Létezik nem kopasznyakú BMW-s is! :)
Szöveges ítélet
Régi álmom vált valóra, hogy tulajdonosa lettem ennek a szépségnek. Az AUTÓ az ugye hátsókerekes, semleges súlyelosztású, benzines és sorhatos. Khmm, ebből most csak az első kettő teljesült...
Viszont 1 éves kora óta ismerem ezt a példányt, többször vezethettem is, így most 5 éves korára kaptam rá egy jó ajánlatot, amit vétek lett volna visszautasítani. Kéziváltó, xenon, navi, körbe parkradar stb. a felszereltség rendben van.
Ok, nem egy sorhat benzin, a hangja, gázreakciója nem az igazi, de ez a 120kW-os (163LE) verzió azért dízel létére egész jól megy. Német autópályán akár 250-ig kicsapja a mutatót, GPS-el mérve 230-235 körül.
A fogyasztása is hihetetlen jó, akár 4 liter környékére is lemehet 90-100 körül poroszkálva. Elővárosi közlekedésben az 1.2-es 80LE-s Corsámmal vetekszik (6-6.5 liter), pedig a bömbi 1.5-szer nehezebb és dupla olyan erős.
A max. kb. 8-9l lehet, de akkor az már full hajtós város, vagy tartós 200-as autópályázás. Szóval szemtelenül keveset eszik.
Egyedüli pont ami nem tetszett rajta, az a hátsó lámpa formája/szinezése. Ezt egy gyári opcióval az ún. Blackline változatú lámpakészlettel orvosoltam, ami nem különbözik nagyon az alaptól (az index fehér és nem piros, meg az egész lámpatest egy kicsit sötétebb), de pont ennyi kell ahhoz hogy harmonikussá váljon az autó hátulja és végre iszonyat jól nézzen ki onnan is. Kár hogy nem ezt pakolták rá gyárilag.
Javítani nem nagyon kellett még, egy pár apróságot kapott csak úgy saját szórakoztatásra, meg az extrák számát növelendő:
-fényre sötétedő belső tükör 3000Ft bontott, ez nagyon jó fogás volt
-tempomatos gyűrű 25eFt bontott, ismerős ingyen hozzáprogramozta az autóhoz
-hátsó üléssor fölött, térképolvasós világítómodul, 4000Ft bontott
A futómű és a felépítés zseniális. Az apróbb úthibákat jól elsimítja, a nagyobbakat érezni, de a kasztni kellően merev, tehát nem kezd zörögni.
A kanyartulajdonságok az 50-50% súlyelosztásnak köszönhetően döbbenetesen jók. Sok-sok év elsőkerekezés után kicsit sem vágyom egy akármilyen erős elsőkerekesre sem. Ami vonszolja maga után a béna hátsó tengelyét... Ezekben a bömbikben van az élet!
Még az sem zavar hogy a márka soförjeinek megítélése nem éppen pozitív itthon. Nem érdekel ki mit mond, ez a mechanika, ez az autó megérdemli, hogy szeressék!
Update 2015:
Eltelt pár év és 40ekm, az autó teszi a dolgát. Így a 200ekm-hez közeledve gondolkozom, hogy jó lenne egy kicsit fiatalabb benzines autó. Hogy BMW lesz, már rég nem kérdés!
Egy F30 320i vagy E90 325i? Mindenesetre nehéz lesz felnőni a jó öreg 20d-hez, magasra tette a lécet.
Update 2016:
Egy házvásárlás-felújítás miatt úgy döntöttem, hogy bár egyáltalán nem megyek vele sokat, marad az ismert előéletű dízel. Jól megy-jól fogyaszt ez is, feladom hát a benzines álmaimat. Kapott új lengéscsillapítókat előre, a zörgő kettőstömegűt kicseréltettem, új kuplungot is kapott egyúttal. Szóval minden egyben volt a további gondtalan használathoz. Nos a sors közbeszólt, nem hagyta hogy feladjam az álmaimat. Egy jobbkezes utcában nem kaptam meg az elsőbbséget és a hátsó keréknél megpöckölve oldalról egy fának löktek. Az autó hátulja csúnyán összetört, az oldallégzsákok kinyíltak. Ez utóbbi egy 10 éves, kb. 2MFt értékű autónál a totálkár felé billentette a mérleg nyelvét. Az ellenfél biztosítója nagysokára, de elfogadható összeget fizetett. A roncsot a saját licitoldalán értékesítette (azóta újra az utakon fut...).
Én viszont ott álltam csupaszon, az asszonytól lenyúlt 1.2-es Corsával, és a szívem minden hátsókerekes autót megpillantva egy kicsit nehezebb lett.
Minden este pörgött a mobile.de és a hasznaltauto.hu egy elég szigorú szűrővel: BMW E90 LCI 325i, az utolsó soros 6-hengeres benzines BMW, csakis sedan, csakis manuális-xenonos érdekelt. Aztán a türelem meghozta a gyümölcsét, egy nagyon szép utódot kapott a szeretett 320d, egy olyat ami e szöveg elején említett kritériumoknak immár maradéktalanul megfelel. De ez egy másik történet ("A német bőrgyógyász-doktor 325i-je")...
Hibalista
- Vételkor a szokásos szűrőket, olajakat, hűtőfolyadékot, a két termosztátot és a kartergázszűrőt cseréltem. - - Pár hiányzó vagy karcos műanyag elemet kicseréltem rajta. - Meglepődtem, hogy sok esetben a gyári új alkatrészek sem vészes árúak, nem mindig éri meg a bontottat keresni. - Pl. csomagtér kilincs 4000Ft gyári új, - Első dobbetét 4000Ft bontott, - elöl a vese fölötti krómozott betét 2100Ft, gyári új. - A két váltótartó bak volt még szakadt, 4800Ft/pár utángyártott. - - A váltókar műanyag fényezett része volt megkopva, viszonylag hamar, néhány 10ekm alatt tönkreteszi az gyűrűsujjon levő gyűrű. Ahogy látom a bontós kinálaton, a többi példányon is. - A gyári M-es bőrös váltógomb nagyon állatul néz ki, csakhogy az már 30 rugó. Végül az eBay-en lőttem egy használt M-est egy 10-esért. Kecskeméten egy ezresért! átbőrözték, nagyon állat lett! :) - - Update 2015: - Nagyobb probléma nem volt, szokásos olajcserék, szűrőcserék évente. Egy belső kormányösszekötőt kellett cserélni (jó össze volt rohadva a külsővel). - Illetve 195ekm-nél cserélni kellett az egyik porlasztócsúcsot, a többit átmosták-bemérték, 110eFt-ot fizettem. - - Update 2016: - Egy korábbi sérülés miatt bontott lengéscsillapító volt benne elöl, az fosta el magát. Kapott újat. Illetve 200ekm körül elkezdett zörögni kettőstömegű. A gyári beszállító LUK-tól beszerezve 90-párezres az alkatrész, akkor már érdemes kuplungot is cserélni, ha már szét van borítva. 190eFt-ot fizettem összesen, kicsit sokalltam csak, vegülis ha a következő 200ekm-re van oldva a gond akkor rendben van.
Ide hordtam szervizbe
Japánautókra specializálódott ismerős. De az olajat ki tudják ők is cserélni.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Illatos úti BMW szervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VectraB 2.0 16V | Következő autója? | E90 325i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
