Kezesbárány, akár farkas módra
Szöveges ítélet
Az autót több, mint két éve vettem 115e km-el. Cégesautó volt, rendszeresen karbantartva. A gép fullextrás, a xenontól a tolatóradarig minden benne van.
Az 1,8T motor nagyon-nagyon jó, amivel lehet
- takarékosan utazni, ilyenkor a fogyasztása 8,5l (ennél lejjeb nem ment, az összkerékhajtás miatt)
- vadállat módjára közlekedni, amikor is a fogyasztása valahol 10-12l között mozog.
A motor egyik erénye, hogy a teljes nyomaték már 1750 fordulattól rendelkezésre áll. Ezt biz´ ki kell használni... Emiatt a chiptuning lesz a következő fejlesztés az autón. :)
A Quattro hajtásláncról csak szuperlatívumokban lehet beszélni. Egyszerűen elképesztően jó.
Télen - amikor a mazsolák csak araszolnak az úton -, egyszerűen csak előzni kell. Néha-néha jön szembe egy-egy vadállat, szintén Quattroval, ilyenkor vissza kell menni a saját sávba... :) A xenonlámpa a mosóval ilyenkor szintén elengedhetetlen.
Az erősített futóművel az A4 kezesbárányként viselkedik. Az autó tényleg arra megy, amerre csak akarom, mintha csak sinen menne. Néha el lehet húzni a határig, ilyenkor a gumik is tudnak csikorogni (de ez nagyon ritka...)
A karbantartás - mint minden finom szerkezetnél - ennél az autónál is nagyon fontos. Jó olaj, jó alkatrész, jó szervíz, s nem lesz gond.
Amit nem szeretek:
- hátul kicsi a helykínálat (igaz, ott nem szoktam ülni)
- hosszan tartó, magas fordulatszámú utazáskor (a motort huzamosan pörgetve), a turbó kinyomja az olajat. Ezen sűrűbb olaj használatával lehet segíteni (10W40).
- azért ez nem terepjáró
Update 2008.03
A nagyszervíz óta is a legnagyobb megelégedéssel használom az autót.
- azóta egyáltalán nem eszi az olajat
Hibalista
- Eddig fékbetéten és a rendszeres szervizen kívül semmi.
-
- Hamarosan abalktörlő lapátokat, féktárcsákat és ködlámpát (kiütötte egy kavics) kell cserélni.
-
- Fékbetét elöl 17500 HUF/pár, hátul 7700 HUF/pár
-
- Frissítés 2008.03
- Az autón azóta a következőket cseréltem:
- - Első-hátső fékbetét garnitúra
- - Vezérműszíj készlet
- - Hidrotőkék
- - vezérműtengely láncfeszítő (valamiért elrepedt, nem akartuk visszarakni)
- - szelepszár-szimmering készlet
- - a két hátsó rugó
- - még jópár apróság, olajcsere, stb
- Össz alkatrészár 175e HUF + munkadíj
-
Ide hordtam szervizbe
Autócity Pécs, Zsolnay domb
Korrekt szervíz, jó szakemberekkel.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Audi 100 2.0i | Következő autója? | Audi, Quattro, min. 150LE-vel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
