Erős idegzetűeknek, ingázóknak...
Szöveges ítélet
Magán célból keveset autózok. Emiatt egy olcsó fenntartású, új autót akartam venni, a külső nem volt érdekes. Nagy csomagokat nem hordok. Országjáró túrákat nem csinálok, de ha nagyon muszáj 5 ember is be tud ülni rövid időre. A héten 5 napot biztosan a garázsban áll. Ilyen használat mellett minek tartsak fenn egy 3 milliós kocsit? 1.6m ért akciózták a márkanév váltás miatt. Tehát megvettem.
Összességében elégedett vagyok vele, leszámítva, h ha férfiember ilyen autóba ül, akkor számíthat némi röhejre a mai "felmelegedett" világunkban. Ja és számíthat arra, h bármekkora sebességgel halad biztos, h vki meg akarja majd előzni.
Volt műszaki probléma is az autóval. 15e km táján tökéletlenné vált az égés és kokszlerakodások keletkeztek az égéstérben. Ezt a folyamatos checklámpavilágítás jelezte is nekem. A szervízben a rossz vezetési stílusommal okolták a dolgot. Ez azért vicces, mert sofőrként dolgozom és a céges kocsikat is ritkábban kell javítani ha én használom. Mindegy, azért meghallgattam őket.
Kb 10-15 alkalommal voltam szervízben emiatt. Volt h csak egyszerűen "kiütötték a hibakódot" Volt, h gyertyahézagot állítottak. Cseréltek EGR szelepet. Aztán lambdaszondát. Levették a hengerfejet és koksztalanították. Végül, már a 2. szervízben /a GM ügyfélszolgálat közbenjárásására/ megtalálták a hibaokot: a gytranszformátort. Kicserélték és most úgy tűnik, h jó. Most cseréltem fényszóróizzót és zörög a kalaptartó.
Jó útviszonyok mellett sztem egész jól vezethető, kicsit gokartos a dolog. A kanyarokat is szépen veszi a közhiedelemmel ellentétben, de CSAK jó úton. Ha van egy kis hupli az ívben, ami megdobja, akkor tényleg odébbcsúszik. Vigyázni kell. Észben kell tartani, h milyen felhasználásra gyártották. A váltó sz.r.
A fogyasztás nálam 5.5l. A biztosítás olcsó. A gjadó olcsó. A 3db kötelező szervíz megvolt 25e/db áron. A fent leírt mizéria ingyen volt, mert garanciális időszakban történt.
Most 25e nél vinnem kell már műszakiztatni. de sztem azt is olcsón megúszom.
....Megvolt a műszaki+zöldkártya. Hát nem volt olcsó. Mondjuk kicseréltettem a motorolajat, hajtóműolajat, légszűrőt, benzinszűrőt, gyertyákat. Kellett még cserélni a fékbetéteket+szabályoztatni a féktárcsát. Mindennel együtt 72ezer volt.
A check lámpa MEGINT világít. Emiatt a zöldkártyát csak az ismerős szerelő trükközésével lehetett megszerezni. Igaz, volt olyan h magától kialudt a lámpa,de néhány nap múlva ismét világítani kezdett. Ezenkívül hidegen mintha nem járna az egyik henger, olyan egyenetlen a motor járása. Melegen ez a probléma megszűnik.
Hibalista
- EGR szelep, lambdaszonda, gyújtótranszformátor-egység
Ide hordtam szervizbe
2 db márkaszervíz. Nem nevezem meg őket. Nem értem, h egy ilyen egyszerű benzines motor+némi elektronika,h okozhat ekkora problémát a "szakembereknek"?
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Skoda 120 L | Következő autója? | Suzuki |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
