Mint egy rossz kapcsolat: mindig rácseszel vele, de nem tudod otthagyni
Szöveges ítélet
Kb. az körvonalazódott bennem, hogy egy jó menetdinamikájú, benzines, szívós és esztétikus autót akarok. Az egyik helyi neppernél rátaláltam erre a járműre. BMW? E90? Ausztriából? Csak 2,5 millióért? Biztos valami törött és/vagy 1 millióról km-rol tekert időzített bomba, de ne legyünk előítéletesek, nézessük meg a szervizzel! - gondoltam.
Megkértem a neppert, hogy gurítsuk át. A szervizben megnézik alaposan. Azt mondják rendben van. Hirtelen azt hittem álmodok, ennyiért és rendben van? Hol a turpisság? Nohát igen, csak 136 LE, gyakorlatilag alapfelszereltség, se tempómat, se digitális klíma, se semmi. Egyedül tolatóradar. Biztos ebből fakad az olcsóság.
Ismerősöknek újságolom a nagy hírt, többség azt mondja ne vegyem meg,meg fogom bánni; drága, megbízhatatlan stb... De úgy vagyok vele, hogy egy évi átlag fél millióból biztos kijön, meg amúgy is, benzines, szívós... - hát szívós az már biztos...
Kicsi alkudás, papírozás és már viszem is a szervizbe, olajcsere és vezérműlánc-cserével kezdek - szérianyűg, érdemes minél hamarabb cserélni (350e).
Első 15e KM. Semmi baja, kuplung kicsit kemény, néha nehezen vált, de hát 180 e km-nél nem csoda. Nem sokra rá meg is történik a kuplungszet csere és váltófelújítás. (200e)
Az élet úgy hozza kicsivel többet kell vezetnem, heti kb. 1000 kilométert nagyrészt pályán. Semmi gond, itt a BMW, hát pályázásra találtak ki, nem?
Minden terv szerint, elégedett vagyok. Szivárvány, napsütés örök élet, száguldás... és egyszer csak 200e km környékén nem fog a fék. Se hibakód, se semmi előjel, csak besz*rt. Szerencsemre 30-nal, nem autópályán vagy 50-nel zebra előtt, ahol éppen gyerekek mennek át.
Elkerül a szervizbe, 4 hétig ülnek rajta, nem értik, mi baja. Kiderül végül: valami szelepizé, nem értek hozzá. 100-bol megvan a mutatvány. Betudom az esetet egy szerencsétlen véletlennek, ami csak 1000-ből 1-szer fordul elő, de már nem olyan derűs minden... Nem a javítási költség aggaszt, hanem hogy minden előjel nélkül életveszélyessé változott a gép...
A fék incidense óta kb. 4e kilométerenként vagy hibakód vagy csak félúton ledöglik valahol. A szerelő amikor meglát már fogja a fejét, ő azt mondja ilyen pechest mint én még nem látott, pedig - mondja - szoros a mezőny, elég megbízhatatlan ez a széria.
Őszintén már nem követem mi volt cserélve. Egy idő után úgy voltam vele, nem adom el, mert nem hiszem, hogy van még valami az autóban, amit nem cseréltek ki.
Most is éppen a szervizben áll. Megint lerobbant...
Mindezek ellenére szeretem, precíz vezethetőség, kényelmes, még így több mint 10 evésen is modernek ható gyönyörű karosszéria és letisztult, elegáns belsőtér. Élmény benne eljutni A-bol B-be (feltéve ha eljut).
Személyes véleményem az, hogy csak újonnan vagy csak második autóként tartva szabad megvenni. Ha valaki több mint évi 20e km-re tervezi, engedje el, nem éri meg... mehet mindig a lepukkant Opel Astrajaval (legalábbis nekem ez üzemel második autóként).
Még egyszer üzemkepéssé teszem és eladom. Következő kocsi valszeg inkább Merci lesz és 4,5 millió alatt meg se nézem a használtautós honlapokat.
Hibalista
- Valvetronic, fékszervó, tömités, kézifék, kuplung, váltó, stb...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
