert 90-100-as tempónál túlzottan hallani a beltérben a varrógéphangot. Amúgy egész tartósnak tűnik, egyelőre bírja a tempót.
Update: Tényleg bírja. Olajra nem érzékeny, csak valami legyen benne. Most kell keresnem egy megfelelő csövet, mert valami kartergázcső, vagy mi a pé, össze vissza van repedezve, és emiatt magas az alapjárat.
-Váltó. Agyonszinkronizálva nincs, az biztos. Kicsit nehezen veszi egyik-másik fokozatot, visszaváltásnál nem árt a duplakuplung gázfröccsel. Az áttétele egyértelműen városi használatra lett kiszámolva, 80-90ig jó, viszont országúton, pláne autópályán már nagyon kevés az ötödik, bár nem tudom mennyit forog, mert ugye fordulatszámmérő az nincs.
-Futómű. Kisautós. Pattog, mint kecskeszar a deszkán, és ennyi. A hátsó merev híd teszi a dolgát, de nem egy kanyarvadász stabilitási bajnok. Elöl sima McPherson, kár több szót pazarolni rá. Kicsit zörög, kicsit kopog, de cserébe egész nagy hasmagasságot kapunk, így bátran kimehetünk a szőlőhegyre, hogy megnézzük milyen lett az idei bor. Egy kicsit lehetne szélesebb a nyomtáv, az bizonyos, mert az autó magasságához, és a súlypont elhelyezkedéséhez képest ez így kevés. A 145ös gumikról nem kívánok beszélni. A virsli az asztalra való a sör mellé.
Cserébe, ha elég bátor vagy, és kicsit jobban beteszed a kanyarba, hamar fogy a tapadás, és úgy sírnak a gumik a forró aszfalton, mint Mari néni a gázszámlafizetéskor. Télen: egy élmény. Imádtam. Kézit a hónod alá, és gyia! Szépen lehet lógatni a kanyarokban, ráadásul mindenhol elfér keresztben, és a keskeny gumikkal jól is terelgethető.
-Csomagtér. Na az nincs. Sporttáska, bevásárlószatyor még oké, de egy normál méretű bőröndöt ne akarjunk betenni, mert nem fog menni.
-Karosszéria. Aranyos, kedves a nézése, de a hatkarátos biliacél ehhez képest titánium ötvözet. Egy kicsit gyengécskére sikerült. Értem én hogy legyen könnyű, de ne így. Fogalmazzunk úgy, hogy kézzel könnyen alakítható. Egy koccanásos baleset után (az asszony utolért egy másik autót a lámpánál) kézzel hajtogattam vissza a motorháztetőt. Az illesztési hézagok jók, mert megcsavargattam az ajtókat, hogy jól álljanak. De legalább nem rohad (jó, persze, garázsban van tartva, mindig ápolva volt)
Összességében hozza a szintet, városban kifejezetten jól fogyaszt, olcsón fenntartható. Nem ázol meg benne. Hosszú távra azért nem való. Második autónak, feleségnek, bevásárolni, tökéletes.
Azért várom már az olasz kombimat, hogy végleg átvehesse a kisautót az asszony.
Update: A 156 SW megérkezett, azóta csak párszor ültem a Matizba. Az asszony használja, heti szinten talán egy jó 100-ast belerak. Mondhatjuk hogy a kis Matiz nyugger lett.
Ja, és kell keresnem egy bal első ablakemelő szerkezetet, mert egyrészt szétesett (az ablak kijött a rögzítősínből), másrészt lefogazódott, kikopott a mozgatószerkezet, ennek következtében az ablak most fix.
Hibalista
- -Fékbetétek (2szer, mert a márkaszervizben elsőre csak úgy sikerült, hogy a bal első fogott menet közben) - - 78ezernél vízpumpa (folyt belőle a víz), és akkor már szíj+feszítő is -
Ide hordtam szervizbe
Daewoo Sántics (Chevrolet Sántics) Nagyatád. Körülményes, lassú, fáj nekik ha dolgozni kell
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Saját magam. Nem egy bonyolult autó, járműgépész szakmámmal és a házi műhelyemmel nem okoz gondot a szervizelése
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Tipo 1.9 TDs. DGT | Következő autója? | 156 SW 1.8 TS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
